וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ר"מ אירלנד על שחרורה של אמילי בת ה-9: "נמצאה לאחר שהלכה לאיבוד"

עודכן לאחרונה: 26.11.2023 / 7:40

ליאו ורדקר בירך על שובה של אמילי הנד, שלה אזרחות אירית, אך לא ציין כי היא נחטפה על ידי מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר. בישראל גינו את דבריו. "היא לא התרחקה מהוריה כשהלכו ביער, כל מה שאירלנד תרמה לשחרורה הוא תפילות"

סרטון חמאס בו נראים החטופים הישראלים מובלים אל האמבולנסים בדרך לרפיח. 26 בנובמבר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ראש ממשלת אירלנד, ליאו ורדקר, בירך הלילה (ראשון) על חזרתה משבי חמאס של אמילי הנד בת התשע, המחזיקה באזרחות אירית, אך לא ציין שהיא נחטפה על ידי חמאס ותיאר אותה בתור ילדה ש"הלכה לאיבוד".

"זהו יום של שמחה והקלה עצומה לאמילי הנד ולמשפחתה. מדובר בילדה תמימה שהלכה לאיבוד, וכעת נמצאה והוחזרה למשפחתה. אנחנו נושמים לרווחה, תפילותינו נענו", כתב ורדקר בפוסט השערורייתי שפרסם ב-X.

אמילי הנד ששוחררה משבי חמאס בפגישה עם אביה במעבר כרם שלום. דובר צה"ל
אמילי הנד אחרי שחרורה משבי חמאס, הלילה/דובר צה"ל

אילון לוי, דובר מערך ההסברה הישראלי לתקשורת הזרה גינה את תגובתו. "כך הייתי מתאר ילדה שהתרחקה מהוריה בזמן הליכה ביער ואז נמצאה על ידי מטייל נחמד. לא ילדה שנחטפה באכזריות על ידי חבורת חבורת טרוריסטים שרצחו את שכניה רגעים קודם לכן", כתב.

לוי עקץ את ורדקר על חוסר מעורבתה של ממשלתו במאמצי השחרור של אמילי מהשבי: "אבל זה בהחלט מסביר את רמת המעורבות של אירלנד: תפילות".

אירנלד היא אחת המדינות הפרו-פלסטיניות ביותר באיחוד האירופי ואף שהיא גינתה את המתקפה הרצחנית של חמאס ב-7 באוקטובר, היא סבורה שעל הגוש לנקוט עמדה "מאוזנת" יותר כלפי הסכסוך הישראלי-פלסטיני.

עוד בוואלה!

מהומות בדבלין: ילדים נדקרו, מפגינים נגד מהגרים שרפו מכוניות ובזזו חנויות

לכתבה המלאה

אמילי, תושבת קיבוץ בארי, נחטפה לעזה על ידי מחבלי חמאס ביום מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר. באותו הלילה, ישנה אמילי בבית חברתה הטובה, שאליו פרצו מחבלים. בשעות הצהריים נותק עמה הקשר, ולאחר כמה ימים, המשפחה קיבלה הודעה כי נמצאה גופתה של אמילי. כעבור כשלושה שבועות, הודיע צה"ל למשפחה כי ישנן ראיות המצביעות על כך שאמילי נמצאת בין החטופים בעזה. אמילי חגגה אתמול את יום הולדתה התשיעי כשהיא בשבי החמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully