וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 חודשים אחרי: נעצר המחבל החשוד שביצע את הפיגוע בחווארה שבו נרצחו שני ישראלים

עודכן לאחרונה: 26.11.2023 / 8:16

צה"ל ושב"כ עצרו את המפגע, אסאמה בני פדל, במחנה פליטים בג'נין ובדירתו נמצא נשק. על פי החשד, הוא האחראי לפיגוע הירי בכפר חווארה, שבו נרצחו סיילאס שי ניגרקר ובנו אביעד ניר

בווידאו: פיגוע ירי בחווארה: שני גברים נרצחו, מצוד אחר המחבל/מערכת וואלה!

כוחות הביטחון עצרו הלילה (ראשון) במחנה פליטים בג'נין את אסאמה בני פדל, המחבל שחשוד ברציחתם של סיילאס שי ניגרקר ובנו אביעד ניר בפיגוע הירי בכפר חווארה בחודש אוגוסט האחרון. בהודעה משותפת של שב"כ וצה"ל נמסר כי המפגע נמצא כשהוא חמוש בדירה במחנה הפליטים, והוא הועבר לחקירת שב"כ.

בן דודו של סיילאס, יצחק ניגרקר, סיפר אחרי הפיגוע כי השניים הגיעו למוסך בכפר הפלסטיני כדי לתקן רכב. "הוא נהג הסעות בין היתר והלך עם הבן שלו כדי לתקן משהו", אמר. "בשעת הניקוי לאחר התיקון הם הסתובבו במקום עד שירו בהם. טרגדיה ענקית". בהמשך סיפר בן הדוד כי רק שבוע קודם לכן חגגו לכבוד יום הולדתו ה-60 של סיילאס. "צחקנו, התבדרנו על חוויות של הילדות, פתאום שמענו על הבשורה ולא האמנו", סיפר.

אביעד ניר ואביו שי ניגרקר שנרצחו בפיגוע בחווארה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
סיילאס שי ואביעד ניר שנרצחו בפיגוע/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תחמושת שנמצאה בביתו של אסאמה בני פדל, החשוד כמי שביצע את פיגוע הרצח הכפול בחווארה באוגוסט 2023 שבו נרצחו סייאלס-שי ניגרקר ובנו אביעד ניר. דוברות שב"כ, דובר צה"ל
הנשק שנמצא בדירתו של המחבל/דובר צה"ל, דוברות שב"כ

"זו הייתה הוצאה להורג", אמר גורם צבאי אחרי הפיגוע, "ירי מטווח קצר מאוד. זו לא הייתה פעולה אקראית". גורמי ביטחון אמרו כי לא ניתן לפסול את האפשרות שהפיגוע מתוכנן, וכלל המתנה של המחבל למידע על ישראלים, קריאתו לנקודה שבה היו, ירי מטווח קצר, והימלטות תוך כדי הוא משליך את הנשק. לאחר המקרה, הקימו כוחות צה"ל מחסומים במקום ופתחו במצוד אחר המחבל.

מתחקיר צה"ל עלו שורת כשלים של הצבא, למרות שמדובר בזירה מדממת במיוחד. תחילה, הציר לא תוגבר במהלך השבת, ועל כן הכוחות שהיו באזור לא שמעו את הירי וכלל לא ראו את המחבל נמלט. עוד עלה בתחקיר כי האב והבן נכחו בכפר כמה שעות לצורך סידורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully