וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סינוואר שבר את הכלים לקראת השלב הקשה של המו"מ. זה עשוי להתנקם בו

עודכן לאחרונה: 1.12.2023 / 11:39

בעוד תיאטרון הטרור ממשיך בלי הפסקה, מנהיג חמאס מנסה לשנות את נוסחת הפעימות של שחרור החטופים. בינתיים, למרות חידוש האש, המו"מ עדיין חי - השאלה היא מה יקרה אם הוא ייכשל

אחרי שחרור שתי הישראליות: 6 חטופים נוספים הועברו למצרים/מערכת וואלה!

חמאס תיאם בתיווך קטאר ומצרים פעימה נוספת אבל עוד לפני השעה 07:00 שבר את הכלים. לדברי גורמי צבא, כוחות צה"ל שהיו בעמדות הגנה בחלק המערבי של עזה התלבטו איך להגיב לפעיליו החמושים בשטח. האירוע התגלגל לחילופי אש, מטוסי קרב הוזנקו לאוויר ומיד לאחר מכן החלו שיגורי הרקטות.

היום ה-56 למלחמה - כל העדכונים

מנהיג חמאס יחיא סינוואר הפגין עד לשעות האחרונות שליטה בשטח. בעוד צה"ל טען כי הוא שולט בצפון רצועת עזה, טוענים חיילים כי ראו את הפעילים שלו יוצאים דקה אחרי כניסת הפסקת האש מהפירים והביעו פליאה כיצד ידעו איך לצאת בזמן ללא נשק. לאורך כל ימי התמרון הקרקעי של צה"ל בשטחי רצועת עזה וימי הפסקת האש, וחרף החשש שיחשפו את מקום המסתור שלו, סינוואר העביר מסרים לקטאר ומצרים מספר פעמים ביום במסגרת המשא ומתן עם ישראל.

אבו עוביידה, דובר הזרוע הצבאית של החמאס, ממשיך בתיאטרון הטרור שכולל מסרים תכופים לכלי התקשורת, פעילי נוח'בה שמקיפים את החטופים, שינוי מועד מסירתם ברגע האחרון, תיעוד מבוים על ידי מספר צלמים של השחרור כולל "נפנופי ידיים ולחיצות ידיים", נשיאה על כפיים חטופה שחשה ברגע, גרירת כיסא גלגלים - ארגון הטרור רוצה לעמעם את הדימוי המפלצתי שלו.

מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר בעצרת בעיר עזה, 14 באפריל 2023. רויטרס
מה הוא רוצה? סינוואר/רויטרס

אז אם כך, מה באמת הוביל את יחיא סינוואר לפוצץ את המשא ומתן? הרצון לשנות את נוסחת הפעימה שהייתה נהוגה עד כה סביב השבת התינוקות, הילדים, הנשים והקשישות, מאחר והוא מתקרב לשלב הקשה ביותר של המשא ומתן: חיילים וחיילות תמורת רוצחים שמרצים מאסרי עולם בתי הכלא בישראל. גם כשסינוואר חש במשקל הסגולי שמייחסת החברה הישראלית והתקשורת העולמית למשפחת ביבס, הוא הודיע כי האם והילדים נרצחו והפיץ סרטון של האב ממרר בבכי וזועק לעזרה.

עוד בוואלה!

כך פעלה "ההונאה המושלמת" של חמאס לפני השבת השחורה

לכתבה המלאה

לפחות בזמן כתיבת שורות אלו, הפעימה הנוספת עדיין חיה. ניתן להציל אותה מבחינת שני הצדדים אם חמאס ירצה לממש אותה. השאלה היא מה יקרה מחר אם תמומש או אם תידחה על ידי מי מהצדדים. האם צה"ל יעבור לסבב תקיפות אוויריות בימים הקרובים וימנע עד כמה שניתן מתמרון קרקעי בשבוע הקרוב כדי לאפשר את המשך המו"מ בזמן שהוא נערך, ויאפשר לפלסטינים מעבר לאזורי מחסה הומניטריים? או שמא ייצא להתקפה רחבה ואגרסיבית שתאיץ מו"מ מסוג אחר עם חמאס, במחיר יותר כבד מבחינת ארגון הטרור.

בשורה התחתונה, צה"ל צריך להיתפס כמי שיוזם ותוקף מרכזי כובד של חמאס כדי להאיץ מו"מ לשחרור חטופים, ולא כמי שמגיב להתקפות הטרור והלוחמה הפסיכולוגית שמוביל דובר הזרוע הצבאית אבו עוביידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully