וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות אלפים צעדו בלונדון נגד אנטישמיות: "מסרבים לצפות מהצד"

עודכן לאחרונה: 26.11.2023 / 22:03

פוליטיקאים, שחקני קולנוע ואושיות טלוויזיה צעדו בבירה הבריטית במחאה נגד התגברות מעשי השנאה כלפי הקהילה היהודית מאז 7 באוקטובר. הרב הראשי של הקהילה אמר כי הם לא "יפחדו". המנחה רייצ'ל ריילי: "למדנו מההיסטוריה את המחיר הכבד שמשלמים כשאנשים טובים שותקים"

צעדה נגד אנטישמיות בלונדון, בריטניה, 26 בנובמבר 2023. רויטרס
צעדה נגד אנטישמיות בלונדון, בריטניה, 26 בנובמבר 2023/רויטרס

עצרת גדולה נגד אנטישמיות נערכה היום (ראשון) בלונדון, על רקע זינוק חד בפשעי שנאה נגד הקהילה היהודית מאז פרוץ המלחמה בין ישראל לחמאס ב-7 באוקטובר. המארגנים העריכו כי כ-60 אלף השתתפו במחאה, הראשונה מסוגה מאז תחילת הלחימה, בהם ראש הממשלה לשעבר בוריס ג'ונסון.

הקהל הרב התאסף מחוץ לבתי המשפט ועשה את דרכו לאורך הווייטהול אל כיכר הפרלמנט, שם נערכה עצרת. המשתתפים נשאו שלטים שעליהם היה כתוב "כתף אל כתף עם יהודי בריטניה" ו"לעולם לא עוד זה עכשיו". בנוסף לבוריס ג'ונסון, גם שר הביטחון טום טוגנהאט, שר ההגירה רוברט ג'נריקנד, וחבר הלייבור פיטר קייל, היו בין האישים הפוליטיים הבולטים שנכחו באירוע.

הרב הראשי של בריטניה, אפרים מירוויס, אמר למשתתפים בעצרת בכיכר הפרלמנט כי יהודי בריטניה "לא יפחדו" מהאנטישמיות. "אנחנו קוראים לחיזוק הלכידות הקהילתית. ולנצח נהיה גאים לתמוך בערכים הבריטיים הטובים ביותר", הצהיר.

"הקמפיין נגד אנטישמיות" מעריך כי הצעדה היום הייתה הכינוס הגדול ביותר מסוגו מאז "הקרב על רחוב קייבל" ב-1936, אז נאסר על תומכי איחוד הפשיסטים הבריטים לצעוד במזרח לונדון, אזור שבו התגוררה אוכלוסייה יהודית גדולה באותה תקופה.

אדי מרסן (משמאל לימין), רייצ'ל ריילי ומורין ליפמן משתתפים בצעדה נגד אנטישמיות בלונדון, בריטניה, 26 בנובמבר 2023. רויטרס
אדי מרסן (משמאל לימין), רייצ'ל ריילי ומורין ליפמן משתתפים בצעדה נגד אנטישמיות בלונדון, בריטניה, 26 בנובמבר 2023/רויטרס

כמה פרצופים מוכרים נצפו בקהל, כולל כוכבי הטלוויזיה ונסה פלץ ורוברט רינדר, והשחקנים טרייסי-אן אוברמן, אליוט לוי ומורין ליפמן. "למדנו מההיסטוריה את המחיר הכבד שמשלמים כשאנשים טובים שותקים", אמרה מגישת הטלוויזיה רייצ'ל ריילי. "אני אסירת תודה לכל אחד ואחת מכם שנמצאים כאן היום על שסירבתם להיות צופים מהצד".

השחקן אדי מרסן נשא נאום שבו קרא "לאנשים מתונים במדינה הזו לקום ולהתמודד עם קיצוניות וקנאות ואנטישמיות ואסלאמופוביה, וכל צורות הגזענות".

לקראת האירוע, המשטרה עצרה בסמוך למקום שממנו יצאה הצעדה את טומי רובינסון, מייסד הארגון הימני קיצוני ליגת ההגנה האנגלית, שהתבקש שלא להגיע על ידי המארגנים.

הצעדה נגד אנטישמיות נערכה יום לאחר הפגנה פרו-פלסטינית גדולה נוספת בבירת בריטניה, שבמהלכה נעצרו 18 אנשים. משטרת לונדון ספגה ביקורת חריפה - כולל מצד שרת הפנים לשעבר, שהודחה בשל כך - על המדיניות שלה כלפי המפגינים הפרו-פלסטינים, שחלקם תועדו קוראים סיסמאות ומחזיקים בשלטים אנטישמיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully