וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם נמלטה עם הבנות מהאופנוע של המחבלים, האב והבן נחטפו: "חמושים ריססו את הבית"

עודכן לאחרונה: 8.10.2023 / 22:55

בת שבע יהלומי קפצה מאופנוע בזמן שמחבלים לקחו את בני משפחתה, בעלה אוהד והילד איתן מוגדרים נעדרים: "ריססו את כל הבית עם הנשקים, ירו באוהד. ילד קטן היה לבד על אופנוע עם מחבלים עם קלצ'ניקובים". מורן ינאי התחננה לחייה בשבי: "ביקשו מאיתנו כופר"

בווידאו: מסיבת עיתונאים של משפחות הנעדרים שדורשות תשובות מהממשלה/מערכת וואלה!

אוהד ובת שבע יהלומי, זוג נשוי בשנות ה-40 לחייהם התבצרו בביתם בקיבוץ ניר עוז עד שהמחבלים חדרו אליו. כאשר המחבלים ניסו לחטוף את בת שבע וילדיה לתוך עזה בזמן שהם דוהרים על אופנועים, היא גילתה אומץ רב, ניצלה רגע קצר בו המחבלים עצרו את האופנוע, קפצה עם בנותיה והצליחה להימלט. אך כעת היא ובני משפחתה מבקשים לדעת על מצבו של איתן, הילד בן ה-12 ואוהד בעלה, המוגדרים כנעדרים. "הקשר האחרון עם בני היה אתמול בבוקר", שיתפה בכאב אסתר יעלי, אמו של אוהד וסבתו של איתן. "הם היו כל המשפחה יחד בממ"ד והבן שלי החזיק את הדלת שהמחבלים לא יפרצו פנימה. המחבלים ריססו את כל הבית עם הנשקים, חדרו פנימה וירו בבן שלי."

בהמשך המחבלים לקחו מבני המשפחה את הטלפונים והוציאו מהבית את בת שבע ושלושת ילדיה בגילאים בין שנה וחצי ל-12. בעוד הם לובשים פיג'מה וצועדים החוצה יחפים, המחבלים העלו אותם על שני אופנועים שחיכו מחוץ לבית. "את הבן שלי השאירו בפנים. את אשתו שמו על אופנוע יחד עם שתי הילדות, והנכד שלי, ילד קטן! היה לבד על אופנוע עם שני מחבלים מצדדיו עם קלצ'ניקובים. הם התחילו לנסוע והאופנוע שהיה עליו הנכד שלי לבד דהר קדימה לבד. בזמן הנסיעה, עם התושייה הרבה שיש לה, עם שתי ילדות קטנות על הידיים, היא קפצה אבל לצערנו לא יכלה להציל את הבן שלה".

אוהד יהלומי. באדיבות המשפחה
המשפחה לא יודעת מה מצבם של איתן ואוהד/באדיבות המשפחה

לאחר שקפצה, בת שבע רצה יחפה בשדות עם שתי הילדות הקטנות ולאחר כמה קילומטרים של ריצה היא פגשה חייל שליווה אותה עד לקיבוץ אורים. "בשעות הצהריים לאחר שלא היה לנו שום קשר איתם, היא הגיעה לאיזשהו מקום מבטחים", שיחזרה חמותה. "ואז היא הצליחה להתקשר אלינו לספר את כל הסיפור. בהמשך הסיעו אותם לנתיבות, שם משפחה צדיקה אירחה אותם עד שבני משפחה אספו אותם עם רכב."

כעת בני המשפחה חוששים לשלומם של אוהד ואיתן. "הנכד שלי בפירוש חטוף ואנחנו לא יודעים מה קרה לאוהד", אמרה בכאב אסתר. "בלילה שהגיעו מהצבא וטיהרו את הקיבוץ, הבן שלי כבר לא היה שם. אנחנו משוואים לדעת משהו אבל כלום ואף אחד לא מתקשר איתנו, אף אחד לא אומר כלום."

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אזרחים חטופים מצולמים בשטח רצועת עזה.7 באוקטובר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
רבים חטופים ברצועת עזה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מורן הייתה במסיבה ליד קיבוץ רעים, ונעדרת כבר 36 שעות. אחיה, ליאון ינאי מספר: "היא הייתה במסיבה ליד קיבוץ רעים, ב-7 וחצי היא התקשרה לאבא שלי ואמרה לו שהיא בבעיה - הוא בכלל חשב שהיא בבעיה בגלל האזעקות. ב-8:20 אמא שלי ניסתה להתקשר, והיא אמרה שיורים עליהם, שהם בורחים ושאין לה סוללה".

בדיעבד התברר, כי באותן דקות איומות, מורן ברחה עם כמה אנשים בעזרת רכב לנקודה לא ידועה. כשבאיזה שהוא שלב הרכב נעצר והם ירדו ממנו. חלק ממי שהיה איתה ברכב אף הצליח להינצל - אבל גורלה של מורן כעת לא ידוע.

היום הגיע להוריה סרטון קצר שלה בטיקטוק בו היא נראית יושבת ומתחננת על חייה: "היא נראתה ממש שבויה", אחיה מספר. "הלכנו לכל הרשויות. ניסינו לעשות איכון לטלפון שלה, לא הצלחנו. הם אמרו שהם עושים את כל מה שהם יכולים". בהמשך היום, אבא של מורן קיבל הודעות משונות: "תביא כופר כדי להחזיר אותה".

על הסיכוי להציל אותה: "אני בן אדם אופטימי מטבעי, לפחות בגלל הסיכוי שיש שהיא לא מתה שזה יתרון. המשפחה קצת פחות אופטימיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully