וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצפת נלחמים נגד סטודנטים ערבים: "לא ייתכן שיטנפו את העיר"

עודכן לאחרונה: 22.11.2023 / 20:31

כ-1,500 איש הפגינו אתמול בבירת הגליל, בהם רב העיר, על מנת לא לאפשר הקמת מעונות לסטודנטים ערבים, וקראו ליוזמה: "סכנה חמורה של התבוללות". מכללת צפת: "מצער שבימים בהם יהודים, דרוזים וצ'רקסים שופכים את דמם, יש מי שפועלים משיקולי נדל"ן"

בווידאו: עימותים בין סטודנטים יהודים וערבים במכללת נתניה/שימוש לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

יותר מ-1,500 בני אדם הפגינו אתמול (שלישי) בצפת, במה שהוגדר כ"עצרת תפילה ומחאה על הרחבת מכללת צפת ובניית המעונות לסטודנטים בעירנו".

על הקריאה לצאת למחאה חתמו 29 רבנים ובהם גם שמואל אליהו, רב העיר. על פי הקריאה לצאת למחאה, הרחבת המכללה ובניית המעונות הם "דבר המהווה סכנה בטחונית לציבור, בנוסף לסכנה חמורה של התבוללות שכבר היכתה בעירנו לצערנו וגרמה למקרים קשים". כוונת הרבנים והמפגינים היא לכך שהרחבת המכללה והקמת מעונות יביאו לעלייה במספר הסטודנטים הערבים.

המרכז לנפגעי גזענות והתנועה הרפורמית אמרו כי מדובר ב"הסתה חמורה לגזענות" ופנו לפני ההפגנה לראש העירייה, לראשי המכללה ולמפקד תחנת המשטרה בעיר בבקשה כי "נוכח ההתבטאויות הגזעניות החמורות המפורסמות בעיר צפת נגד ערבים, נדרשת אמירה מיידית ברורה ונחרצת הן מצד עיריית צפת והן מצד המכללה, היוצאת חוצץ נגד כל גילוי של גזענות כלפי המשתייכים לציבור הערבי ובכללם הסטודנטים הערבים הלומדים במכללה".

לפנייתם צירפו ציטוט של הרב יעקב ג'אן, רבה הראשי של אומן ורב בית הכנסת ברסלב "היכל מוהר"ן" בצפת. לדבריהם, הוא "הקליט מסר לתושבי צפת ובו הוא מעודד אותם להשתתף בעצרת, תוך שהוא מסית באופן חמור נגד ערבים ומזהיר מפני הסכנה הגלומה בהימצאותם בעיר: "זה דבר שצריך לחזק אצלנו בתודעה, וכמובן להשמיע ולשמוע - לא ייתכן בעולם שיטנפו את צפת. אני לא מדבר על רציחות ופיגועים, אני מדבר על ההיטמעות שלהם בעם שלנו. ודאי חשוב מאוד שיראו שאנחנו כוח עצום שמתנגד בכל תוקף לדבר הנורא והאיום הזה של המעונות האלה. לכן אני מבקש מכולם - איש בל ייעדר. מצווה רבה וגדולה ועצומה להגיע לעצרת הזו".

הפגנה נגד הקמת מעונות לסטודנטים בצפת. אלימלך גרסטל, אתר רשמי
על הקריאה לצאת למחאה חתמו 29 רבנים ובהם גם שמואל אליהו, רב העיר. ההפגנה אתמול/אתר רשמי, אלימלך גרסטל

הדרת ערבים מצפת - אינה דבר חדש

ההתנגדות לנוכחות ערבים בצפת איננה חדשה. לפני 13 שנה יצאה קריאה מפי רבנים מצפת ומרחבי המדינה, שקראה לתושבי העיר לא להשכיר דירות לסטודנטים ערבים. בצפת נערך אז "כנס חירום" תחת הכותרת "המלחמה השקטה - נלחמים בהתבוללות בעיר הקודש צפת". בכנס נאמר כי מקור הבעיה המאיימת על העיר היא מכללת צפת, שרוב תלמידיה הם ערבים. דוברים בכנס התריעו אז מפני כוונת הממשלה להקים בצפת בית ספר לרפואה, אשר "עלול להחמיר את הבעיה עד מאוד ולפגוע בקדושתה".

כמה חודשים לפני כן יצאו 18 רבנים, ובראשם הרב הראשי של העיר, שמואל אליהו, בקריאה שלא למכור או להשכיר דירה או חלקת אדמה בארץ ישראל לגוי. באותם ימים הופנו איומים כלפי תושב העיר, בן 89, שהשכיר דירה לשני סטודנטים ערבים. המאיימים אמרו לו שביתו יישרף ובעיר נתלו כרוזים נגדו.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
מקומון בצפת כתבה נגד הקמת מעונות לסטודנטים בצפת. סריקה
מקומון בצפת פרסם כתבה נגד הקמת המעונות/סריקה
מודעה הפגנה נגד הקמת מעונות לסטודנטים בצפת. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מדובר ב"הסתה חמורה לגזענות". מודעת הפגנה נגד הקמת המעונות/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

המכללה האקדמית צפת: "מדובר בבנייה של מוסד לתפארת הגליל"

טרם ההפגנה הוציאה המכללה האקדמית צפת הודעה ובה נכתב: "אנו מבקשים להעמיד את הדברים על דיוקם: התוכנית בסך הכל מוסיפה כ-120 מיטות מהמעונות הקיימים כיום. מדובר על מבנה בעל שבע קומות בהשקעה מטעם המכללה של עשרות מיליונים ובהם יהיו כיתות אקדמיה, שטחי מסחר, מעונות בסטנדרטים מהגבוהים בישראל שימשכו סטודנטים ממרכז הארץ, קומות חניון ענק עם כ-500 מקומות חניה שישרתו את המכללה והציבור ויתנו מענה לבעיית החנייה הקיימת בעיר, כאשר ביוזמת המכללה ובאישור פיקוד העורף קומה שלמה של החניון התת הקרקעי תיבנה ותשמש בשעת חירום כמקלט ציבורי לטובת משפחות העיר העתיקה. מדובר בבנייה של מוסד לתפארת הגליל בסטנדרטים המובילים, עם התכנון האדריכלי המוקפד ביותר שמוביל האדריכל פרופסור גבי שוורץ מחברת האדריכלים שוורץ-בנסוף, עם תשומת לב מירבית לבנייה, במינימום הפרעה לסביבה.

הפגנה נגד הקמת מעונות לסטודנטים בצפת. אלימלך גרסטל, אתר רשמי
האומנם סכנה ביטחונית? הפגנה נגד הקמת מעונות לסטודנטים בצפת/אתר רשמי, אלימלך גרסטל

"ככלל, אין מחלוקת על חשיבותם של המעונות בתרומה לעיר צפת. בחודש האחרון משתמשים בהם לוחמי צה"ל, כחלק מהמעורבות התרבותית האזורית שמוביל נשיא המכללה פרופ' אהרון קלרמן בשנים האחרונות וגם בעתיד יתארחו במעונות בקיץ תלמידי כיתות האמן המוזיקליות ונגני פסטיבל הכליזמרים הבינלאומי, ובחגים ובחופשות בין הזמנים המעונות ישמשו לאירוח הציבור הרחב והקהל החרדי המגיע לצפת מכל רחבי הארץ.

"אנו מצרים על כך שדווקא בימים בהם אחדות היא ערך חיוני, ישנם הממשיכים לעורר מחלוקת בניסיון לסכסך בין תושבי העיר מבלי להכיר כלל את הנתונים. כמה מצער שבימים בהם לוחמי ישראל, בהם יהודים חילוניים ודתיים, דרוזים, צ'רקסים ומגוון הדתות המאפיין את תושבי הגליל שופכים את דמם על הגנת הארץ ועל יישובה, יש את אלו הפועלים משיקולי נדל"ן ופוליטיקה. אנו מזמינים את מנהיגי הציבור וכלל הגורמים להיפגש עימנו, להכיר את הפרויקט וללמוד על טיבו כפרויקט שייטיב משמעותית עם צפת ועם תושביה היקרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully