וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 שנות מאסר לקצין לשעבר שאנס את בתו החורגת במשך שנים

עודכן לאחרונה: 5.12.2023 / 12:42

בית המשפט גזר מאסר בפועל ופיצוי בסך 150 אלף שקלים לאל"מ במיל' שי דיויס, שהורשע בעבירות מיניות כלפי בתו החורגת כשהייתה בת 11. סניגוריו מסרו כי יערערו לעליון על העונש. במהלך הדיונים מתחו השופטים ביקורת חריפה על התנהלות המשטרה בחקירה

בווידאו: 7 שנות מאסר לגינקולוג שביצע עבירות מין במטופלות בקליניקה שלו/יואב איתיאל

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (שלישי) שמונה שנות מאסר בפועל על קצין חיל הים לשעבר, אל"מ במיל' שי דיויס, שהורשע באונס ומעשים מגונים מרובים בבתו החורגת לאורך שנים, מאז שהייתה בת 11. השופטים אבי לוי, ערן קוטון ואיל באומגרט, גזרו גם מאסר על תנאי ופיצוי בסך 150 אלף שקלים לבת, שהיום כבר בשנות ה-20 לחייה.

עורכי הדין תמי אולמן ויעקב שלומוביץ הזכירו כי מדובר בתיק שכבר נסגר בפרקליטות, אך בעקבות מאבק שהובילו נפתח מחדש רק בזכות נחישותה ועקשנותה של הצעירה. הסניגורים של דיויס, עורכי הדין משה גלעד ורינת גלעד, מסרו כי יערערו לבית המשפט העליון על העונש.

האנס שי דיויס. ללא קרדיט, אתר רשמי
שי דיויס/אתר רשמי, ללא קרדיט
עורכי הדין משה גלעד ורינת גלעד. ארז חיים, אתר רשמי
עורכי הדין משה גלעד ורינת גלעד/אתר רשמי, ארז חיים
עורכי הדין תמי אולמן ויעקב שלומוביץ. יואב איתיאל
עורכי הדין תמי אולמן ויעקב שלומוביץ/יואב איתיאל

השופטים הרשיעו את דיויס במעשים שביצע בבתו החורגת במשך שלוש שנים כשהייתה ילדה. האירועים התרחשו לפני למעלה מעשור, בבית שבו דיויס התגורר עם אמה של בת ה-11. היא אזרה אומץ ומסרה תלונה במשטרה כבר לפני תשע שנים, אבל רק כעבור שלוש שנים, בתום שנתיים של חקירה, הועבר התיק מהמשטרה לפרקליטות.

בהכרעת הדין מתחו השופטים ביקורת על התמשכות ההליכים ועל כשלי תחנת המשטרה הצפונית שחקרה את המקרה. "חקירות מן הסוג הנדון אמורות להיעשות בזריזות ויעילות, מתוך כבוד להליכי החקירה וכבוד לנחקרים", אמרו. "החקירות אמורות היו להיות מתועדות, מקיפות, וכוללות ביקור במקומות הרלוונטיים, ללא קשר למגבלות ומשאבים שאינם גבוהים במקרה כמו המקרה דנן".

לאורך כל הדרך הכחיש הקצין לשעבר את שיוחס לו, אלא שהשופטים פסקו נחרצות כי הצעירה, שהייתה אז ילדה, "מסרה עדות אמת מובהקת, דבריה שיקפו את שחוותה ואת אשר אירע באירועים השונים שעל אודותיהם סיפרה לנו, ואין שחר לטענת העלילה". לעומת זאת, הם מצאו את גרסתו של הקצין הבכיר "תמוהה ביותר" ולטעמם היא "בלתי סבירה ולא הגיונית", וכי בגרסתו "ניכרו סתירות מהותיות והיא הייתה נטולת הגיון פנימי".

  • עוד באותו נושא:
  • אונס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully