וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נמצה את הדין עם האחראים": ההצהרה הדרמטית של התובע הראשי בהאג

עודכן לאחרונה: 3.12.2023 / 16:10

כרים קאן, התובע הראשי של בית הדין הפלילי הבינ"ל, ביקר בסוף השבוע ביישובי העוטף בהזמנת משפחות החטופים והצהיר כי מעשיהם של מחבלי חמאס "מייצגים כמה מהפשעים הבינלאומיים החמורים ביותר, המזעזעים את מצפון האנושות". הוא קרא לשחרור מידי של החטופים "ללא תנאי"

בווידאו: חשיפת ממדי הזוועה בקיבוץ בארי/יותם רונן

התובע הראשי של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, כרים קאן, אמר היום (ראשון) כי מעשיהם של מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר "מייצגים כמה מהפשעים הבינלאומיים החמורים ביותר, המזעזעים את מצפון האנושות". בהצהרה שפרסם לאחר שביקר במהלך סוף השבוע בקיבוצי עוטף עזה, ציין קאן כי בית הדין יפעל "למצות את הדין עם האחראים".

קאן, שהוזמן על ידי משפחות החטופים ונפגש איתם, כתב: "גם בקיבוצים בארי וכפר עזה, וגם באתר של פסטיבל נובה למוזיקה ברעים, הייתי עד לסצנות של אכזריות מתוכננת". הוא קרא לשחרורם המידי של החטופים הישראלים, "ללא תנאי": "לא יכולה להיות הצדקה להחזקת בני ערובה, ובמיוחד להפרה בוטה של עקרונות יסוד של האנושות באמצעות לקיחת ילדים והמשך החזקתם. לא ניתן להתייחס לבני ערובה כמגנים אנושיים או קלפי מיקוח".

ההרס בזירת הטבח בקיבוץ בארי. 17באוקטובר 2023. רונן זבולון, רויטרס
ההרס בזירת הטבח בבארי/רויטרס, רונן זבולון
בית הדין הבינלאומי בהאג. רויטרס
בית הדין הבינלאומי בהאג/רויטרס

במהלך הביקור בישראל הדגישו במטה המשפחות שהציפייה היא עשיית צדק מול מעשי הזוועה שביצע חמאס וכי קיימת חובה של ממש לפתוח מיידית בחקירה נגד אותם אלו שלקחו חלק באכזריות ובאלימות בשבת השחורה.

מטעם מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים נמסר: "אנחנו מודים למר כרים קאן על ההחלטה יוצאת הדופן שלו להגיע ולעמוד לצד המשפחות לאחר הזוועות שביצע חמאס בישראל ב-7/10 ובהמשך החזקת החטופים. אנו מצפים שהוא יפעל להבאת מחבלי חמאס לדין על פשעים נגד האנושות ורצח עם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully