וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אמילי דיברה רק בלחישות. כששאלתי אותה כמה זמן היא חושבת שנשבתה היא ענתה, 'שנה'"

עודכן לאחרונה: 28.11.2023 / 15:18

תומאס הנד זכה בחזרה בבתו הקטנה, אך היא טרם סיפרה לו את כל שחוותה בשבי. "בליל חזרתה היא בכתה בשקט, מתחת למצעים, עד שהפנים שלה נהפכו אדומות", סיפר, "מעולם לא ראיתי אותה כה רזה וחיוורת". רעיה רותם, שלקחה את אמילי תחת חסותה, נותרה בשבי

אמילי הנד פוגשת באביה לראשונה לאחר שחרורה/דובר צה"ל

תומאס הנד, אביה של אמילי בת ה-9 ששהתה 50 ימים בשבי החמאס, סיפר כי כשחזרה סוף-סוף הביתה היא הסכימה לדבר רק בלחישות, כשעיניה מוכות אימה. "במקום הפרצוף השמנמן והילדותי שלה, הפנים שלה רזו ונראות עכשיו כמו שלי", סיפר ל-CNN, ושיתף כי הוא מעולם לא ראה את בתו כה רזה וחיוורת. "כששאלתי אותה לכמה זמן היא חושבת שהיא נשבתה, היא ענתה 'שנה'".

אמילי הנד התחילה להיפתח יותר ויותר לאביה ולשתף במה שעברה בשבי. "היא קוראת לעזה 'הקופסה'", ציין. ב-7 באוקטובר, בת ה-9 הובלה בידי מחבלי חמאס, ככל הנראה תחת אש, מביתה בקיבוץ בארי לרצועת עזה. היא הוחזקה עם חברתה, הילה רותם-שושני, ועם אמה של הילה, רעיה, שלקחה אותה תחת חסותה וטיפלה בה כבת. הילה ואמילי שבו יחד מהשבי, בעוד רעיה נותרה ברצועת עזה - בניגוד להסכם של עסקת החטופים.

אמילי הנד ששוחררה משבי חמאס בפגישה עם אביה במעבר כרם שלום. דובר צה"ל
אמילי ותומאס הנד/דובר צה"ל

אביה של אמילי ציין כי היה לחטופים בשבי מספיק מזון ומים כדי לשרוד. "אף אחד לא הכה אותנו", אמרה - אך תומאס אמר בפני ה-CNN כי נאסר על הילדים להשמיע קול, והורשו רק לצייר ולשחק בקלפים. הוא הוסיף כי כשחזרה ראשה היה מלא בכינים.

כשהייתה רק בת שנתיים, אמילי איבדה את אמה כתוצאה ממחלת הסרטן. ב-7 באוקטובר היא איבדה את "אמה השנייה": נרקיס הנד, אמה החורגת שהייתה גם אם לשני אחים למחצה של אמילי. "זה היה מאוד קשה לספר לה", שיתף תומאס, "העיניים הקטנות שלה התלחלחו והיא שאפה אוויר בחדות".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
רעיה רותם נחטפה לעזה מביתה בקיבוץ בארי לעזה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"חייבים להחזיר אותה הביתה". רעיה רותם/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"בליל חזרתה היא בכתה עד שהפנים שלה נהפכו לאדומות ונפוחות", סיפר אביה של אמילי, "היא לא הצליחה להפסיק. היא לא רצתה נחמה, אני מנחש שהיא שכחה איך זה להיות מנוחמת. היא הסתתרה בתוך המצעים, כיסתה את עצמה ובכתה בשקט".

תומאס הנד קרא להשבתה של רעיה רותם ושל שאר החטופים והחטופות. "חייבים להחזיר את רעיה בשביל הילה, בשביל אמילי. חייבים להחזיר אותם הביתה. אל תשתקו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully