וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תציל את עצמך": השיחה האחרונה של אופיר צרפתי ואימו, לפני שנרצח במסיבת הטבע

עודכן לאחרונה: 30.11.2023 / 18:47

אופיר וחבריו ניסו להימלט מהתופת במסיבת הטבע, בעוד אימו רישל שומעת את קולות הזוועה דרך הטלפון. "אני ניצלתי בזכות אופיר", מספרת אחת מהמשתתפות שהצליחה להיחלץ מהטבח, "בלעדיו, אני לא יודעת איך היינו שורדות את זה"

אירוע פוצ'יוולי למען אופיר צרפתי שנחטף לעזה/וואלה!

את ההודעה המרה כי בנם אופיר צרפתי זוהה בין הנרצחים קיבלו הוריו, רישל וחנן, בעת שהיו בבודפשט עם נבחרת הכדורגל של מכבי חיפה, כמחווה של המועדון אותו העריץ. אמש, הגיע לבית המלון נציג השגרירות ישראל בהונגריה, הקונסול שמואל איתן, לבשר להורים את הבשורה המרה על מותו.

"בשעות הקשות הללו, המועדון עטף את המשפחה, חיבק וניסה לחזק", מסר המועדון, "משפחת מכבי חיפה משתתפת בצערה של משפחת צרפתי ומייחלים שלא יידעו עוד צער. אופיר ישאר בליבנו לעד", מסר המועדון. "לאחר 54 ימים הגיעה הבשורה המרה והלב מסרב להאמין", מסרה עיריית קרית אתא ששלחה תנחומים למשפחה, "העיר אבלה על הירצחו של אופיר צרפתי הי"ד, לאחר שנחטף לעזה מהמסיבה ברעים".

אופיר צרפתי שנחטף לעזה. באדיבות המשפחה
אופיר צרפתי/באדיבות המשפחה

מהנדס החשמל אופיר נחשון צרפתי וחברתו שני חגגו בפסטיבל נובה עם חבריהם את יום הולדתו ה-27. בסרטונים משם הוא נראה חגיגי ומחויך, מציג עוגת שוקולד של יום הולדת ועם שחר, בבגדים לבנים, הוא ובת הזוג שובל גל, רוקדים באושר ניכר. שעה קלה אחר כך הפכה המסיבה לטבח.

לכשהחל מטח הרקטות, כשכולם החלו לברוח, הם מצאו עץ גדול, נמוך ורחב במחשבה שיוכלו להישאר שם עד שיירגע המצב ויסתיים המטח. בשיחה משם עם אימו, היא הדריכה אותו, "אתה במשימת חייך, אתה צריך להציל את עצמך", אמרה לו האם רישל. אלא שאתמול, כשנודע כי זוהתה גופתו, עולה כי הוא דאג יותר למי שהיו סביבו, מאשר למשימה האישית הזו. "הוא וגם אנחנו לא שיערנו שזו רק ההתחלה של תופת אחת גדולה, של טבח, שחיטה, רצח, הרג וכל מה שביניהם", אמרה אימו בדברים שנשאה בשבוע שעבר בבית החולים רמב"ם, שהתגייס לקמפיין להשבת החטופים הביתה.

רישל תיארה כיצד בנה, שני והחברים המשיכו בניסיונם להימלט מהתופת הזו, ורצו כמה קילומטרים. על פי עדויות אופיר הוא מי שניווט, עד שהגיעו לכביש בו עברו מכוניות שעצרו לחוגגים המפוחדים. "לא ידעתי שזו תהיה שיחתי האחרונה איתו", שיתפה האם.

עוד בוואלה!

בכי מעורב בקריאות אושר: הרגע שבו אמה של מייה שם גילתה שבתה משתחררת

לכתבה המלאה

"אני ניצלתי ממסיבת הטבח בזכות אופיר. בלי אופיר אני לא יודעת איך היינו שורדות את זה", סיפרה לוואלה! שי, אחת ממשתתפות מסיבת הטבע שהפכה לטבח רצחני, "רצנו אתו כעשרים דקות עד לאיזה ואדי, שוטר יצא מאחד מכלי הרכב שעברו וקרא לנו, אני התיישבתי קדימה ושובל מאחור. אופיר דאג לבנות.

"הוא התכוון להיכנס לתא המטען אבל הוא היה עמוס ציוד. הוא נכנס לרכב אחר ותוך כדי נסיעה קלטנו שהרכב הזה עושה פנייה. שובל ישר התקשרה אליו והוא הרגיע אותה שלא תדאג ושהכול בסדר ושכבר ניפגש", סיפרה שי.

אלא שהבנות הגיעו לכפר מיימון, ואופיר לא נראה מאז. "זה הקשר האחרון שהיה לנו איתו", הוסיפה, "הרכב בו הוא היה נתקל בחוליית מחבלים. כולנו חזרנו ממסיבת יום ההולדת של אופיר, חוץ ממנו". לאחר כמעט חודשיים של תקווה שהוא בין החטופים, היום כאמור, התברר כי נרצח.

ציוד אישי ליד מכוניות שנטשו מבלי המסיבה בקיבוץ רעים , גבול רצועת עזה, 10 באוקטובר 2023. חיים גולדברג, פלאש 90
ציוד אישי ליד מכוניות שנטשו מבלי המסיבה בקיבוץ רעים , גבול רצועת עזה, 10 באוקטובר 2023/פלאש 90, חיים גולדברג

רומי גונן, שישבה לידו במושב האחורי, הספיקה עוד להתקשר לאמא שלה ולדווח על ההתקלות. הנהג וזו שישבה לצדו נהרגו במקום, אופיר ורומי נפצעו ונחטפו. תוך כדי השיחה של רומי עם אימא שלה, אופיר הספיק להעביר את המספר של אימו לאימא שלה, והיא שעדכנה את רישל אמו של אופיר אודות מה שאירע. הטלפון נותר פועל, השיחה לא נותקה למשך חמישים דקות וכך למעשה תועדו קולות הזוועה. "לצערי בשיחה הזו שומעים את אופיר נאנח ונאנק מכאבים. נושם נשימות כבדות וברקע שומעים יריות, צעקות ותופת שלמה של זירה מאד קשה וקשוחה. לאחר תמליל שב"כ הבנו שהם העבירו את רומי ואופיר לרכב שלהם". הם נחטפו לעזה.

"מנקודת הזמן הזו אין לנו שום מידע על אופיר", הוסיפה האם תוך שהודתה שעם הימים שעברו הלכה והתעצמה דאגתה לשלומו של בנה. "מאז ה-7 באוקטובר חיינו אינם חיים. לילותינו אינם לילות ואנחנו שבורים לרסיסים 24 שעות ביממה. חיינו עצרו אותו יום".

המשפחה הקימה חמ"ל עם חברים בהמתנה לאופיר. "היא מי שמחזקת אותי", סיפרה שובל, בת הזוג של אופיר. אתמול עם ההודעה כי זוהה בין הנרצחים, נגוזו התקוות. טרם נקבע מועד ההלוויה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully