וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת ישיבת הממשלה: ברקת הודיע כי יצביע נגד התקציב - וזומן לפגישה אצל נתניהו

עודכן לאחרונה: 27.11.2023 / 17:57

מקורביו של שר הכלכלה מסרו כי התקציב שעל הפרק "גרוע ולא נותן מענה אמיתי בזמן לחימה", וכן כי השר בעל אחריות מתוקף תפקידו, "אינו חותמת גומי". ברקת הוא השר הראשון בליכוד שמביע התנגדות לתקציב, ומצטרף ל-5 שרי המחנה הממלכתי שצפויים להתנגד לו

בווידאו: גנץ מבהיר שלא יסכים להעברת כספים הקואליצוניים - "לא עושים קומבינות במלחמה"/צילום: לע"מ

שר הכלכלה ניר ברקת נועד היום (שני) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, זאת לאחר שזומן לפגישה עמו בעקבות הודעה שמסר על כוונתו להתנגד לתקציב בישיבת הממשלה שתתקיים מאוחר יותר היום.

בפגישה, צפוי ברקת צפוי להתנות את תמיכתו בתקציב במתן תוספות לעסקים הקטנים ומנועי צמיחה. ממקורביו נמסר כי מדובר בתקציב "גרוע שלא נותן מענה אמיתי בזמן מלחמה. אין מענה לבעיות הכלכליות, אין פתרונות לבעיות הצמיחה, אין סיוע לעסקים שיקרסו". עוד מסרו כי השר בעל אחריות מתוקף תפקידו, "אינו חותמת גומי", טענו.

ברקת הוא השר הראשון בליכוד שהביע התנגדות לתקציב, שמצטרף לחמשת שרי המחנה הממלכתי שצפויים להתנגד לו גם כן. אף על פי כן, בקואליציה מעריכים כי הרוב לאישורו בממשלה מובטח.

ניר ברקת, בהשבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
"אינו חותמת גומי". ברקת/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו
בנימין נתניהו,ניר ברקת, הצבעה במליאת הכנסת, 22 בפברואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
בנימין נתניהו,ניר ברקת, הצבעה במליאת הכנסת, 22 בפברואר 2023/פלאש 90, יונתן זינדל

השיח על הכספים הקואליציוניים, ובעיקר על השימוש של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בהם בזמן המלחמה, הגיע לנקודת רתיחה במערכת הפוליטית. יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, שיגר אתמול מכתב לראש הממשלה ובו דרש להסיט את כל הכספים הקואליציוניים לטובת צרכי המלחמה.

"כספים קואליציוניים וכספים לשימושי שר שאינם קשורים למלחמה, כפי שמבקש שר האוצר לקדם בימים אלה, יפגעו בחוסן הישראלי ובלכידות הקיימת בחברה הישראלית", כתב. "בעת הזו, על כלל החברה הישראלית להיכנס תחת האלונקה, הציבור כולו יודע זאת, ומן הראוי שגם ממשלת ישראל תנהג כך". עוד הוסיף כי "אם הישיבה תתקיים והתקציב יישאר על כנו - סיעת המחנה הממלכתי תצביע נגד התקציב המוצע, ותשקול את צעדי ההמשך שלה".

בתגובה, אותתה לשכת ראש הממשלה כי דרישת גנץ לא תיענה. "נביא לממשלה תקציב חסר תקדים של 30 מיליארד שקלים לחודש וחצי, שעונה על צרכי המלחמה", נמסר מהלשכה, "התקציב ייתן מענה מלא לצרכים של צה"ל בהגנה ובהתקפה, ידאג למשפחות החטופים, הפצועים, החללים והנרצחים ומשפחות המפונים בבתי המלון וההארחה - ויבטיח שכלכלת ישראל תמשיך לעבוד ולשגשג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully