וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחת מתקפת טילים: הצי האמריקני סיכל חטיפת מכלית בבעלות ישראלית ליד תימן

עודכן לאחרונה: 27.11.2023 / 7:35

חמושים עלו על סיפונה של המכלית "סנטרל פארק", שבבעלות משפחת עופר, במפרץ עדן. התערבותה של ספינת קרב אמריקנית סיכלה את חטיפתה, כשבמקביל שוגרו שני טילים משטחי החות'ים בתימן לעבר כלי השיט. החות'ים, שכבר חטפו ספינה הקשורה לישראל, לא הגיבו

תיעוד שפרסמו החות'ים מההשתלטות ספינת גלקסי לידר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ספינת קרב אמריקנית שחררה אמש (ראשון) מכלית כימיקלים בבעלות ישראלית בסמוך לחופי תימן, אחרי שחמושים עלו על סיפונה - כך מסר צבא ארצות הברית. על המכלית "סנטרל פארק", השייכת לחברה בבעלות משפחת עופר היו 22 אנשי צוות זרים. לדברי גורמים אמריקניים, אנשי הצוות בטוחים.

בהודעת צבא ארצות הברית נאמר כי ספינת הקרב "מייסון", בסיוען של ספינות נוספות מהאזור, דרשה מהחמושים לשחרר את הספינה. חמישה חמושים ניסו להימלט על סירה מהירה, אך המשחתת רדפה אחריהם והם בסופו של דבר נכנעו.

במקביל, הצבא האמריקני אמר כי שני טילים בליסטיים שוגרו משטחים בתימן שבשליטת החות'ים לכיוונה הכללי של המשחתת ושל המכלית, אולם הם נחתו במרחק של כעשרה מיילים ימיים מהן. לא נגרם נזק ולא היו נפגעים.

המכלית "סנטרל פארק". ללא, אתר רשמי
המכלית "סנטרל פארק"/אתר רשמי, ללא

בזודיאק מריטיים, שבסיסה בלונדון, אמרו כי מדובר במכלית כימיקלים שנבנתה ב-2015, ושטה תחת דגל ליבריה. החברה מסרה כי היא כינסה דיון חירום במטה החברה בלונדון, ובטיחות 22 אנשי הצוות של הסיפון היא "בראש סדר העדיפויות שלנו". בחברה הוסיפו כי "אנחנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם קואליציה של נכסים ימיים באזור".

מוקדם יותר אתמול, חברת האבטחה הימית "אמברי" דיווחה כי "כוח לא מזוהה" עלה על סיפונה של המכלית. לפי הדיווח, כוחות של הצי האמריקני "מעורבים במצב" והזהירו כלי שיט אחרים שלא להתקרב לאזור. התקרית התרחשה לחופי העיר עדן, שבדרום תימן, הנשלטת על ידי כוחות המתנגדים למורדים החות'ים.

חברת האבטחה דיווחה כי החות'ים, בעלי בריתם של איראן וחמאס, הזהירו את המכלית ודרשו ממנה לשוט אל נמל חודיידה שבשליטתם, אחרת יתקפו אותה. היא הוסיפה כי יורטו מסרים מספינת קרב של הקואליציה האמריקנית שקראו לה להתעלם מאזהרות החות'ים, ששיגרו טילים ומל"טים לעבר ישראל מאז תחילת המלחמה.

גורמים אמריקניים אמרו אתמול כי ספינת מטען בבעלות חברה של המיליארדר עידן עופר נפגעה באוקיינוס ההודי, אחרי שככל הנראה הותקפה על ידי מל"ט איראני. ישראל לא הגיבה על התקריות האחרונות, אך תיארה את חטיפת הספינה הראשונה על ידי החות'ים בתור "פעולת טרור איראנית" המסכנת את נתיבי השיט הגלובליים. איראן, מצדה, הכחישה את מעורבותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully