וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת רוסיה לשעבר הוכנס לרשימת "הסוכנים הזרים"

26.11.2023 / 8:11

מיכאיל קסיאנוב, שכיהן בתפקיד בתחילת שלטונו של פוטין, הוכנס לרשימה של משרד המשפטים לאור התנגדותו למלחמה באוקראינה. הוא נמלט מהמדינה לאחר הפלישה ונותר אחד המבקרים הבולטים הקרמלין

ראש ממשלת רוסיה לשעבר מיכאיל קסיאנוב בעצרת לזכרו של בוריס נמצוב במוסקבה, 29 בפברואר 2020. רויטרס
"מכפיש את מדיניות החוץ והפנים הרוסית". קסיאנוב/רויטרס

משרד המשפטים של רוסיה הכניס את ראש הממשלה לשעבר מיכאיל קסיאנוב לרשימת "הסוכנים הזרים" שלו, הגדרה המשמשת את הקרמלין לרדיפת מתנגדי המשטר. קסיאנוב, אחד המבקרים הבולטים של הנשיא ולדימיר פוטין, עזב את ארצו זמן קצר אחרי תחילת המלחמה באוקראינה בפברואר 2022 ומאז הוא חי בגלות.

לפי משרד המשפטים, קסיאנוב "מתנגד למבצע הצבאי המיוחד באוקראינה" והוא "חבר בוועד הרוסי נגד מלחמה, התארגנות שפעילותיה נועדו להכפיש את מדיניות החוץ והפנים הרוסית". קסיאנוב היה ראש ממשלת רוסיה בין 2000 ל-2004, בתקופת כהונתו הראשונה של פוטין כנשיא והוא קידם רפורמות ליברליות בכלכלה.

בעוד שבעבר אלו שהוכנסו לרשימת "הסוכנים הזרים" נאשמו במעורבות בריגול, בשנים האחרונות התרחבה ההגדרה שלהם. במקור, החוק נגד "ארגונים זרים" היה תקף לארגונים לא ממשלתיים, שקיבלו מימון זר, אך כיום נמצאים בה גם אנשים פרטיים או כלי תקשורת, מקומיים או זרים, שלכאורה "נתונים להשפעה זרה".

אלו שנמצאים ברשימה זו צריכים להצהיר על מעמדם כ"סוכנים זרים" בפרסומים שלהם, כולל ברשתות החברתיות, ולמסור לרשויות עדכונים על מקורות המימון שלהם. בנוסף לכך, נאסר עליהם להשתתף בחיים הפוליטיים.

במאי, בית המשפט העליון של רוסיה הורה על פירוקה של מפלגת החירות של העם, שבראשה עמד קסיאנוב. מפלגת האופוזיציה הליברלית הקטנה הונהגה בעבר על ידי בוריס נמצוב, בעצמו ראש ממשלה לשעבר שהיה לאחד ממבקריו החריפים של פוטין בטרם נרצח ליד הקרמלין ב-2015.

רוסיה תקיים בשנה הבאה בחירות לנשיאות, שבהן צפוי להתמודד פוטין ללא תחרות אמיתית, והיא נוקטת יד קשה כלפי כל סימנים של מחאה נגד השלטון והמלחמה באוקראינה, שבקרוב תיכנס לשנתה השלישית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully