וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש שב"כ לשעבר נגד נתניהו: "לא רצה לחסל את סינוואר"

עודכן לאחרונה: 29.11.2023 / 13:20

יובל דיסקין תקף בחריפות את התנהלות רה"מ והממשלה כולה במהלך מלחמת חרבות ברזל. "במשך השבועיים הראשונים היו בהלם קרב, נתניהו מוביל אותנו לאבדון". עוד טען: "נתניהו שלח את הרמטכ"ל ויוסי כהן לשכנע את קטאר להמשיך לשלוח מזוודות כסף לרצועה"

בווידאו: ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין: "נתניהו כנראה לא רוצה לחסל את סינוואר"/קונטקט

ראש שב"כ לשעבר יובל דיסקין תקף בחריפות את התנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך מלחמת חרבות ברזל, וטען כי הוא "לא רצה להיכנס למצב של עימות שבו הוא מחסל את סינוואר". בכנס "חטופים - שאלה של מחיר?" של ארגון "החברים של רון ארד" בשיתוף עם הקריה האקדמית אונו, אמר בראיון לעיתונאית ליאת רגב כי "מדינת ישראל בגדה באופן מוחלט בכל אלה שנחטפו ונרצחו בימים הראשונים, והם ממשיכים לשלם את המחיר".

דיסקין טען כי נתניהו "היה בהלם קרב במשך השבועיים הראשונים" וכי הממשלה בראשותו לא תפקדה מאז השבת השחורה ב-7 באוקטובר, "רק הארגונים האזרחיים והחברה הישראלית". כשנשאל האם חיסול מנהיג חמאס יחיא סינוואר היה על הפרק, קבע כי רה"מ לא רצה בכך: "כשאתה (נתניהו) שולח את הרצי הלוי ויוסי כהן לשכנע את קטאר להמשיך לשלוח מזוודות כסף לרצועה, כנראה אתה לא רוצה לחסל את סינוואר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו | יובל דיסקין. אלכס קולומויסקי, ראובן קסטרו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | יובל דיסקין/ראובן קסטרו, אלכס קולומויסקי

עוד נשאל דיסקין על האם היה בשב"כ תרחיש למתקפה כמו ב-7 באוקטובר. בתשובה, טען דיסקין כי המדינה הייתה "שבויה בקונספציה". "כבר בתקופתי, ראינו את הליכת החמאס לכיוון של חטיפות המוניות ומבצעים גדולים", אמר, "התרחיש היה ידוע מראש, אבל כשאתה שבוי בקונספציה, יכניסו לך פיל ורוד לחדר ויגידו לך שזה חתול קטן וצהוב".

ראש שב"כ לשעבר הביע את תמיכתו בעסקת החטופים, ושם דגש על אברה מנגיסטו, הישראלי שחטוף בעזה מ-2014. "עד 7 באוקטובר המדינה נתנה יותר ערך לחיילים ולגופות שלהם", אמר דיסקין, "כשמדובר ביהודי אתיופי שחור עור ובדואי מהנגב, כדאי שהחברה הישראלית תסתכל במראה".

לבסוף, דיסקין אמר כי הוא תומך ברעיון שתי המדינות, אך סייג ואמר כי "כרגע אין לנו פרטנר". הוא הסביר, "הרשות (הפלסטינית) מושחתת, חלשה ומפוררת, זה סיכון מדי גדול. האמריקאים צריכים להיות מעורבים והשאלה אם ביידן יזכה בבחירות. גם אצלנו השאלה מי ישלוט והאם זה יהיה נתניהו, שממשיך להוביל אותנו לאבדון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully