וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: "תוספת תקציבים על בסיס הסכמים פוליטיים שאינם קשורים למלחמה - כתם על הממשלה"

עודכן לאחרונה: 29.11.2023 / 19:41

השר התייחס לסוגיית התקציב שאושר בממשלה ויובא לאישור הכנסת, לאחר ששרי מפלגתו התנגדו לו. "כשמאות אלפים מגויסים או עזבו את בתיהם, והמשק כולו נפגע - כולנו חייבים להתגייס". הוא הבהיר כי יישאר בממשלה על אף התנגדותו: "נמצאים במלחמה החשובה ביותר מאז קום המדינה"

בווידאו: השר בני גנץ מביר שלא יתפטר בגלל התקציב אך מותח ביקורת על שותפיו לממשלה/צילום: לע"מ

השר בני גנץ התייחס היום (רביעי) לסוגיית התקציב שאושר בממשלה ויובא בשבוע הבא לאישור הכנסת, לאחר ששרי המחנה הממלכתי התנגדו לו בישיבת הממשלה השבוע. "יש בו מרכיבים חיוניים להמשך הלחימה, אך לצערי גם תוספות והקצאות תקציב שאינן נוגעות ללחימה ונגזרותיה. לכן, כל שרי המחנה הממלכתי הצביעו נגדו. כשמאות אלפים מגויסים, מעל מאה אלף אזרחים עזבו את בתיהם, והמשק כולו נפגע - כולנו חייבים להתגייס. תוספת תקציבים על בסיס הסכמים פוליטיים שאינם קשורים למלחמה, הם כתם על הממשלה".

גנץ הבהיר כי על אף התנגדותו לתוספת הכספים לתקציב שהובטחו בהסכמים הקואליציוניים, הוא מתכוון להישאר בממשלה במהלך המלחמה. "אני ער לקולות שסבורים שעלינו לעזוב את הממשלה, אבל אנחנו נמצאים במלחמה החשובה ביותר מאז קום המדינה. איני יודע האם אי פעם ייחשפו חלק מההחלטות שהייתה לחבריי ולי השפעה מכרעת עליהן. אני יודע שהצטרפותנו חיונית, ואני בוודאי יודע עד כמה חשוב המסר שעבר בהצטרפותנו קודם כל לחברה הישראלית ולחיילים שבחזית, מול אויבינו, וללגיטימציה וההבנה של גודל השעה בקרב הקהילה הבינלאומית. כפי שכבר אמרתי בעבר, נכנסנו לממשלת החירום לא מתוך שותפות פוליטית אלא מתוך שותפות גורל"

"גם אם יש בממשלה ומחוצה לה מי שעוסקים בפוליטיקה או בקמפיינים ליום שאחרי, זה לא יסיט את חבריי ואותי מהמחויבות לפעול למען עם ישראל וכל אזרחי ישראל", הוסיף גנץ.

השר גנץ במסיבת עיתונאים 22.11.2023. לשכת העיתונות הממשלתית
בני גנץ/לשכת העיתונות הממשלתית

הממשלה אישרה את תקציב המדינה המתוקן לשנת 2023, שכולל הקצאה מחדש של כ-4.8 מיליארד שקלים של כספים קואליציוניים. התקציב החדש כולל 4.8 מיליארד שקלים בכספים קואליציוניים, במקום 5.8 מיליארד שהוקצו בתקציב המקורי שאושר במאי - קיצוץ של מיליארד שקלים בלבד, בניגוד לעמדת בנק ישראל והדרג המקצועי במשרד האוצר שדרשו קיצוץ נרחב יותר בכספים הפוליטיים.

חמשת שרי המחנה הממלכתי, בהם גנץ, גדי איזנקוט וחילי טרופר הצביעו בממשלה נגד התקציב החדש לשנת 2023 לאחר שדרישתם להגדיל את הקיצוץ בכספים הקואליציוניים נדחתה. כל חמשת שרי המחנה הממלכתי, ובהם שני שרי תקווה חדשה, השאירו פתק עם הצבעתם נגד ועזבו את הדיון.

השר גדעון סער (תקווה חדשה) שהצביע נגד התקציב בממשלה אמר בישיבה: "האם כשהצטרפנו לממשלה ביקשו כספים קואליציוניים? זה כלל לא עלה על דעתנו! אנחנו במלחמה! אנחנו נכנסים לתקופה כלכלית קשה ביותר עם הרבה חוסר ודאות. צריך להיות עם יד רחבה בכל מה שנוגע להוצאות המלחמה, הן בביטחון והן בהוצאות האזרחיות הקשורות. מצד שני - חייבים להקפיא כל מה שאינו נדרש והכרחי!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully