וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע מתחת להריסות: 40 פועלים לכודים במנהרה שקרסה בהודו

עודכן לאחרונה: 18.11.2023 / 16:20

מנהרה באורך ארבעה וחצי קילומטרים בהרי ההימלאיה התמוטטה, וצוותי החילוץ חדרו דרך כשליש מ-60 המטרים של הריסות. הפועלים מקבלים מזון ותרופות דרך צינור, ובשטח ממתינים להגעתה של מכונת חפירה חדשה במקום אחת שהתקלקלה

צוותי חילוץ מחוץ למנהרה שהתמוטטה בהרי ההימלאיה בהודו, 16 בנובמבר 2023. רויטרס
צוותי חילוץ מחוץ למנהרה שהתמוטטה בהרי ההימלאיה בהודו, 16 בנובמבר 2023/רויטרס

מחלצים המנסים להגיע ל-40 פועלים הלכודים כמעט שבוע במנהרה שקרסה בהרי ההימלאיה בהודו ממתינים היום (שבת) להגעתה של מכונת חפירה שנייה כדי לחדש את הפעילות שהופסקה אתמול בשל תקלה במכונה הראשונה.

דבנדרה פאטוול, קצין ניהול אסונות מחוזי, אמר כי המכונה מוטסת ממדינת מאדהיה פרדש שבמרכז הודו לאתר באוטראקהאנד. לדבריו, קצינים בכירים מהסוכנות נמצאים בדרכם מהבירה ניו דלהי כדי לסייע במאמצי החילוץ של הפועלים. הרשויות לא אמרו מה גרם לקריסת המנהרה, שאורכה ארבעה וחצי קילומטרים, אבל האזור פגיע למפולות בוץ, רעידות אדמה ושיטפונות.

מתוך 50 עד 60 העובדים שהיו במשמרת הלילה בזמן הקריסה, אלה שהיו ליד פתח היציאה יצאו מהמנהרה, הנמצאת על הכביש המהיר הארצי שהוא חלק מנתיב העלייה לרגל ההינדי צ'אר דהאם. הפרויקט הוא אחד ממיזמי הדגל של ראש הממשלה נרנדרה מודי.

לעובדים הלכודים יש אור והם מקבלים חמצן, מזון, מים ותרופות באמצעות צינור, והם יכולים לתקשר באמצעות מכשיר קשר. משפחותיהם ממתינות בחרדה, חלקן שוהות מחוץ למנהרה החמוסה. צוותי החילוץ פילסו כ-22 מטרים - יותר משליש מהדרך החסומה - עד שנשמע אתמול בשעות אחר הצהריים קול פיצוח מהמכונה, שחדלה לעבוד.

צוותי חילוץ מחוץ למנהרה שהתמוטטה בהרי ההימלאיה בהודו, 16 בנובמבר 2023. רויטרס
צוותי חילוץ מחוץ למנהרה שהתמוטטה בהרי ההימלאיה בהודו, 16 בנובמבר 2023/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • הודו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully