וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסלמה בים האדום: החות'ים תקפו ספינות מסחריות, ארה"ב מאיימת להגיב

עודכן לאחרונה: 4.12.2023 / 9:28

המורדים הנתמכים על ידי איראן שיגרו מל"טים לעבר כלי שיט שעברו בנתיב השיט האסטרטגי, ושתי ספינות נפגעו. החות'ים טענו כי הן "ישראליות", אך בצה"ל הכחישו. משחתת אמריקנית יירטה כמה מל"טים, ובצבא האמריקני האשימו את איראן: "אפשרה את התקיפות, ננקוט תגובה הולמת"

תיעוד שפרסמו החות'ים מההשתלטות ספינת גלקסי לידר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

צבא ארצות הברית אמר הערב (ראשון) כי שלוש ספינות מסחריות הותקפו במים הבינלאומיים בדרום הים האדום, בהסלמה נוספת מצד המורדים החות'ים בתימן. המורדים השיעים, בעלי בריתם של איראן וחמאס, טענו כי פגעו בשתי ספינות ישראליות - אך בישראל הכחישו זאת.

לפי הפיקוד המרכזי בצבא ארצות הברית, האחראי על האזור, המשחתת האמריקנית "קארני" הגיבה לקריאות מצוקה וסייעה ביירוט מל"טים משטחים שבשליטת החות'ים. בפיקוד אמרו כי לא ברור אם המשחתת עצמה הייתה מטרה להתקפות, שאותן תיארו בתור איום על הסחר הבינלאומי. בצבא האמריקני שלחו מסר לאיראן.

"יש לנו את כל הסיבות להאמין שאף שההתקפות בוצעו על ידי החות'ים בתימן, איראן אפשרה אותן", נמסר בהודעת הפיקוד המרכזי. "ארצות הברית תנקוט את כל התגובות ההולמות בתיאום מלא עם בעלי הברית והשותפים הבינלאומיים שלה". בצבא האמריקני אמרו כי הספינות שהותקפו סבלו מנזקים. גורם אמריקני אמר לסוכנות הידיעות אי-פי כי ההתקפה של החות'ים נמשכה כחמש שעות.

ספינת הקרב האמריקנית "קארני" עוברת בתעלת סואץ, 18 באוקטובר 2023. רויטרס
יירטה חלק מהמל"טים ששוגרו מתימן. המשחחת האמריקנית "קארני"/רויטרס

החות'ים אמרו כי הכוחות הימיים שלהם תקפו שתי ספינות ישראליות - "יוניטי אקספלורר" ו"נאמבר 9" - בכלי טיס בלתי-מאויש ובטיל חוף-ים. הדובר של המורדים טען כי הן לא נשמעו לאזהרות, מבלי לפרט, והזהיר כי ההתקפות על מטרות ישראליות בנתיב השיט הזה יימשכו עד שהמלחמה בעזה תיפסק.

דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, אמר בתדרוך הערב כי לשתי הספינות לא היה קשר לישראל. "ספינה אחת סבלה מנזק משמעותי והיא במצוקה, וככל הנראה בסכנת טביעה, וספינה נוספת ספגה נזקים קלים", אמר.

המורדים השיעים, ששולטים בצפון תימן, שיגרו טילים ומל"טים לשטח ישראל מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר, והשתלטו על הספינה "גלקסי לידר" הקשורה לישראל בחודש שעבר. הספינה, שבבעלות איש העסקים הישראלי רמי אונגר, מוחזקת בנמל חודיידה הנשלט בידי החות'ים. החות'ים תקפו עוד כמה כלי שיט בעלי זיקה כזו או אחרת לישראל, וגרמו לחברת הספנות "צים" להאריך את מסלולה כדי לעקוף את הים האדום.

בכירים בישראל רמזו כי התגובה נגד החות'ים תגיע במקום ובעת המתאימים. עם זאת, דובר צה"ל הכחיש בשישי כי לישראל היה קשר לפיצוץ מסתורי בבסיס של המורדים בצנעא, אחרי שדווח כי הייתה זו תקיפה ישראלית.

עוד בוואלה!

דיווח: ישראל תקפה מחסן מל"טים וטילים של החות'ים בתימן

לכתבה המלאה

אזהרה של שירות הסחר הימי הבריטי

ספינת המכולות "נאמבר 9", שהייתה בדרכה לנמל סואץ, שטה תחת דגל פנמה. החברה הבריטית המנהלת אותה, BSM, מסרה כי הספינה נמצאת בתנועה ואין דיווחים על נפגעים או זיהום בעקבות התקרית. לפי החברה, הספינה נפגעה מטיל בעת ששטה דרך מצר באב אל-מנדב.

הספינה "יוניטי" ששטה תחת דגל בהאמה, מנוהלת אף היא על ידי חברה בריטית - "דאו ספנות" - והיא הייתה בדרכה לסינגפור. בעליה הספינה ומנהליה לא הגיבו על התקרית.

חברת האבטחה הימית הבריטית "אמבריי" ומקורות שונים אמרו מוקדם יותר כי ספינת צובר וספינת מכולות נפגעו מלפחות שני כלי טיס בלתי-מאוישים בעת שהפליגו בים האדום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully