וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כמו ארמגדון": סופה עזה מכה ברוסיה ובאוקראינה, 2 מיליון נותרו ללא חשמל

עודכן לאחרונה: 27.11.2023 / 16:34

לפחות 4 בני אדם נהרגו ברוסיה ובשטחי הכיבוש שלה באוקראינה כתוצאה מנזקי הסופה העוצמתית, שהביאה עמה גשמים רבים שגרמו להצפות נרחבות. באוקראינה, שרשת האנרגיה שלה נתונה להתקפות קבועות של רוסיה לקראת החורף, כ-2,000 ישובים נותקו מחשמל

סערה מכה בחצי האי קרים/טוויטר

כמעט שני מיליון בני אדם ברוסיה ובשטחי הכיבוש באוקראינה נותרו היום (שני) ללא חשמל, לאחר שרוחות בעוצמה של הוריקן וגשמים עזים ניתקו קווי חשמל וגרמו להצפות נרחבות. גלי ענק התנפצו לאורך אזורים בחופי הים השחור של רוסיה, כשמהירות הרוחות הגיעה ליותר מ-140 קמ"ש במקומות מסוימים.

התקשורת המקומית דיווחה כי לפחות ארבעה בני אדם נהרגו במהלך הסופה. שתי גופות נמצאו באזור קרסנודר שבדרום רוסיה, בעוד מלח נהרג במצר קרץ' בין חצי האי קרים לרוסיה. בנוסף לכך, נהרג אדם נוסף בחוף הדרומי של חצי האי הכבוש.

"הוא יצא להסתכל על הגלים, ולמרבה הצער מת באופן טרגי", אמר אולג קריוצ'קוב, יועץ למושל האזור מטעם רוסיה, סרגיי אקסיונוב.

משרד האנרגיה הרוסי מסר כי כ-1.9 מיליון בני אדם הושפעו מהפסקות החשמל בדגסטן, קרסנודר ורוסטוב שבדרום רוסיה, כמו גם בשטחים האוקראיניים הכבושים דונייצק, לוגנסק, חרסון, זפוריז'יה וחצי האי קרים.

הצפות בחצי האי קרים, רוסיה, 27 בנובמבר 2023. רויטרס
"זקני התושבים לא זוכרים סוג כזה של רוח וגלים". הצפות בקרים, היום/רויטרס

בקרים, אחד האזורים שנפגעו בצורה הקשה ביותר, המושל אקסיונוב אמר כי צוותי החילוץ מקווים להחזיר את החשמל ביומיים הקרובים. לפי המחוקק המקומי ולדימיר קונסטנטינוב, חצי האי חווה תרחיש דמוי "ארמגדון". "זקני התושבים לא זוכרים סוג כזה של רוח וגלים", אמר לטלוויזיה הממלכתית.

חלקים מכביש החוף של חצי האי קרים, המקשר בין הערים יבפטוריה וסימפרופול, נסגרו בשל הצפות, ושירותי המעבורות מהעיר הגדולה ביותר בקרים, סבסטופול, הופסקו. מושל העיר אמר כי כ-500 בעלי חיים באקווריום העירוני נהרגו במהלך הסופה.

התחבורה בשטחה היבשתי של אוקראינה ובדרום רוסיה הושפעה גם היא מהסופה העזה. תנועת הרכבות בחוף הים השחור של רוסיה שובשה לאחר שפסי רכבת נפלו לים, ואילו טעינת הנפט בנמל נובורוסיסק הושעתה.

עוד בוואלה!

ראש ממשלת רוסיה לשעבר הוכנס לרשימת "הסוכנים הזרים"

לכתבה המלאה
תושבי חילוץ מפנים תושבים בעקבות הצפות בחצי האי קרים, רוסיה, 26 בנובמבר 2023. רויטרס
צוותי החירום מחלצים תושבים מההצפות בקרים, אתמול/רויטרס

במקביל, קייב אמרה כי יותר מ-2,000 עיירות וכפרים נותרו ללא חשמל בשל מזג האוויר הקשה בשטח אוקראינה, שבחלקים ממנה ירדו עד 25 סנטימטרים של שלג.

"בסך הכל, 2,019 יישובים ב-16 אזורים מנותקים מרשת החשמל", מסר משרד הפנים של אוקראינה.
בעיר אודסה שבדרום המדינה, שספגה תקיפות רוסיות חוזרות ונשנות, הרשויות אמרו שהן סייעו ל-1,624 לכודים בשל השלג. הרשויות האזוריות מסרו כי הטמפרטורה צנחה אל מתחת לאפס עם דיווחים על משבי רווחת במהירות של עד 72 קמ"ש.

רשת האנרגיה של אוקראינה נמצאת על הכוונת של הכוחות הרוסיים מאז תחילת המלחמה בשנה שעברה, וגורמים רשמיים הזהירו כי התקיפות עלולות להתגבר במהלך החורף, בעוד שהאדמה בחזית צפויה לקפוא ולהפוך את הלחימה לסטטית, בדומה לחורף שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully