וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומות בדבלין: ילדים נדקרו, מפגינים נגד מהגרים שרפו מכוניות ובזזו חנויות

עודכן לאחרונה: 24.11.2023 / 9:38

בירת אירלנד חוותה מראות חריגים בעקבות התקרית, שבה נפצעו שלושה ילדים ואישה נוספת לא הרחק מבית ספר. שמועות לגבי זהותו של התוקף, שנעצר, הובילו לפרץ אלימות. מפקד המשטרה, שלא שלל שמדובר בפיגוע, גינה את ההתפרעויות: "חוליגנים המונעים מאידיאולוגיה ימנית קיצונית"

שלושה ילדים ואישה נפצעו אתמול (חמישי) מדקירות בדבלין, בירת אירלנד, באירוע שהצית מהומות חריגות במרכז העיר. המשטרה עדיין לא שללה את האפשרות שמדובר בפיגוע טרור, והיא גינתה בחריפות את ההתפרעויות החריגות בבירה, שבמהלכן נשרפו מכוניות, כולל ניידת משטרה, ונבזזו חנויות. המהומות דעכו לקראת שעות הבוקר.

בין הפצועים הייתה ילדה בת חמש, שקיבלה טיפול חירום, בנוסף לשני ילדים נוספים - בן חמש ובת שש - שנפצעו באורח קשה פחות. הילד כבר שוחרר מבית החולים. בנוסף אליהם, אישה בשנות ה-30 לחייה טופלה גם היא בשל פציעות קשות.

החשוד, גבר בשנות ה-40 לחייו, נפצע אף הוא קשה. המשטרה אמרה כי נראה שהאיש תקף כמה אנשים בכיכר פרנל בדבלין בסביבות השעה 15:30, ועוברי אורח התערבו בשלב מוקדם של התקיפה. "הייתה מהומה מוחלטת, נשים זעקו, גברים צרחו ובכו", אמר לרויטרס אחד התושבים שעבר במקום.

מהומות בעקבות דקירה של ילדים בדבלין, אירלנד, 23 בנובמבר 2023. רויטרס
מהומות בעקבות דקירה של ילדים בדבלין, אירלנד, 23 בנובמבר 2023/רויטרס

המשטרה סירבה להגיב על זהותו של העצור, וברשת BBC דווח כי הוא מתגורר במדינה ב-20 השנים האחרונות ובעל אזרחות אירית. שמועות שנפוצו ברשתות החברתיות הלהיטו את הרחוב וכמה עשרות מפגינים הגיעו לזירה ופרצו מחסום משטרתי. חלקם צעקו "תוציאו אותם" - בהתייחסו למהגרים - ואחד מהם בעט במראה של ניידת משטרה. אחר היה עטוף בדגל אירלנד.

לאחר מכן, החל קהל גדול יותר לזרוק חפצים ולירות זיקוקים לעבר שוטרים מהיחידה לפיזור מהומות שעטו קסדות ומגנים. במהלך המהומות, נשרף עד היסוד אוטובוס דו-קומתי. חלונות נופצו במלון "הולידיי אין" הסמוך ובסניף של מקדונלד'ס, וחנות Footlocker נבזזה. המפגינים החלו להתפזר לקראת חצות.

"אלה סצנות מבישות. יש לנו פלג משוגע וחוליגני מוחלט שמונע על ידי אידיאולוגיה ימנית קיצונית שמעורב באלימות קשה", אמר מפקד המשטרה דרו האריס לכתבים, לאחר שפרס 400 שוטרים כדי להשיב את הסדר הציבורי.

לדבריו, "אני לא מתכוון להעלות השערות נוספות בנוגע למניע טרוריסטי אפשרי. עד שנהיה בטוחים מה המניע, עלינו לשמור על ראש פתוח לגבי הנסיבות", אמר. הוא סתר את דבריו של קצין אחר במשטרה שאמר קודם לכן שאין חשד לטרור.

שוטרים בסמוך לזירה שבה נדקרו ילדים בדבלין, אירלנד, 23 בנובמבר 2023. רויטרס
שוטרים בסמוך לזירה שבה נדקרו ילדים בדבלין, אירלנד, 23 בנובמבר 2023/רויטרס

מהומות כאלו הן כמעט חסרות תקדים בדבלין. לימין הקיצוני אין נציגים בפרלמנט, אבל מחאות קטנות נגד מהגרים הלכו וגדלו בשנה האחרונה. הממשלה בוחנת את סידורי האבטחה סביב הפרלמנט לאחר שהפגנה שהתקיימה מחוצה לו לאחרונה הותירה את המחוקקים לכודים בו.

ההגירה לאירלנד, שאוכלוסייתה מונה 5.3 מיליון תושבים, הייתה השנייה בהיקפה מאז תחילת הרישומים ב-12 החודשים שהסתיימו באפריל. כ-100 אלף פליטים אוקראינים הגיעו למדינה מאז הפלישה הרוסית, בין הגבוהים לנפש באיחוד האירופי.

"יש קבוצה של אנשים, בריונים, פושעים, שמשתמשים במתקפה המחרידה הזו כדי לזרוע פילוג", אמרה שרת המשפטים הלן מקנטי לכתבים. "כל כוח אפשרי מופעל על ידי המשטרה כדי להשיב את הסדר על כנו. לא נסבול זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully