וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביום ההפגנה הגזענית בצפת: תושב העיר מואשם שריסס "מוות לערבים" סמוך לבית ספר

עודכן לאחרונה: 3.12.2023 / 17:49

לפי האישום, הגבר ריסס את הכתובת על שני מבנים בלב שכונת מגורים והתעמת עם השוטרים שעצרו אותו, ביום בו הפגינו בעיר 1,500 בני אדם נגד הקמת מעונות לסטודנטים ערבים. פרקליטו של הנאשם טוען כי הוא מוכר כמתמודד נפש וכי האישומים נגדו ניתנו ללא הצדקה: "נטפלו לדג רקק"

בווידאו: עימותים בין סטודנטים יהודים וערבים במכללת נתניה/שימוש לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

תושב צפת הואשם היום (ראשון) שריסס כתובות גרפיטי הקוראות "מוות לערבים" על קירות בתים בלב שכונת מגורים בעיר, כשבקרבת מקום 1,500 בני אדם הפגינו נגד הקמת מעונות לסטודנטים ערבים. מכתב האישום עולה כי תחילה ריסס על קיר בניין בשכונת מגורים "7.10 לא נשכח", ובהמשך חזר הוסיף לכך את הכתובת "מוות לערבים". הנאשם חזר על אותה הכתובת בבניין אחר באותו הרחוב, הנמצא סמוך לבית ספר.

בכתב האישום נגד מרסס הכתובות נטען כי "כל זאת עשה נאשם במטרה להסית לגזענות, בנסיבות המקימות אפשרות ממשית שהפרסום יביא לעשיית מעשה אלימות, ומתוך מניע של גזענות ועויינות כלפי הציבור הערבי בישראל". כמו כן, נטען בכתב האישום כי לאחר שנעצר, קילל הנאשם את השוטרים וניסה לברוח. כתב האישום מייחס לו עבירות של הסתה לגזענות ואלימות, השחתת מקרקעין והפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו.

עו"ד יוסי אמר, המייצג את הנאשם מטעם הסניגוריה הציבורית, אמר שהנאשם מוכר כמתמודד נפש. לדבריו, החקירה עסקה רק בחשדות להשחתת פני מקרקעין וסעפי הגזענות וההסתה נוספו בשלב מאוחר של החקירה, ורק לאחר הבקשה השלישית להארכת מעצרו. "מראית פני הצדק נפגעת ואמון הציבור במערכות אכיפת החוק והמשפט נפגע בגלל מקרים כאלה. נראה שנטפלו פה לדג רקק".

כתובת "מוות לערבים" ליד מכללת צפת, 31 בינואר 2023. ללא קרדיט, תמונות גולשים
כתובת גרפיטי גזענית, ארכיון/תמונות גולשים, ללא קרדיט
הפגנה נגד הקמת מעונות לסטודנטים בצפת. אלימלך גרסטל, אתר רשמי
הפגנה נגד הקמת מעונות לסטודנטים בצפת/אתר רשמי, אלימלך גרסטל

ההפגנה שנערכה באותו היום הוגדרה על ידי מארגניה "עצרת תפילה ומחאה על הרחבת מכללת צפת ובניית המעונות לסטודנטים בעירנו" והשתתפו בה 1,500 מפגינים. על הקריאה לצאת למחאה חתמו 29 רבנים, בהם גם רב העיר שמואל אליהו, ולפיה הרחבת המכללה ובניית המעונות הם "דבר המהווה סכנה בטחונית לציבור, בנוסף לסכנה חמורה של התבוללות שכבר היכתה בעירנו לצערנו וגרמה למקרים קשים". כוונת הרבנים והמפגינים היא לכך שהרחבת המכללה והקמת מעונות יביאו לעלייה במספר הסטודנטים הערבים.

המרכז לנפגעי גזענות והתנועה הרפורמית אמרו כי מדובר ב"הסתה חמורה לגזענות" ופנו לפני ההפגנה לראש עירית צפת, לראשי המכללה ולמפקד תחנת המשטרה בעיר בבקשה כי "נוכח ההתבטאויות הגזעניות החמורות המפורסמות בעיר צפת נגד ערבים, נדרשת אמירה מיידית ברורה ונחרצת הן מצד עיריית צפת והן מצד המכללה, היוצאת חוצץ נגד כל גילוי של גזענות כלפי המשתייכים לציבור הערבי ובכללם הסטודנטים הערבים הלומדים במכללה". בקשה זו לא נענתה, כמו גם בקשה כי המשטרה לא תאשר את קיום העצרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully