וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה מזהירה את ישראל: "השלכות חמורות אם תנסו לחסל בכירי חמאס בשטחנו"

4.12.2023 / 17:35

גורם במודיעין הטורקי העביר את האזהרה אחרי איומיו של ראש השב"כ לחסל את ראשי חמאס בחו"ל, כולל בטורקיה: "הובהר לישראל שזה יוביל להשלכות חמורות". ארדואן השווה את נתניהו מילושביץ': "יישפט כפושע מלחמה"

בווידאו: ארדואן בנאום מגנה רצח ישראלים, אבל אומר שישראל מבצעת טבח בעזה/צילום: רויטרס

ישראל תישא ב"השלכות חמורות" היא היא תנסה לפגוע בבכירי חמאס בטורקיה או במדינות אחרות - כך הזהיר היום (שני) גורם במודיעין הטורקי, שצוטט על ידי סוכנות הידיעות רויטרס.

"האזהרות הנדרשות הועברו לבני השיח בהתבסס על החדשות על הצהרותיהם של גורמים ישראלים רשמיים, והובהר לישראל שזה יוביל להשלכות חמורות", אמר אותו גורם שדיבר בעילום שם.

האזהרה פורסמה אחרי שאתמול נחשפה הקלטה של ראש השב"כ רונן בר ב"כאן", שבה הוא נשמע אומר כי ישראל תרדוף את מנהיגי חמאס בלבנון, טורקיה וקטאר בעקבות מעשי הטבח של 7 באוקטובר.

"הקבינט הציב לנו מטרה. במילים של הרחוב זה לחסל את חמאס, ואנחנו נחושים לעשות את זה. זה ה'מינכן' שלנו", נשמע בר אומר בהקלטה, שבה הזכיר את חיסול המחבלים שרצחו את 11 הספורטאים הישראלים באולימפיאדת מינכן ב-1972, שנמשך כמעט 20 שנה. "בכל מקום: בעזה, ביהודה ושומרון, בלבנון, בטורקיה, בקטאר, בכל מקום. ייקח כמה שנים אבל אנחנו נהיה שם כדי לעשות את זה".

ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה ונשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בפגישה בארמון הנשיאות באנקרה, 26 ביולי 2023. רויטרס
ארדואן והנייה נפגשים באנקרה, יולי/רויטרס

כמה מראשי הלשכה המדינית של חמאס, כולל העומד בראשה אסמאעיל הנייה, התגוררו בשנים האחרונות בטורקיה. שהותם שם הייתה מקור למתיחות מול ישראל, ולאחר תחילת המלחמה דווח שהם "התבקשו" לעזוב את טורקיה, במיוחד לאור שפורסם תיעוד שלהם חוגגים את הפלישה ליישובי הנגב המערבי.

עם זאת, נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן סירב לאורך המלחמה להתנער מחמאס ואף כינה אותו "ארגון שחרור". הוא מאשים את ישראל ב"רצח עם" ברצועת עזה והיום אמר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאותו השווה לרודן יוגוסלביה לשעבר סלובודן מילושביץ', יעמוד כמוהו לדין "כפושע מלחמה".

ארדואן אמר בשבועות האחרונים כי הוא מנתק את הקשר עם נתניהו, שעמו אך לאחרונה היה בתהליך של שיקום יחסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully