וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצינים טוענים: זו הסיבה שצה"ל לא מפרסם את מספר ההרוגים של חיזבאללה

עודכן לאחרונה: 2.12.2023 / 13:28

בכירים במילואים, שבקיאים בתוכניות המבצעיות של פיקוד הצפון, טענו שבצבא נזהרים לא להשפיל את נסראללה, ולכן לא פורסמו היקף ההישגים של התקיפות בלבנון. לדבריהם, הוצע לשר הביטחון ולרמטכ"ל להחריף את התגובות, אך יש ויכוח מקצועי בצמרת הצבא על האופן שבו נכון לנהוג

בווידאו: תיעוד מפעילות כוחות צה"ל בשטח הרצועה/צילום: דו"צ

קציני מילואים בכירים מתחו היום (שבת) ביקורת בשיחה עם וואלה! על דרך האסטרטגית של צה"ל נגד פעולות חיזבאללה בגבול הצפון. לדבריהם, דובר צה"ל לא מפרסם את מספר ההרוגים של ארגון הטרור כדי לא להשפיל את מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה. "איפה נשמע דבר כזה?", התרעמו הקצינים.

לכל העדכונים על המלחמה

עוד הוסיפו הקצינים, שבקיאים בתוכניות המבצעיות של פיקוד הצפון, כי יש ויכוח מקצועי בצמרת הצבא על האופן שבו נכון לנהוג נגד חיזבאללה. הבכירים סיפרו כי הועלתה הצעה בפני שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי לפגוע בארגון הטרור בצורה קשה יותר. "אם ההרחקה של המחבלים תגיע מלמעלה ודרך האו"ם - זה יהיה ארוך, אבל אם מרחיקים אותם פיזית בעזרת באש - לא יהיו להם נקודות אחיזה טובות בגבול".

פעילות צוות הקרב החטיבתי של חטיבת הצנחנים בשכונת רימאל, עזה. דובר צה"ל, עיבוד תמונה
חיילים בגבול הצפון/עיבוד תמונה, דובר צה"ל

הבכירים מתחו גם ביקורת על העיכוב בהכנת היישובים בצפון לקראת חזרת התושבים שפונו מהם, בעקבות המצב הביטחוני. "חלפו חודשיים, זה הזמן להכין את היישובים סמוכי הגדר ליום שאחרי - להכין כבישים נסתרים, להכין עמדות רובאיות, כבר עכשיו להכין תשתיות לפלוגות השונות, לא בעוד שנה", אמרו הקצינים. "זה ייצור תחושת ביטחון שונה אצל התושבים".

"הביקורת של האזרחים על הצבא ושר הביטחון היא יותר מנורה אדומה, היא מסוכנת ורעה לנו, הם צריכים לראות שמול כל היישובים הנצפים על ידי חיזבאללה יש מיגון חדש, בטונדות שלא מאפשרות ירי ישיר", הוסיפו הקצינים. "צריך ליצור מציאות אחרת, אי אפשר להחזיר את הציבור לאותה מציאות שהייתה קודם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully