וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום נגד 3 מתושבי הנגב: הסתירו 4 עזתים שהסתננו במתקפת חמאס

עודכן לאחרונה: 4.12.2023 / 15:29

כתב אישום הוגש נגד 2 תושבי רהט ותושב תראבין, לאחר שהסתירו תושבי עזה שנכנסו לישראל במהלך המתקפה הרצחנית ב-7 באוקטובר. הפרקליטות ביקשה לעצור אותם עד תום ההליכים המשפטיים נגדפ, ולחלט את אחד הבתים ששימש להלנתם. "סיכנו את ביטחון הציבור"

תיעודים חדשים של מחבלי חמאס באזור המסיבה ברעים/שימוש לפי סעיף 27 א'

פרקליטות המדינה הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד שני תושבי רהט סולימאן אבו עמאש (49) וסאבר שיך אלעיד (52) ונגד מוחמד תראבין (37) מתראבין, לאחר שהסתירו ארבעה מתושבי עזה שנכנסו לישראל במהלך מתקפת הפתע של חמאס ב-7 באוקטובר. הפרקליטות ביקשה לעצור אותם עד תום ההליכים המשפטיים נגדם, ולחלט את אחד הבתים ששימש להלנתם.

מכתב האישום עולה כי ארבעה תושבי עזה נכנסו לישראל בבוקר המתקפה הרצחנית דרך הפרצות שביצעו המחבלים בגדר. הם גנבו טרקטור ונסעו בו עד שאזל להם הדלק. למחרת הגיעו לרהט ולנו במסגד במקום. יום לאחר מכן, במהלך סיור ברהט, פגשו שניים מהמסתננים באבו עמאש, סיפרו לו שנכנסו מעזה ביום המתקפה וביקשו ללון אצלו "עד שיירגע המצב". אבו עמאש הסכים והשיב שהוא יודע שהמשטרה אוספת אנשים מעזה והפציר בהם להישאר. במהלך היום הצטרפו אליהם שני המסתננים הנוספים.

לאחר מספר ימים ציינו חלק מהמסתננים כי יש להם קרוב משפחה המתגורר בישראל. אבו עמאש יצר קשר עם קרוב משפחתם תארבין שהגיע, עם אדם נוסף, לאסוף אותם לביתו. לאחר כשבועיים יצר האדם הנוסף קשר עם אלעיד ואמר לו כי יש לו שני פועלים מעזה ללא אישורי שהייה שמעוניינים לעבוד אצלו. למרות שאלעיד חשד כי נכנסו בחסות המתקפה, הלין אותם בביתו ונמנע מלברר את נסיבות כניסתם לישראל.

מחבלים נכנסים לשטח ישראל באמצעות אופנועים. 7 באוקטובר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מחבלים נכנסים לשטח ישראל באמצעות אופנועים. 7 באוקטובר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בבקשת המעצר עד תום ההליכים טענה הפרקליטות כי השלושה ביצעו עבירות נגד ביטחון המדינה, וכי הם "מסכנים את ביטחון הציבור בכך שהלינו, והסתירו עזתים שנכנסו לישראל בחסות המתקפה הרצחנית ולא הסגירו אותם למשטרה. בהתנהגותם סיכנו המשיבים את אזרחי ישראל, כשהם יודעים שאסור להלין עזתים ושכל אישורי השהייה לתושבי עזה בוטלו, ואף הכבידו על כוחות הבטחון שנאלצו להשקיע מאמצים ומשאבים על מנת לתפוס את העזתים".

רפ"ק נדב טייכמן, ראש מחלק תשאול בימ"ר נגב: "מדובר באירוע חמור ביותר. במסגרת החקירה שהופקדה בידי היחידה המרכזית של מרחב הנגב הושקעו מירב המאמצים, גלויים וסמויים, על מנת להתחקות אחר אלו שסייעו לעזתים לשהות בארץ, לאחר שחדרו לשטח ישראל ב-7 באוקטובר, והיוו סכנה ביטחונית חמורה לתושבי האזור כאשר שהו בארץ בתוך עיר מרכזית במשך כשלושה שבועות עד מעצרם. אנו נמשיך לבצע אכיפה ממוקדת כלפי כל גורם שפוגע או עשויי לפגוע בביטחונה של המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully