וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנייה ליועמ"שית בעקבות הפרסום בוואלה: לפתוח בחקירה פלילית נגד בן גביר ואוחנה

עודכן לאחרונה: 5.12.2023 / 10:59

התנועה לאיכות השלטון דרשה מבהרב מיארה ומהמפכ"ל לפתוח בחקירה נגד השר לביטחון לאומי ויו"ר הכנסת. זאת, בעקבות הפרסום לפיו עובדי הכנסת גויסו לחלוקת נשקים באופן לא חוקי. "עולה חשש כבד שהעובדים עברו על החוק לדרישת בן גביר"

בווידאו: בן גביר בחלוקת נשקים לכיתות הכוננות באשקלון, 27 באוקטובר 2023/אבי רוקח

התנועה לאיכות השלטון פנתה אתמול (שני) ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה והמפכ"ל קובי שבתאי בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ויו"ר הכנסת אמיר אוחנה, בעקבות הפרסום בוואלה! על גיוס עובדי הכנסת לחלוקת נשקים. בפנייה נכתב הפרסום מעלה "חשש כבד כי הליך מתן רישיון לכלי ירייה התנהל בניגוד להוראות החוק", וכי "עובדי הכנסת עברו על החוק לדרישת בן גביר".

בשבוע שעבר פורסם בוואלה כי לאחרונה פעל בכנסת חמ"ל ייעודי מיוחד של המשרד לביטחון לאומי, שמטפל בבקשות להוצאת רישיונות נשק של אזרחים. החמ"ל, שממוקם בחדר צדדי בקומת המרתף בכנסת והכניסה אליו מותרת למורשים בלבד, מאויש על ידי עובדים של הכנסת, שמפעילים מוקד טלפוני של האגף לרישוי כלי ירייה ומטפלים בפניות ובקשות של הציבור לרישיונות לכלי נשק - כמעין שלוחה של משרד של בן גביר.

איתמר בן גביר, חברון, 8 בספטמבר 2023. ניב אהרונסון
גרם לעובדים לעבור על החוק? בן גביר/ניב אהרונסון

מאז פרוץ המלחמה חל זינוק בביקוש של אזרחים לרישיונות נשק, בין השאר בעקבות מהפכת החימוש האזרחי עליה הכריז השר לביטחון לאומי, במסגרתה הוקלו הקריטריונים והתבחינים לנשיאת נשק אישי. לפי גורמים בכנסת, הכינוי הלא-רשמי של החמ"ל המשותף, שטיפל עד כה באלפי פניות של אזרחים, הוא "החמ"ל של בן גביר".

מי שיזם והחליט על הקמת המוקד בין כתלי הכנסת הם יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, בעצמו שר לביטחון פנים לשעבר שקידם גם בתקופתו הקלות ברישוי נשק אישי, ומנכ"ל הכנסת משה (צ'יקו) אדרי, מנכ"ל המשרד לביטחון פנים לשעבר. כבר בשבוע הראשון למלחמה אוחנה יזם את המהלך עצמאית מול בן גביר, ואדרי פנה למנהלי המחלקות, עדכן על החמ"ל המשותף והציע לעובדים של הכנסת להצטרף. בשלב הפיילוט, הושאלו למוקד 40 עובדים של הכנסת שהוגדרו "לא חיוניים", שעברו הכשרה קצרה של המשרד לביטחון לאומי ומפעילים בימים אלה את החמ"ל בכנסת. אוחנה התגאה ביוזמה להקמת החמ"ל ואף דיברר את פרטי התוכנית לתקשורת בזמן אמת כיוזמה לסיוע לאומי בעת מלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully