וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין חיל הים לשעבר שהורשע באינוס בתו החורגת: אל"מ (מיל') שי דיויס

עודכן לאחרונה: 22.2.2023 / 17:07

בהמלצת שופטת העליון הסנגורים נסוגו מהתנגדותם לפרסום שמו. דיויס הורשע במעשים לאורך שלוש שנים, מאז הבת של זוגתו היתה בת 11. השופטים מתחו ביקורת על התמשכות ההליכים, שנמשכים כתשע שנים. עורכי דינו של הקצין במיל' צפויים לערער על ההרשעה לביהמ"ש העליון

בווידאו: 7 שנות מאסר לגינקולוג שביצע עבירות מין במטופלות בקליניקה שלו/יואב איתיאל

קצין חיל הים לשעבר שהורשע במעשי אינוס ומעשים מגונים מרובים בבתו החורגת הוא אלוף משנה (מיל.) שי דיויס בן ה-60, ששירת בחיל הים. שמו הותר לפרסום לאחר שבית המשפט המחוזי בחיפה דחה את בקשת עורכי דינו לאסור על פרסום זהותו ובהמלצת בית המשפט העליון הם נסוגו מערעורם על כך. את המעשים ביצע לאורך כ-3 שנים, מאז שהייתה בת 11.


האירועים התרחשו לפני למעלה מעשור, בבית שבו דיויס התגורר עם אמה של הנערה. היא אזרה אומץ ומסרה תלונה במשטרה כבר לפני תשע שנים, אבל רק כעבור שלוש שנים, בתום שנתיים של חקירה, הועבר התיק מהמשטרה לפרקליטות.

האנס שי דיויס. ללא קרדיט, אתר רשמי
השופטים סברו שגרסתו תמוהה. שי דיויס/אתר רשמי, ללא קרדיט

בבית המשפט המחוזי בחיפה המשפט התנהל ארבע שנים. גזר הדין טרם ניתן והוא צפוי רק בעוד יותר משלושה חדשים, בעקבות בקשת סנגוריו של האיש שבית המשפט יקבל חוות דעת של שירות המבחן.

בהכרעת הדין מתחו אב בית הדין השופט אבי לוי, השופט ערן קוטון והשופט איל באומגרט ביקורת על התמשכות ההליכים, שרק חלקה מיוחס למגפת הקורונה, ועל כשלי תחנת המשטרה הצפונית שחקרה את הפרשייה. "חקירות מן הסוג הנדון אמורות להיעשות בזריזות ויעילות, מתוך כבוד להליכי החקירה וכבוד לנחקרים", אמרו השופטים. "החקירות אמורות היו להיות מתועדות, מקיפות, וכוללות ביקור במקומות הרלוונטיים, ללא קשר למגבלות ומשאבים שאינם גבוהים במקרה כמו המקרה דנן".

עוד הוסיפו השופטים: "הפגמים שעליהם הצבענו מחייבים ריענון הנחיות ושקילת מהלכים ברשות החוקרת, על מנת שמקרה דומה לא יישנה". הם ביקשו כי פרקליטת המחוז תעביר את הערותיהם "לגורמי החקירה הרלוונטיים".

עוד בוואלה!

בתום כ-10 שנים של הליכים משפטיים: קצין בכיר לשעבר הורשע באונס בתו החורגת

לכתבה המלאה
היכל בית המשפט חיפה. יואב איתיאל, אתר רשמי
בית המשפט בחיפה/אתר רשמי, יואב איתיאל

לאורך כל הדרך הכחיש הקצין הבכיר את שיוחס לו, אלא שהשופטים פסקו נחרצות כי הצעירה, שהייתה אז נערה, "מסרה עדות אמת מובהקת, דבריה שיקפו את שחוותה ואת אשר אירע באירועים השונים שעל אודותיהם סיפרה לנו, ואין שחר לטענת העלילה." לעומת זאת הם מצאו את גרסתו של הקצין הבכיר "תמוהה ביותר" ולטעמם היא "בלתי סבירה ולא הגיונית", וכי בגרסתו "ניכרו סתירות מהותיות והיא הייתה נטולת הגיון פנימי".

עו"ד משה גלעד. ארז חיים, אתר רשמי
עו"ד משה גלעד/אתר רשמי, ארז חיים
עו"ד רינת גלעד. ארז חיים, אתר רשמי
עו"ד רינת גלעד/אתר רשמי, ארז חיים

עורך הדין משה גלעד, שייצג את הנאשם עם עורכת הדין רינת גלעד ממשרדו, סבור כי נעשה לאיש עוול. הוא צפוי לערער על פסק הדין לבית המשפט העליון: "אדם מבוגר שכל חייו שרת את עם ישראל בתפקידים בכירים, נחקר לפני כעשר שנים על עבירות מין בבת רעייתו, שוחרר ופרקליטות מחוז חיפה סגרה את התיק נגדו. לפני חמש שנים פרקליט מפרקליטות המדינה מחליט לפתוח את התיק שוב וכיום הוא מורשע. בישראל של היום זה המצב הרגיל ולא היוצא מן הכלל. אחוזי ההרשעה בעבירות מין מרקיעים לשמיים ולא תמיד בצדק. אני מכבד את הכרעת הדין של השופטים וחולק על קביעותיהם, במלוא הכבוד הראוי, הקביעה הסופית תהיה של בית המשפט העליון בערעור. ההרשעה לכשעצמה לאדם כזה היא מכת מוות וגזר הדין עוד יוסיף עליה".

בינתיים, הם ביקשו את איסור פרסום זהותו של הקצין. עורכת הדין תמי אולמן המייצגת את הצעירה, סברה כי יש לפרסם את שמו לאלתר. לאחר דיון בפני השופטת דפנה ברק ארז ובהמלצתה, שלשום הודיע עו"ד גלעד לבית המשפט העליון כי הוא חוזר בו מהתנגדותו. והשופטת דפנה ברק-ארז דחתה את ערעורו בעניין ושמו של אל"מ שי דיויס הותר כעת לפרסום, כאמור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully