וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך פעלה "ההונאה המושלמת" של חמאס לפני השבת השחורה

עודכן לאחרונה: 1.12.2023 / 8:11

גורמי ביטחון מעריכים כי דף וסינוואר ידעו על כך שהם במעקב צמוד של קהילת המודיעין בישראל, ופעלו להעברת מסרים בדרכים סמויות. "אף אחד לא הבין את זה, לא אמ"ן, לא שב"כ, לא מוסד", הודה גורם ביטחוני, "אחרת לא היו משאירים את הגבול ללא מענה בסיסי מהקרקע ומהאוויר"

צה"ל ושב"כ חיסלו את מפקד הכוח הימי של חאן יונס בארגון הטרור חמאס/דובר צה"ל

בכירי חמאס מוחמד דף ויחיא סינוואר ידעו על כך שהם במעקב קהילת המודיעין, ופעלו להעברת מסרים בדרכים סמויות - כך מעריכים גורמי ביטחון. לפי ההערכות, חמאס ניהל מערכת סדורה של הכנות קפדניות לפשיטה ב-7 באוקטובר, שהוגדרו על ידי בכיר במערכת הביטחון "תרגיל הונאה מושלם".

גורם במערכת הביטחון הסביר את הצעדים בהם נקט מפקד הזרוע הצבאית של חמאס להעברת מסרים. "סביר להניח כי את הפרטים הסודיים, את ההנחיות וכל מה שניתן היה להבין ממנו הלך הרוח, מוחמד דף שמר לשיחות פנים-אל-פנים או באמצעים אחרים". הוא הודה, "בדיעבד, קהילת המודיעין לא הבינה את זה. לא אגף המודיעין, לא שב"כ, לא מוסד. לא היה גורם אחד שלקח את זה בחשבון, אחרת היו מכינים תמיד מערכת חלופית להידרדרות מול רצועת עזה ללא התרעה. אחרת לא היו משאירים בשלב האחרון של החגים את הגבול ללא מענה בסיסי מהקרקע ומהאוויר".

מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר בעצרת בעיר עזה, 14 באפריל 2023. רויטרס
מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר בעצרת בעיר עזה, 14 באפריל 2023/רויטרס

לפי פרסומים, במבצע שזכה לכינוי "פירות טרופיים" ב-2018 צוותים של צה"ל התקינו אמצעי האזנה בלב מעוזי חמאס. ארגון הטרור חשף את הכוח המיוחס בחאן יונס. חלק מהתשתיות נותרו בשטח והופצצו, אך חלקם שרד ונפל לידי חמאס, ובסיוע איראני ככל הנראה הצליחו להבין את השיטות של צה"ל. "כישלון המבצע עיוור את צה"ל בהרבה מובנים", אמר גורם ביטחוני, "לקח אותנו לאחור גם מבחינת היוזמה וההבנה של התמונה הכללית". בדיעבד, מסתבר שהכישלון היה אסטרטגי. בזמן שבצה"ל חשבו שהם רואים את התמונה המדויקת, הם לא ראו כמעט כלום אלא רק אותות חלשים שהתקשו לחבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully