וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תייר גרמני נרצח בפיגוע דקירות בפריז, המחבל למשטרה: "מתוסכל מהמצב בעזה"

3.12.2023 / 0:19

המחבל, אזרח צרפתי בן 26, תקף את התייר ליד מגדל אייפל, ופגע בעוד שני אנשים עם פטיש בטרם נתפס על ידי המשטרה. הוא כבר ריצה עונש מאסר על תכנון פיגוע, והיה תחת מעקב. לפני הפיגוע, הוא העלה סרטון שבו הסביר כי הוא פועל בשל "רצח של מוסלמים חפים מפשע"

שוטרים בזירת דקירות בפריז, צרפת, 3 בדצמבר 2023. רויטרס
צרפת נמצאת בכוננות גבוהה מאז 7 באוקטובר. זירת הפיגוע בפריז, הלילה/רויטרס

תייר מגרמניה נרצח בפיגוע דקירות בסמוך למגדל אייפל בפריז, ושני אנשים נוספים נפצעו - כך אמר הלילה (ראשון) שר הפנים של צרפת, ג'רלד דרמנין. הוא אמר לכתבים כי המחבל - אזרח המדינה, בן 26 - דקר את התייר ואז נמלט מהמקום, ואז תקף שני אנשים נוספים בפטיש לפני שנעצר על ידי השוטרים, שהשתמשו באקדח טייזר כדי לבלום אותו.

שר הפנים הוסיף כי התוקף, שצעק "אללה אכבר" במהלך הפיגוע, נידון לארבע שנות מאסר ב-2016 על תכנון פיגוע אחר, והוא היה ברשימת המעקב של שירותי הביטחון של צרפת. לדבריו, הוא גם היה ידוע כמי שסובל מ"הפרעות פסיכיאטריות". השר הוסיף כי בחקירתו במשטרה, אמר המחבל כי הוא זועם על המלחמה ברצועת עזה בין ישראל לחמאס ומהעובדה ש"כל כך הרבה מוסלמים מתים באפגניסטן ובפלסטין".

צרפת נמצאת בכוננות גבוהה מאז אוקטובר, אחרי שתלמיד לשעבר ממוצא צ'צ'ני רצח בדקירות סכין מורה בתיכון שבו למד בצפון צרפת. הדריכות במדינה, שידעה פיגועי טרור קשים בעשור הקודם, קשורה גם להיערכותה לקראת אירוח האולימפיאדה בפריז בקיץ הקרוב. העיר מתכננת טקס פתיחה על נהר הסיין שבו עשויים להשתתף עד 600 אלף צופים.

"אני שולח את כל תנחומיי למשפחתו וליקיריו של האזרח הגרמני שמת במהלך מתקפת הטרור בפריז, ותחושותיי עם האנשים שכרגע פצועים ומטופלים", כתב הנשיא עמנואל מקרון ברשת החברתית X.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully