וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לתקשורת הזרה: לא רציתי לחזק את חמאס, חששתי ממשבר הומניטרי

עודכן לאחרונה: 29.11.2023 / 14:29

רה"מ כינה את ההאשמות שלפיהן תרם לחיזוק ארגון הטרור "שקריות ומגוחכות". בריאיון לחברת תקשורת גרמנית הסביר, "רצינו למנוע מחלות, רעב משתולל ודברים אחרים, שהיו יוצרים מצב הומניטרי בלתי אפשרי"

נתניהו על הארכת ההפוגה: יש מתווה לשחרור חטופים נוספים/רועי אברהם / לע״מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו טען כי הוא לא אפשר לקטאר לחזק את חמאס - והסביר כי הוא חשש ממשבר הומניטרי. בריאיון לחברת התקשורת הגרמנית אקסל שפרינגר כינה את ההאשמות "שקריות ומגוחכות" והוסיף, "אתה לא יוצא לקרב שלוש פעמים או מבצע פעולות מבצעיות אם אתה רוצה לחזק את חמאס".

נתניהו הסביר כי הסיבה שאפשר מעבר של כסף קטארי לארגון הטרור הוא כדי להימנע ממשבר הומניטרי ברצועת עזה. "מחלות, רעב משתולל ודברים אחרים, היו יוצרים מצב הומניטרי בלתי אפשרי", אמר. "זו הסיבה שממשלות ישראל אפשרו לכסף הזה להיכנס. לא רצינו לחזק את חמאס בכלל, רצינו להחליש אותו ולפגוע ביכולות שלו ככל שיכולנו".

רה"מ בנימין נתניהו במסע"ת ערב שחרור החטופים, 22 בנובמבר 2023. חיים גולדברג, פלאש 90
נתניהו/פלאש 90, חיים גולדברג

נתניהו קבע כי ישראל תמשיך במאמצי פירוק חמאס לאחר סיום הפסקת האש. "נמשיך במאמצים הצבאיים שלנו למיגור חמאס", אמר, "הם אומרים בצורה ברורה מאוד שיחזרו על מעשי הטרור שוב ושוב". בנוגע לשאלת "היום שאחרי", נתניהו השיב כי אחרי שישראל תביס את חמאס, המטרה תהיה "דה-מיליטריזציה ודה-רדיקליזציה" של עזה. "המטרה שלנו היא לוודא שעזה לא תחזור לאיום הנורא שהיה על ישראל לפני המלחמה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully