וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 חטופים על כל יום הפוגה? ישראל הסכימה לקבל רק 8

עודכן לאחרונה: 30.11.2023 / 12:22

דקות לפני השעה שבע בבוקר, המועד עליו החליט הקבינט כדד-ליין לפני חידוש הלחימה, הועברה רשימת החטופים שאמורים להשתחרר היום. פרטי העסקה נרקמו רק הבוקר אלא שאז התגלה כי 2 הישראליות בעלות אזרחות רוסית ששוחררו אמש במסגרת "מחווה לפוטין", ייחשבו ברשימה של היום

בווידאו: אירנה טאטי וילנה טרופנוב ששוחררו משבי חמאס הגיעו לבי"ח שיבא 29.11.23/שלומי גבאי

עד השעה שתיים בלילה לא העביר חמאס את רשימת החטופים שאמורים להשתחרר היום. קבינט המלחמה כבר היה מוכן לתת הוראה לחידוש הלחימה אם לא תועבר הרשימה עד השעה7 בבוקר. במקביל, הוגברה הכוננות של צה"ל וגם של חמאס ברצועה. אלא שאחרי לילה לבן של שיחות בתיווך קטארי, מצרי ואמריקני - הושגו הבנות, ודקות ספורות לפני השעה שבע בבוקר הגיעה רשימת שמונה החטופים שישתחררו היום, כאשר החטופות בעלות האזרחות הרוסית, ששוחררו אמש (רביעי) ייחשבו כשתיים נוספות ברשימה. לא ברור אם גם בימים הבאים, במידה שההפוגה תמשיך, ישוחררו פחות חטופים מה-10 שעליהם סוכמו.

בשתיים בלילה התכנס קבינט המלחמה על רקע המגעים להארכת ההפוגה בלחימה. אלא שגם אז, חמאס לא העביר רשימת חטופים שהוא מוכן לשחרר ושעומדת בדרישה הישראלית של שחרור כל הנשים והילדים. לדברי גורמים ישראלים, חמאס הציע שחרור חטופים שאינם נשים וילדים או שחרור של מספר חטופים נמוך מ-10. המסר שיצא מהקבינט - אם לא תועבר רשימה שעומדת בדרישות הישראליות עד השעה שבע בבוקר - הלחימה תחודש.

בחמאס כבר התכוננו לחידוש הלחימה ופרסמו בשעות הבוקר המוקדמות הודעה לאנשיהם שקראה לשמור על כוננות גבוהה לאור אפשרות של חידוש הלחימה כל עוד לא פורסמה הודעה על הארכת ההפוגה. במקביל פרסם ארגון הטרור הודעה בה נאמר: "ישראל סירבה להארכת ההפוגה ביום נוסף בתמורה לשחרור של שבע נשים וילדים ועוד שלוש גופות, למרות שהבהרנו כי אלה כל הנשים והילדים שהצלחנו לאתר".

ילנה טרופנוב, אירנה טאטי, עם שחרורן משבי חמאס והעברתן לצלב האדום. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אין מתנות בחינם. אירנה טאטי וילנה טרופנוב ששוחררו אתמול כחלק ממחווה של חמאס לנשיא רוסיה פוטין, ייחשבו כחלק מהשחרור של היום/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

סביב השעה שבע בבוקר כבר היה נדמה שכוחות צה"ל מוכנים לחידוש הלחימה ברצועת עזה. צה"ל העלה את רמת הכוננות והדריכות לקראת האפשרות של פתיחה באש מצד מחבלי חמאס.

אלא שמאחורי הקלעים ניסו המתווכים לאורך כל הלילה להגיע להסכמות שיהיו מקובלות על ידי ישראל וחמאס. ואכן, סביב השעה שבע בבוקר נאמר על ידי גורם מדיני ישראלי: "יש התקדמות במגעים להארכת ההפוגה. החמאס הסכימו לתיקונים והשלמות ברשימת המשוחררים. הפסקת האש תימשך לאחר שישראל קיבלה את דרישותיה לגבי שחרור החטופים.

דקות אחר-כך כבר הכריז דובר משרד החוץ של קטאר: "ישראל וחמאס הסכימו להאריך את הפסקת האש ביום נוסף". הדובר מסר כי הפסקת האש תהיה באותם תנאים: שחרור 10 בני ערובה והכנסת סיוע הומניטארי לעזה. לדבריו, הארכת הפסקת האש הושגה בתיווך קטארי, מצרי ואמריקני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

דקות הפרידו בין חידוש הלחימה להמשך ההפוגה

וכך, סמוך לשעת הדד-ליין בשבע בבוקר, המועד שהציב קבינט המלחמה לקבלת רשימת החטופים שישתחררו היום, התקבלה הרשימה המיוחלת של נשים וילדים. "כמה דקות לפני שבע בבוקר", אמר בכיר ישראלי, "קיבלנו את הרשימה החדשה של החטופים שישוחררו. חמאס הסכים בבוקר למה שהוא לא הסכים בלילה. היינו קשוחים והם הבינו שאנחנו רציניים".

אותו בכיר ציין שהרשימה החדשה כוללת שמונה נשים וילדים ולא 10 כמו בימי ההפוגה הקודמים. לדברי הבכיר, שתי הנשים בעלות האזרחות הרוסית ששוחררו אתמול באופן חד צדדי על ידי חמאס ייספרו כחלק מהשחרור של היום. לדבריו, בתחילה חמאס הציעה לשחרר חמש נשים וילדים ועוד שלוש גופות, ואחרי הלחץ של ישראל הצליחו להוסיף עוד שלוש נשים לרשימה.

הבוקר נמשכת ההפוגה בלחימה עם חמאס, וזאת בתמורה לשחרור חטופים נוספים ובדומה למתווה עסקת השבויים עליו הוחלט לפני כשבוע. בשונה מימים קודמים, רק שמונה נשים וילדים ישוחררו היום משבי חמאס. אירנה טאטי וילנה טרופנוב ששוחררו אמש כחלק ממחווה של חמאס לנשיא רוסיה פוטין, ייחשבו כחלק מהשחרור של היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully