וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעיצומו של אישור התקציב - עוד מצג חנופה של אמסלם לנתניהו: "כל הכבוד על איך שאתה מוביל"

עודכן לאחרונה: 28.11.2023 / 9:39

במהלך ישיבת הממשלה על אישור התקציב לשנת 2023 השר במשרד המשפטים ניצל את הבמה להרעיף מחמאות על ראש הממשלה: "אני שומע את כל הרעל בחוץ ורוצה לשלוח לך חיבוק". מוקדם יותר החודש בישיבת קבינט מדיני ביטחוני אמסלם עשה אותו דבר, והודה לנתניהו: "אתה הקטר שלנו"

בוידאו: דודי אמסלם במתקפה חריפה במליאת הכנסת/ערוץ הכנסת

ישיבת הממשלה שבסופה אושר תקציב המדינה המתוקן לשנת 2023 נמשכה אתמול (שני) במשך שעות ארוכות, ובמהלכה ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא ללשכתו כדי לעקוב אחר המאמצים להשבת החטופים מעזה. עם שובו, חלק משרי הליכוד ניצלו את ההזדמנות והבמה למסע מחמאות וחנופות.

השר דודי אמסלם פנה לנתניהו ואמר לו: "כל הכבוד על איך שאתה מוביל את כל המהלכים. אמרתי לך בקבינט ואני אומר לך גם פה: אני שומע את כל הרעל הזה בחוץ ואני רוצה לשלוח לך חיבוק וחיזוק". השרה מירי רגב הוסיפה: "אני מצטרפת למילים".

כפי שאמסלם ציין בדבריו, זהו מופע החנופה השני שלו לנתניהו בשבועות האחרונים. לפי דיווח של מוריה אסרף וולברג בחדשות 13, הוא ביקש לחזק את נתניהו גם בישיבה של הקבינט המדיני ביטחוני לפני כשבועיים, בה הודה לו "על איך שאתה מנווט אותנו. אתה הקטר שלנו. גם אם יש קרונות שלא עובדים ברכבת, זה לא אומר שהקטר לא בסדר. אני שומע מה שאומרים על האחריות - אם הרכבת לא בסדר אז הרכבת לא בסדר, לא הקטר", אמסלם אמר, אחר כך שר החוץ אלי כהן ביקש להצטרף למחמאות ו"להגיד לך תודה על המנהיגות והניווט בקהילה הבינלאומית".

נתניהו, אמסלם. יונתן זינדל, פלאש 90
"אני שומע את כל הרעל הזה בחוץ ואני רוצה לשלוח לך חיבוק וחיזוק"/פלאש 90, יונתן זינדל

בסיום הישיבה, הממשלה אישרה את תקציב המדינה המתוקן לשנת 2023, שכולל ההקצאה מחדש של כ-4.8 מיליארד שקלים של כספים קואליציוניים. התקציב החדש כולל 4.8 מיליארד שקלים בכספים קואליציוניים, במקום 5.8 מיליארד שהוקצו בתקציב המקורי שאושר במאי - קיצוץ של מיליארד שקלים בלבד, בניגוד לעמדת בנק ישראל והדרג המקצועי במשרד האוצר שדרשו קיצוץ נרחב יותר בכספים הפוליטיים.

חמשת שרי המחנה הממלכתי בינהם בני גנץ גדי איזנקוט וחילי טרופר הצביעו בממשלה נגד התקציב החדש לשנת 2023 לאחר שדרישתם להגדיל את הקיצוץ בכספים הקואליציוניים נדחתה. כל חמשת שרי המחנה הממלכתי, ובינהם שני שרי תקווה חדשה, השאירו פתק עם הצבעתם נגד ועזבו את הדיון. הם מתחו ביקורת חריפה על אישור כספים קואליציוניים בעת המלחמה בעזה - במקום להקצות אותם לצרכים הביטחוניים והחברתיים שנוצרו בעקבותיה.

השר גדעון סער (תקווה חדשה) שהצביע נגד התקציב בממשלה אמר בישיבה: "האם כשהצטרפנו לממשלה ביקשו כספים קואליציוניים? זה כלל לא עלה דעתנו! אנחנו במלחמה! אנחנו נכנסים לתקופה כלכלית קשה ביותר עם הרבה חוסר ודאות. צריך להיות עם יד רחבה בכל מה שנוגע להוצאות המלחמה, הן בביטחון והן בהוצאות האזרחיות הקשורות. מצד שני - חייבים להקפיא כל מה שאינו נדרש והכרחי!".

השרה יפעת שאשא ביטון אמרה: "התקציב כולו היה צריך להיות מרוכז למאמץ הלחימה, ומה שהבאתם כאן לאישור מריח כמו עסקנות פוליטית בחסות המלחמה. הוא לא תורם בכלום אלא להפך, רק ממשיך את הפגיעה באמון של הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully