וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיברו בערבית - ונורו: חשד לפשע שנאה נגד שלושה סטונדטים פלסטינים בארה"ב

עודכן לאחרונה: 27.11.2023 / 18:20

השלושה, ששניים מהם עטו כאפייה, נורו בסמוך לאוניברסיטת ורמונט בעיר ברלינגטון. החשוד, גבר בן 48, נמלט מהמקום ונעצר כעבור שעות . הרשויות חושדות שהם נורו בשל מוצאם, על רקע הזינוק במעשי אלימות כלפי מוסלמים ויהודים בארה"ב מאז 7 באוקטובר: "השנאה הופכת לאלימה"

הפגנה פרו-פלסטינית בלונדון, 11 בנובמבר 2023/טוויטר

שלושה סטודנטים ממוצא פלסטיני נורו במדינת ורמונט שבארצות הברית, והרשויות חושדות שמדובר בפשע שנאה. השלושה נורו מאקדח בעת שהלכו ברחוב בעיר ברלינגטון, ליד אוניברסיטת ורמונט, ביום שבת בערב. המשטרה המקומית הודיעה היום (שני) כי היורה, שנמלט מהזירה, נתפס אתמול בשעות אחר הצהריים. הוא זוהה בתור ג'ייסון איטון, בן 48.

שניים מהסטודנטים הם אזרחים אמריקנים, והשלישי הוא בעל מעמד של תושב. מהמשטרה נמסר כי שלושתם בני 20. שניים מהם עטו על צווארם כאפיה בעת שהותקפו. על פי הדיווח של המכון למחשבה מזרח תיכונית, עמותה פלסטינית מקומית, הם דיברו ביניהם בערבית בעת שנפתחה לעברם אש. לטענת הארגון, לפני כן היורה צעק עליהם והטריד אותם. המשטרה אמרה כי הוא ירה לעברם ארבעה כדורים.

המשטרה מסרה כי שלושת הסטודנטים מאושפזים בבית החולים. שניים מהם נורו בחלק העליון של גופם, ואחד נורה ברגליים. "מצבם של שניים מהפצועים יציב, ואילו השלישי ספג פציעה הרבה יותר חמורה", נמסר בהודעת המשטרה.

הירי התרחש על רקע עלייה במספר התקריות האלימות נגד יהודים ומוסלמים שדווחו ברחבי ארצות הברית מאז שמתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר הובילה לפרוץ המלחמה בעזה. ב-16 באוקטובר נדקר למוות ילד בן שש ממוצא פלסטיני באילינוי, על רקע המלחמה בעזה.

שלושה סטודנטים ממוצא פלסטיני שנורו בוורמונט, ארה"ב. טוויטר, צילום מסך
למדו בבית ספר קווייקרי ברמאללה. שלושת הסטודנטים הפלסטינים שנורו/צילום מסך, טוויטר

אחד מהסטודנטים, הישאם אווארטאני לומד באוניברסיטת בראון ברוד איילנד. השני הוא קינאן עבד אל-חמיד שלומד באוניברסיטת הברטפורד בפנסילבניה והשלישי הוא תחסין אחמד, סטודנט בטריניטי קולג' בקונטיקט. כל השלושה למדו בבית הספר הפרטי של הקווייקרים ברמאללה. סבתו של אחד מהם מתגוררת בברלינגטון, והשניים האחרים הגיעו לביקור אצלו לרגל חג ההודיה.

"ברגע כל כך טעון, אי אפשר לבחון את המקרה הזה בלי לחשוד שמדובר בפשע שנאה", אמר מפקד משטרת ברלינגטון ג'ון מורד, לפני מעצרו של החשוד. "יצרתי כבר קשר עם חוקרים פדרליים ועם התביעה כדי להתכונן לאפשרות כזאת".

ראש עיריית ברלינגטון, מירו ויינברגר, אמר כי "האפשרות שהמניע לירי הוא שנאה היא מצמררת, ואפשרות זו נמצאת גבוה בסדר העדיפויות".

עוד בוואלה!

עשרות אלפים צעדו בלונדון נגד אנטישמיות: "מסרבים לצפות מהצד"

לכתבה המלאה
המשטרה מטפלת בפצועי הירי הפלסטינים בוורמונט, 25 בנובמבר 2023. רויטרס
המשטרה מטפלת בפצועים הפלסטינים בברלינגטון, שבת/רויטרס

משפחות הנפגעים והוועדה הערבית-אמריקנית נגד אפליה פרסמו הודעה שבה הן מפצירות במשטרה לחקור את האירוע כפשע שנאה. "הגל הגואה של הרגשות האנטי ערביים ואנטי פלסטיניים שאנחנו עדים לו הוא חסר תקדים, וזו דוגמה נוספת לאופן שבו השנאה נעשית אלימה", אמר מנכ"ל הוועד, עבד איוב.

"לא נשקוט עד שהיורה יועמד לדין", אמרו המשפחות. "שום משפחה לא צריכה לעבור סבל כזה. הילדים שלנו הם סטודנטים מסורים, שזכאים להיות מסוגלים להתמקד בלימודים שלהם ובבניית עתידם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully