וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחייניתה של עדינה ששוחררה מהשבי: "ראיתי אותה כחושה ומבוהלת, לא היה להם הרבה אוכל"

עודכן לאחרונה: 27.11.2023 / 10:56

רויטל משה-מילס סיפרה ל-103FM על התנאים הקשים שבהם הוחזקו החטופים ועל ההסתגלות לאחר השחרור: "היא מגלה לאט לאט על החורבן שהשאירו המחבלים בקיבוץ". לצד השמחה, היא חלקה בתחושות הקשות שמלוות את סביבת השבים לארץ: "הם בחרו ליישב את הנגב והרגישו מופקרים באותו יום"

ארגון הטרור חמאס הפיץ סרטון נוסף של שחרור חטופים מעזה/מערכת וואלה!

רויטל משה־מילס, אחייניתה של עדינה משה ששוחררה בשבוע שעבר מידי חמאס במסגרת עסקת החטופים, סיפרה היום הבוקר (שני) ל-103FM את ששמעה מקרובת משפחתה על תנאי המחייה שבהם החוזקו הישראלים שנחטפו לרצועת עזה: "הם עברו טראומה. ראיתי את עדינה כחושה ומבוהלת, היא נראתה ממש מבועתת. היא ירדה המון במשקל, לא היה להם הרבה אוכל. גם אין תחושה של יום ולילה בחושך. הם חשבו שתוך 4-3 ימים הם ישוחררו. זה הרגיש להם המון זמן, הם צריכים זמן להתאושש".

עם זאת, סיפרה מילס על דודתה: "אני בטוחה שהיא החזיקה את עצמה ושהיא שרדה את זה בשביל כל האחרים, רואים על כולם שם שאלה אנשים חסונים, עם חוסן נפשי גבוה".

"אני חושבת שהימים האחרונים נותנים תקווה. מיום שישי זה היה היום הראשון שכל עם ישראל חייך אחרי חודש", הצהירה מילס, אך לצד זאת, סיפרה שרגשות קשים ו"כעס על ההפקרה" כלפי המדינה ימשיכו ללוות את משפחות השבים לארץ: "לא חשבו שזה יקרה, גם אנחנו לא חשבנו שזה יקרה. הם בחרו לגור שם וליישב את הנגב והם הרגישו מופקרים באותו יום. כולנו שאלנו 'מה קורה?' הגיעו לקיבוץ רק בשעה 15:00, המחבלים כבר רצחו, בזזו, חטפו. זה חלק מאוד קשה".

עדינה משה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
עדינה משה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מילס סיפרה כי למרות שדודתה, שנחטפה בשעות הבוקר, הבינה שבעלה נרצח על ידי מחבלים בביתם, היא לא התוודעה על גודל אירועי 7 באוקטובר, ותידרש להשלים את המידע בהדרגה. "היא נחטפה לקראת 10 בבוקר ושמעה שירו בבעלה. ההנחיות הן לספר בהדרגה, מה ששואלים, אז עונים. בימים הקרובים היא תדע את הכול. היא מגלה לאט לאט על ההרס והחורבן שהשאירו המחבלים של חמאס בכל הקיבוץ, כל הקהילה שלהם זה 1 ל־4, אז כששואלים 'מה איתו? ומה איתו?' היא מגלה שהם לא איתנו והם נרצחו. היא עצובה מאוד על מות בעלה, מאוד מאוד. הם היו זוג אוהבים וכל החיים נגדעו".

"זה כזה חורבן גדול שם. אין קיבוץ, הבית שלהם שרוף לגמרי. הבית שלה שרוף לגמרי. נכנסנו לשם אחרי גילוי המצבה, ניסינו לקחת כמה דברים מהבית, לא היה מה לקחת. בחצר היו כל מיני דברים תלויים, צלחות או מצקת תלויה על הקיר, אז לקחנו משם. זה כל מה שלקחנו, מבית שלם, מחיים שלמים, כמה דברים שרופים שהיו תלויים בחצר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully