וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופטת נזפה במשטרה, האימאם של פוריידיס שוחרר ממעצר

עודכן לאחרונה: 3.12.2023 / 17:32

חסן מרעי שנעצר בחשד להסתה והזדהות עם חמאס שוחרר ונקבע כי לא ישא את דרשותיו במשך 15 יום. מוקדם יותר האריך ביהמ"ש את מעצרו בתנאי שיתקבל אישור מהפרקליטות. "המעצר בוצע בטרם עת, נכון היה להעביר את החומרים לפרקליטות הרבה קודם לכן", מתחה השופטת ביקורת על המשטרה

אימאם הכפר פוריידיס חסן מרעי. ללא קרדיט, אתר רשמי
אימאם הכפר פוריידיס חסן מרעי/אתר רשמי, ללא קרדיט

המשטרה שחררה היום (ראשון) את אימאם פוריידיס חסן מרעי. זאת לאחר שמוקדם יותר בית משפט השלום בחדרה האריך בשנית את מעצרו, שוב ביממה אחת נוספת בלבד. המעצר של האימאם בן ה-64 הוארך בתנאי שיתקבל אישור פרקליט המדינה עד היום בשעה 19:00, ותוך שהשופטת רקפת סגל-מוהר מותחת ביקורת על התנהלות המשטרה: "מדובר במקרה שבו בוצע המעצר בטרם עת וכי נכון היה להעביר את החומרים שנאספו לעיונו של פרקליט המדינה עוד הרבה קודם לכן לצורך קבלת האישור לחקירת החשוד בחשד לביצוע עבירות של הסתה או הזדהות עם ארגון החמאס", ציינה בהחלטתה, לאחר שנציגי תחנת זכרון יעקב, פקד ג'מיל עיסמי ופקד שגיב אמיר, שוב הגיעו לדיון ללא האישור הנדרש כדי לחקור את האימאם בעבירות המדוברות.

"צריך לסיים את המעצר הזה שהוא בלתי חוקי שנמשך באופן פסול והוא מוחזק פה כבן ערובה עד לקבלת אישור הפרקליטות", טענו סנגוריו, עו"ד ריפעת מרעי ועו"ד רמזי קטילאת.

אבל השופטת סגל-מוהר פסקה כי "לנוכח הממצאים שנתפסו בביתו של החשוד ועל רקע תכני הדרשות שנשא ואשר הוצגו בפניי, אני סבורה כי הדבר הנכון לעשותו בשלב זה הוא להורות על הארכת המעצר ביום נוסף".

אלא שלא הסתמן באופק אישור פרקליטות, המשטרה נסוגה והחליטה לשחררו עוד קודם לכן. לפני שעה קלה שוחרר האימאם חסן בתחנת זכרון יעקב, בתנאי שלא ינאם את הדרשות שלו במשך 15 יום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully