וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 17 ימים: חולצו 41 הפועלים שנלכדו במנהרה בהודו

עודכן לאחרונה: 29.11.2023 / 11:07

בתום מבצע חפירות רגיש שכלל החדרת צינור בעובי 90 ס"מ, חולצו הפועלים שנלכדו במנהרה שנחסמה בשל מפולת במדינת אוטראקהאנד. הם שרדו באמצעות חמצן, מזון ומים שהועברו להם דרך צינור אחר. "מצבם מעולה, אין חשש לבריאות"

חילוץ פועלים לכודים ממנהרה בהודו/טוויטר

צוותי חילוץ בהודו חילצו אתמול (שלישי) את 41 הפועלים שהיו לכודים במנהרה בבנייה שקרסה לפני כשבועיים וחצי במדינת אוטראקהאנד, בתום מבצע רגיש שכלל החדרת צינור בעובי 90 ס"מ דרך ההריסות שחסמו את היציאה.

הפועלים - המגיעים מכמה מהמדינות העניות ביותר בהודו - פונו על אלונקות על גלגלים, והמבצע המוצלח להוצאתם מהמנהרה הושלם בתוך שעה, לשמחתה של האומה כולה. "מצבם מעולה ובסדר גמור, בדיוק כמו שלך או שלי. אין חשש לגבי בריאותם", אמר וקיל חסן, ראש צוות חילוץ.

המנהרה התמלאה במוטות ברזל ופסולת בעת שקרסה ב-12 בנובמבר. פעולות החילוץ נתקלו בקשיים בשל האדמה הרופפת והסלעית, אך ככל הידוע כל הלכודים במצב טוב. הם זכו לאספקת חמצן, מזון ומים דרך צינור צר אחר.

פועל שחולץ ממנהרה מנשק את אחד מאנשי החילוץ באוטראקהאנד, הודו, 28 בנובמבר 2023. רויטרס
סיפורם ריתק את המדינה. אחד הפועלים שחולצו מנשק את אחד המחלצים, אתמול/רויטרס

הפועל הראשון שחולץ, גבר נמוך קומה שהיה לבוש במעיל חורף אפור כהה וחבש קסדה צהובה, עוטר בפרחים וזכה לקבלת פנים מסורתית בתוך המנהרה על ידי ראש הממשלה המקומי, פושקר סינג דהאמי, וסגן שר ההתחבורה הפדרלי, ו.ק. סינג.

תושבים מקומיים התאספו מחוץ למנהרה והדליקו זיקוקים, חילקו ממתקים וקראו קריאות בשבחה של המדינה. לאחר שחולצו מהמנהרה, אמבולנסים פינו את הפועלים לבית חולים במרחק של כ-30 קילומטרים משם. הם צפויים לשוב למחוזות מגוריהם אחרי שיעברו בדיקות רפואיות.

"אנחנו שמחים ומרגישים תחושת הקלה. סיפרתי לכל המשפחה שהוא יוצא", אמרה רג'ני טודו, שבעלה סורנדרה היה בין הלכודים.

פועל מחולץ אחרי 17 ימים ממנהרה במדינת אוטראקהאנד, הודו, 28 בנובמבר 2023. רויטרס
המחולץ הראשון מהמנהרה/רויטרס

"אני רוצה לומר לחברים שנלכדו במנהרה שהאומץ והסבלנות שלכם מעוררים השראה בכולם", כתב ראש הממשלה נרנדרה מודי ב-X. "זה סיפוק גדול שאחרי המתנה ארוכה החברים האלה שלנו יפגשו עכשיו את יקיריהם. אי אפשר להעריך מספיק את הסבלנות והאומץ שהפגינו כל המשפחות הללו בתקופה מאתגרת זו".

לפי התקשורת ההודית, מודי שוחח מאוחר יותר עם הפועלים שחולצו בטלפון ושאל על מצבם. שר התחבורה והכבישים הפדרליים, ניטין גדקארי, הודה לעובדי החילוץ ואמר כי כעת תתבצע ביקורת בטיחות של המנהרה.

סיפורם של הפועלים לא זכה לתשומת לב רבה בתחילה, משום שקריסת המנהרה התרחשה ביום של הפסטיבל ההינדי דיוואלי ולקראת משחקי הגמר של אליפות העולם בקריקט, שבה הנבחרת ההודית הייתה צפויה לנצח.

אך ככל שהימים התארכו, גורלם של 41 הפועלים כבש את סדר היום התקשורתי במדינה וחילוצם בשלום גרם לשמחה רבה בקרב פוליטיקאים, בכירי העולם העסקי, דיפלומטים, מנהיגים רוחניים ושחקני קריקט.

"בטיחותם של אחינו הפועלים הבונים את הודו היא בעלת חשיבה עליונה. אני מצדיע לגברים האמיצים שהשלימו את המשימה הקשה הזו בהצלחה", כתב מנהיג האופוזיציה רהאול גנדי ב-X.

"כורי עכברושים"

41 הלכודים קיבלו מזון, מים, אור, חמצן ותרופות דרך צינור, אך המאמצים לחפור מנהרה כדי לחלץ אותם באמצעות מכונות קידוח עוצמתית סבלו משורת תקלות. ביום שני, הגופים הממשלתיים שניהלו את המשבר פנו ל"כורי עכברושים" כדי לקדוח דרך הסלעים והחצץ בידיהם באמצעות צינור פינוי שהוחדר דרך ההריסות לאחר שהמכונות כשלו.

הכורים מומחים בשיטת חפירה פרימיטיבית, מסוכנת ושנויה במחלוקת, המשמשת בעיקר כדי להגיע למרבצי פחם דרך מעברים צרים. הם זכו לכינוי הזה משום שבעת פעילותם, הם דומים לחולדות מתחפרות. הכורים, שהובאו ממרכז הודו, עבדו עד יום שני בלילה ולבסוף פרצו אתמול אחר הצהריים את 60 המטרים האחרונים של סלעים, אדמה ומתכת.

שוטרים מחוץ לבית החולים שבו נבדקים הפועלים שחולצו ממנהרה שקרסה, הודו, 29 בנובמבר 2023. רויטרס
שוטרים מחוץ לבית החולים שבהם נבדקים הפועלים, היום/רויטרס

המנהרה היא חלק מהכביש המהיר "צ'אר דהאם", שעלותו 1.5 מיליארד דולר. זה אחד הפרויקטים השאפתניים ביותר של מודי, שמטרתו לחבר ארבעה אתרי עלייה לרגל הינדיים באמצעות רשת כבישים באורך 890 ק"מ.

הרשויות לא סיפקו הסברים לסיבת הקריסה של המנהרה, אך האזור מועד למפולות בוץ, רעידות אדמה ושיטפונות. חבר בפאנל מומחים שחוקר את האסון אמר לרויטרס שלמנהרה לא הייתה יציאת חירום והיא נבנתה על שבר גיאולוגי.

הפרויקט נתקל בביקורת מצד מומחים לאיכות הסביבה וחלק מהעבודות הופסקו לאחר שמאות בתים ניזוקו לאורך התוואי. הממשלה אמרה כי היא השתמשה בטכניקות ידידותיות לסביבה כדי להפוך אזורים לא יציבים מבחינה גיאולוגית לבטוחים יותר. היא גם הורתה לרשות הכבישים הלאומית של הודו (NHAI) לערוך ביקורת על 29 מנהרות הנבנות ברחבי המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully