וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיבוצים בעוטף עזה מסרבים להצטרף לפגישה עם נתניהו: "מוזמן להגיע אלינו ללא תקשורת"

עודכן לאחרונה: 29.11.2023 / 14:12

לפגישה עם רה"מ, שתהיה הראשונה מאז הטבח ב-7 באוקטובר, הוזמן נציג מכל יישוב שנמצא עד 4 ק"מ מגבול רצועת עזה. "נתניהו היה צריך להגיע אל התושבים במועצות", טענו ביישובים ותהו, "למה זה צריך לקחת חודשיים להיפגש עם הנציגים של היישובים?"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציג למיליארדר אילון מאסק את זוועות טבח ה-7 באוקטובר/עמוס בן גרשום

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (רביעי) עם ראשי רשויות בעוטף עזה, אולם בכמה יישובים החליטו שלא לשלוח נציג לפגישה.

לפגישה עם נתניהו, שתהיה הראשונה עם נציגי יישובים מאז הטבח ב-7 באוקטובר, הוזמן נציג מכל יישוב שנמצא עד ארבעה קילומטרים מגבול רצועת עזה. בקיבוץ בארי, שם לא ישלחו נציג לפגישה, הסבירו: "היה וראש הממשלה ירצה להגיע לקיבוץ בארי, להיפגש עם הנהלת הקיבוץ וחברי הקיבוץ, לראות את הזוועות שנעשו ב-7 באוקטובר ולנהל שיחה על התוכניות לשיקום בארי, נשמח תמיד לארח אותו בתיאום מראש וללא צוותי תקשורת".

ראש הממשלה בנימין נתניהו סייר בקיבוץ בארי וקיבוץ כפר עזה ונפגש עם לוחמים, 14 באוקטובר 2023. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
"מציעים לרה"מ להיפגש עם תושבי הקיבוץ". נתניהו נפגש עם לוחמים בבארי, 14 באוקטובר/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

גם בקיבוץ ניר עוז הצטרפו להחלטה. אסנת פרי, יו"ר הקיבוץ, מסרה: "אנו מציעים לראש הממשלה להיפגש עם תושבי הקיבוץ, עם כולם. עם הילדים, ההורים, המשפחות והמבוגרים ששרדו את הטבח הנורא של ה-7 באוקטובר. לא רק נציגי הישובים צריכים תשובות, אלא כולנו. לא רק לי, אלא לכולנו מגיע לדעת למה רבע מהקיבוץ שלנו נחטף או נרצח".

בקיבוץ נחל עוז מסרו כי הם קיבלו את ההזמנה אתמול בערב, "כשהנהלת הקהילה יושבת במשמר העמק והמפגש נערך בשדות נגב". הם הסבירו את התנגדותם לפגישה, "בקצב האירועים הקיבוצי הוחלט לדבוק בסדר היום הקיים ולא להגיע לפגישה, שבינתיים הפכה פוליטית ומסוקרת בעת שאנחנו מאוד תכליתיים. באמונה שנחל עוז ועוטף עזה עוד יזכו לביקורים ולעזרה מממשלת ישראל גם בהמשך".

טענת הקיבוצים נגד נתניהו היא כי רה"מ לא הגיע עד כה לקיבוצים וליישובים בהם נרצחו ונחטפו בני אדם. "ראש הממשלה היה צריך להגיע אל היישובים שלנו ולא למועצה שכנה", אמרו בקיבוצים. "הוא היה צריך להגיע אל התושבים במועצות. למה זה צריך לקחת חודשיים להיפגש עם הנציגים של היישובים?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully