וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשטרה טוענים כי האימאם מסית לטרור, בית המשפט האריך את מעצרו ביום אחד בלבד

עודכן לאחרונה: 3.12.2023 / 6:49

בכפר פורדייס ידוע האימאם חסן מרעי כאיש שוחר שלום, אך במשטרה טוענים כי בדרשות שעורך במסגד מסית וממריד את הקהל נגד ישראל, "הוא מגבה את פעולות חמאס ואינו מגנה אותם". סנגורו מברך על החלטת השופטת, "במהלך החקירה יתברר כי לא היו הדברים מעולם"

אימאם הכפר פוריידיס חסן מרעי. ללא קרדיט, אתר רשמי
אימאם הכפר פוריידיס חסן מרעי/אתר רשמי, ללא קרדיט

במוצ"ש בבית משפט השלום בחיפה, המשטרה יחסה לאימאם של המסגד בפוריידיס עבירות איומים ומטרד לציבור. בכפר נשמו לרווחה. האימאם חסן מרעי בן ה-64, איש הפלג הדרומי של התנועה האיסלמית, אחיו של ראש המועצה הקודם המנוח ודודו של ראש המועצה המכהן, מוכר בישוב כאיש שוחר שלום. מקורביו ביקשו להזכיר כי בתחילת המלחמה, לבקשת תושבים במושבה זכרון יעקב השכנה, אף פעל יחד עם אחיינו, ראש המועצה אימן מרעי, להסרת דגל טורקיה גדול שהתנוסס על מבנה בישוב. תושבי הכפר לא מאמינים שהסית בדרשתו במסגד.

אלא שלמרות העבירות הקלות יותר שיוחסו לו, ביקש נציג המשטרה את הארכת מעצרו של מרעי ב-6 ימים, תוך שהצהיר בפני השופטת איילת השחר ביטון פרלה על בקשת המשטרה התלויה ועומדת בפרקליטות המדינה, לחקירה כנגדו בעבירה של הסתה, שטרם ניתנה בה החלטה. פקד ג'מיל עיסמי טען מטעם המשטרה בפני השופטת כי במהלך השבועות האחרונים במהלך תפילת יום שישי, מול קהל של מאות מתפללים ובפני עוד אלפי עוקבים בדף פייסבוק, נאם האימאם נגד מדינת ישראל וצה"ל "האימאם מרעי מעודד לחימה, מתסיס וממריד את הקהל כנגד מדינת ישראל".

פקד עיסמי טען בפני השופטת כי במהלך השבועות האחרונים במהלך תפילת יום שישי, מול קהל של מאות מתפללים ובשידור חי בפני עוד אלפי עוקבים בדף פייסבוק, "בנאומו מדבר נגד מדינת ישראל וצה"ל ומעודד לחימה ומתסיס וממריד את הקהל כנגד מדינת ישראל" הוא טען כי "הוא נותן השראה לפעולות טרור", וכי בדרשה אתמול אמר "אלוהים העניש אותם" וכן כי "הוא מגבה את פעולות חמאס ואינו מגנה אותם". לטענתו, "ניתן ללמוד מדרשתו כי מעודד את הלחימה נגד ישראל" וכי בשבוע שעבר אמר כי "מדינת ישראל עיכבה את הפסקת האש כדי להרוג כמה שיותר אנשים", וכי הוא "מדבר על 15,000 שאהידים שניצחו את הטנקים". הוא גילה כי המשטרה מתמללת את הדרשות במסגד וטען עוד כי "ניתן ללמוד שהוא מחמיר בדרשות שלו משבוע לשבוע".

חסן מרעי (בראש השולחן משמאל) ואחיינו ראש המועצה אימן מרעי (בראש השולחן מימין) בראשית המלחמה עם תושבים מזכרון יעקב שגילו רגישות לדגל טורקיה גדול שהתנוסס בכפר. ללא קרדיט, אתר רשמי
חסן מרעי (בראש השולחן משמאל) ואחיינו ראש המועצה אימן מרעי (בראש השולחן מימין) בראשית המלחמה עם תושבים מזכרון יעקב שגילו רגישות לדגל טורקיה גדול שהתנוסס בכפר/אתר רשמי, ללא קרדיט

לדברי נציג המשטרה, כלל החומרים עברו לפרקליטות המדינה לצורך אישור בפתיחה בחקירה בנושא, "תושבי הישוב זכרון יעקב הסמוך חשים בפחד. בקבוצות הוואצאפ רצות הודעות המתארות חשש להיכנס לכפר בעקבות איומיו של האימאם מרעי". הוא טען כי אתמול עת בוצע מעצרו, "נתפסו כמה דגלים בינהם דגלי פלסטין וחמאס, וכן מסמכים בערבית שעוד צריכים לעבור תרגום".
.
השופטת איילת השחר ביטון פרלה האריכה את מעצרו של האימאם מרעי עד מחר, תוך שציינה כי "בנקודת זמן זו, ובהתחשב בכך שטרם התקבלה החלטת הפרקליטות, שוכנעתי כי ראוי יהיה לעקוב אחר החקירה, תוך דגש על החלטה של פרקליטות המדינה אשר יש בה בכדי לסבר את האוזן בהיקף החשדות וחומרתן". היא הוסיפה, "אבהיר כי לו לא היה בסיס למעצר על סמך החומר שנאסף עד כה, בוודאי לא הייתי ממליצה על הארכת המעצר עד לקבלת החלטת הפרקליטות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
כפר פורידייס מראה כללי, 2 בדצמבר 2023. יואב איתיאל, מערכת וואלה!
כפר פורידייס מראה כללי, 2 בדצמבר 2023/מערכת וואלה!, יואב איתיאל

"אנחנו שמחים שביהמ"ש התרשם מטיעוננו, לא נעתר לבקשתה חסרת השחר והלא מבוססת של המשטרה, והסכמנו להארכה מדודה של המעצר לצורך השלמת החקירה ואנחנו בטוחים שבמהלכה האמת כולה תצא לאור ויתברר, כפי שאנחנו טוענים, כי לא היו דברים מעולם", אמר לוואלה הסנגור עו"ד רפעת מרעי שייצג את האימאם יחד עם עו"ד רמזי קטילאת ועו"ד אשרף חיג'אזי.

במשטרה מציינים כי מדובר במעצר ראשון של אימאם מסגד מאז ה-7 באוטובר. מפקד מחוז חוף, ניצב דני לוי, מעורב אישית בחקירה. בהתייחסות, הוא ציין כי "משטרת ישראל תמשיך לפעול נגד תומכי טרור, בכל מקום ובמרחבי הרשתות החברתיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully