וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דודתו של איתן יהלומי: "הכריחו אותם לצפות בסרט הזוועות בשבי, אם ילד בכה איימו עליו עם רובה"

עודכן לאחרונה: 28.11.2023 / 15:17

דבורה כהן, דודתו של בן ה-12 שנחטף מנחל עוז יחד עם אביו, סיפרה לטלוויזיה הצרפתית על היחס שקיבל בשבי חמאס: "רציתי לקוות שמתייחסים אליו טוב, התברר שלא. לא ציפיתי לתיאורים כאלה". סבתו גילתה כי הוא הוחזק ללא אביו שנשאר בשבי: "הוא ראה אותו פצוע בשלב מסוים"

מפגש האיחוד בין איתן יהלומי לאימו בת שבע./דובר צה"ל

אם נוצר הרושם, לאחר חזרת חלק מהחטופים, כאילו חמאס מתייחס בהגינות ובכבוד לחטופים שנמצאים ברצועת עזה, היום (שלישי) התקבלה עדות שמתארת מציאות אחרת לגמרי. דודתו של איתן יהלומי בן ה-12, שנחטף מנחל עוז יחד עם אביו ושב אתמול ארצה, תיארה חלק מהדברים הקשים שעבר אחיינה בשבי.

בריאיון לערוץ הצרפתי BFM, סיפרה דבורה כהן כי לאחר שהמשפחה שוחחה עם איתן, התברר כי הוא עבר בשבי "דברים נוראיים". לדבריה, בחמאס הכריחו אותו לצפות ב"סרט הזוועות", שהוציא צה"ל ומראה בגרסה לא מצונזרת במשך כ-45 דקות את הטבח שביצעו מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר, וקטעים רבים ממנו התרחשו בנחל עוז, הקיבוץ בו מתגורר יהלומי. "הם חייבו אותו לראות אותו, את כל הסרט. בכל פעם שאחד הילדים שם בכה, הם איימו עליו ברובה כדי להשתיק אותו". כהן סיפרה כי כשאיתן נחטף לעזה, "כל התושבים היכו אותו. הוא ילד בן 12. אנחנו מדברים על ילד בן 12. לא ציפיתי לתיאורים כאלה. אולי אני נאיבית. רציתי לקוות שמתייחסים אליו טוב, התברר שלא. הם מפלצות".

רגע המפגש של איתן יהלומי עם אימו, עם שובו  בנקודת במפגש בכרם שלום. דובר צה"ל
רגע המפגש של איתן ואמו בת שבע, אתמול/דובר צה"ל

איתן הוחזק במשך 16 ימים לבד בשבי, ללא אביו, ורק לאחר מכן הועבר למקום חדש עם שבויים נוספים - כך סיפרה לוואלה אסתר יעלי, סבתו. לדבריה, "איתן אמר שהוא ראה את אבא שלו פצוע בשלב מסויים. כשהוא היה בשבי הוא גם לא ידע מה קרה לאמא שלו. הוא חשב שהיא חטופה כי הוא לא ידע שהיא הצליחה לברוח. אחרי 16 ימים שהוא היה לבד הוא צורף לקבוצה עם שבויים נוספים מניר עוז. סיפרו לנו איזה מין ילד הוא היה שם. הוא עזר בשבי לכל אחד שהיה איתו. היו ילדים קטנים שהוא תמיד דאג להריע, לצייר להם, ללכת איתם ולדאוג להם. הוא לא השאיר אף אחד במצב של בכי לבד".

סבתו של איתן סיפרה גם היא על התנאים הקשים בהם הוחזק. "איתן לא מראה את זה, אבל הוא סיפר לאמא שלו על הזוועות שהוא עבר בשבי. אנחנו יודעים גם שהאוכל שניתן להם לא ראוי וממש לא מספיק, בטח לא לילד מתבגר. הוא היה לבד וזה היה לו קשה ומאוד לא נעים. הבנו ממנו גם שהרעשים של הפצצות הכאיבו לו. האוזניים כאבו לו הרבה מאוד זמן. הימים שהוא היה לבד, זה היה נורא. עכשיו איתן נראה מאוד מאופק. הוא ביקש לראות את המשפחה שלו, אותי את דודה שלו, גם ביקש מהר לראות את החברים שלו מהקיבוץ והם הגיעו לבקר אותו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
איתן יהלומי. דוברות מטה המשפחות, אתר רשמי
איתן יהלומי/אתר רשמי, דוברות מטה המשפחות

אביו של איתן, אוהד, עדיין בשבי חמאס, וכהן מתארת את הדאגה במשפחה, אחרי ששמעו מאיתן את חוויותיו. "חיכינו במשך כל היום, היינו כל כך שמחים. עכשיו כשאני יודעת מה הוא עבר, אני מודאגת. אבא שלו עדיין שם. יש עוד 160 אנשים שלא חזרו. זה המון. איך אפשר להרגיש טוב אחרי שחווית דבר כזה?"

בת שבע יהלומי, אמו של איתן, סיפרה כי כשהמחבלים חדרו לקיבוץ הם ניסו לחטוף אותה ואת ילדיה בזמן שדהרו על אופנועים. "בזמן הנסיעה, עם התושייה הרבה שיש לה ושתי ילדות קטנות על הידיים, היא קפצה אבל לא הצליחה להציל את הבן שלה", סיפרה אמו של אוהד וסבתו של איתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully