וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדויות, ממצאים ו-DNA: כך נקבע מותם של החטופים בעזה

עודכן לאחרונה: 2.12.2023 / 18:43

המידע שמועבר למשפחות מבוסס מעדויות של החטופים בעזה, וממידע שנאסף ע"י שב"כ וצה"ל בפעילויות בשטח הרצועה. גורמים שנכחו בישיבה שנערכה אצל הרב הראשי לישראל מסרו כי ברוב המקרים לא נמצאו איברים שניתן להביא לקבורה

שר הביטחון גלנט בגבול עזה: ״תוקפים במקומות שלא תקפנו, זה ילך ויתגבר"/צילום: שחר יורמן

המתקפה האכזרית של חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר ומספר הנרצחים והחטופים המוחזקים בשבי ארגון הטרור בעזה, הובילו את מערכת הביטחון, מערכת הבריאות והרבנות הראשית להתמודד עם שאלות מכריעות וגורליות שקשורות בחיי אדם כמו למשל השאלה שהעסיקה את כלל הגורמים בסוף השבוע האחרון: איך לקבוע את מותם של החטופים שהוחזקו בשבי חמאס במקרים שבהם אין את גופותיהם?

ביום חמישי אחר הצהריים התקיימה ישיבה רבת משתתפים אצל הרב הראשי לישראל, יצחק יוסף. בישיבה השתתפו נציגים של מערכת הביטחון, מערכת הבריאות, מנכ"ל משרד לשירותי דת יהודה אבידן יחד עם הרב הצבאי הראשי, אייל קרים, דיין בית הדין הרבני הגדול הרב עידו שחר והרב יעקב רוזה, אחראי כבוד המת במשרד לשירותי דת.

התכנסות הרבנים בנושא הכשרות - הרב יצחק יוסף. הרבנות הראשית,
הרב יצחק יוסף/הרבנות הראשית

"לאחר שהשתכנעו ממה שהובא בפניהם", אומר גורם במשרד לשירותי דת, "ולאחר שמערכת הבריאות אישרה כי אין ספק בדברים כי הם מתים - הרב הראשי קבע כי אפשר לקבוע שהם חללים".

גורמים שנכחו בישיבה טענו כי לא ניתן לחשוף על פי מה התבססה קביעתם אך במקרים כאלה ההחלטות מתקבלות על בסיס עדויות, ממצאים, DNA ועוד. עם זאת, לדבריהם, ברוב המקרים לא נמצאו איברים שניתן להביא לקבורה. לאחר ההחלטה, נציגים מטעם המדינה הודיעו למשפחות על כך שיקיריהם נרצחו, ועל פי ההלכה, הם ביצעו קריעה כאות אבל, בידם האפשרות לשבת שבעה אך לא לקיים לוויה כל עוד אין גופה או איברים כלשהם.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
צה"ל בפעילות ברצועת עזה, 2 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
צה"ל בפעילות ברצועת עזה, 2 בדצמבר 2023/דובר צה"ל

בין היתר, על בסיס קביעות אלה, הרב הראשי יוסף התיר אישה שנותרה עגונה. כך, למרות שלא נמצאה גופת בעלה, היא יכולה להינשא בשנית. "זו פסיקה דרמטית", אומר גורם ברבנות. "פסיקה שתואמת את דרכו של אביו הרב עובדיה יוסף בתקופת מלחמת יום כיפור".

כמו כן, לוואלה! נודע כי הצבא מעביר למשפחות החטופים מידע ודאי על פי הצלבות מודעיניות מבוססות גם ממידע שחטופים שחזרו העבירו, וגם על פי מידע מודעיני שאספו בשב"כ ובצבא משטח הרצועה. יש עדיין אינדקציות שהגופות עדיין בידי חמאס.

גורם במערכת הביטחון הבהיר כי בהודעות למשפחות החטופים, הנעדרים והחללים שולבו פעולות בראשות האלוף במיל' ניצן אלון, יחידת השבויים והנעדרים (שו"ן) של צה"ל והמוסד, מאמץ מודיעיני ומבצעי של השב"כ, ולצידם מומחים מהמכון לרפואה משפטית, ועדת מומחים ממשרד הבריאות וגורמים בכירים ברבנות לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully