וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא ניכנע ללוחמה הפסיכולוגית של חמאס": אלפים בכיכר החטופים בתל אביב

עודכן לאחרונה: 25.11.2023 / 21:36

משפחות החטופים ועוד רבים שבאו לתמוך בהן יקיימו הערב ברחבת מוזיאון תל אביב עצרת תחת הכותרת "50 ימים של גיהנום". המשפחות מודות כי העיכוב בשחרור החטופים "קשה, אך צפוי", ובכל זאת מתעקשות לשמור על תקווה. "לא נותנת לחמאס להכניס לי למוח לוחמה פסיכולוגית"

בווידאו: אלפים הגיעו לכיכר החטופים לעצרת המציינת 50 ימים ל-7 באוקטובר/צילום: אביב אטלס ו-SAT VIEW

כיכר החטופים ברחבת מוזיאון תל אביב התמלא באלפי אנשים לרגל העצרת המציינת 50 ימים ל-7 באוקטובר. ברקע חזרת 13 החטופים אתמול, וההמתנה המתוחה ליציאתה לפועל של הפעימה השנייה, מאות הנוכחים מניפים שלטים עם תמונות השבויים ושמותיהם וקוראים לחזרתם. הרחובות הסמוכים נסגרו לתנועה.

המשפחות ומאות נוספים נאספים בכיכר, בעוד שחמאס מעכב הערב את השבתם של השנייה של החטופים. ארגון הטרור טוען כי ישראל "הפרה" את תנאי הפסקת האש, ועל כן מאיים שלא להחזיר את החטופים. לטענת חמאס, היקף הסיוע ההומניטרי שהוכנס לעזה היה נמוך משסוכם, האסירים ששוחררו אתמול מהכלא לא עמדו בקריטריונים, ותנועת כטב"מים של צה"ל הורגשה ברצועה.במקביל, חלק משפחות החטופים כבר הגיעו לבתי החולים וממתינות לעדכונים. אחרות עוד ממתינות בבית. גורמים רשמיים נמצאים איתן בקשר.

אלפים הגיעו לכיכר החטופים לעצרת המציינת 50 ימים ל-7 באוקטובר. תל אביב. 25 בנובמבר 2023. אביב אטלס, אתר רשמי
אלפים בכיכר החטופים, הערב/אתר רשמי, אביב אטלס
כיכר החטופים ברחבת מוזיאון תל אביב מתמלאת לקראת העצרת המציינת 50 ימים ל-7 באוקטובר. תל אביב. אורי סלע
כיכר החטופים, הערב/אורי סלע

אבל על אף טענות חמאס, בכיכר החטופים לא מאבדים את התקווה. "אני בתחושה טובה. שמחה שהם חוזרים ושבים הביתה, גם אם זו לא הנכדה שלי", סיפרה קמליה חוטר-ישי, סבתה של גלי טרשצ'נסקי שנחטפה וליאור טרשצ'נסקי שנרצח, תושבי בארי.

"אני יודעת שהיא תגיע והלב מתרומם עם כל אחד שמגיע וגומר את הסבל הזה, נפגש עם המשפחה שלו", מסרה קמליה, "אנחנו מדברים עם ארגון טרור רצחני. עצם העובדה שיש עסקה שמביאה לנו את האהובים שלנו בחזרה - אנחנו צריכים להגיד על כל אחד תודה, מבחינתי בכל מחיר שיידרש. זאת החובה המוסרית שלנו להחזיר אותם הביתה. הם נחטפו מתוך הבתים, המיטות, בפיג'מות, יחפים. אני לא מאוכזבת, יש ילדים קטנים מגלי שצריכים להגיע".

אלפים הגיעו לכיכר החטופים לעצרת המציינת 50 ימים ל-7 באוקטובר. תל אביב. 25 בנובמבר 2023. אביב אטלס, אתר רשמי
כיכר החטופים/אתר רשמי, אביב אטלס
כיכר החטופים ברחבת מוזיאון תל אביב מתמלאת לקראת העצרת המציינת 50 ימים ל-7 באוקטובר. תל אביב. רויטרס
"הלב מתרומם עם כל אחד שמגיע וגומר את הסבל הזה"/רויטרס

על העיכוב בהעברת המשוחררים וטענות חמאס, אמרה כי "אני לא נותנת לחמאס לבלבל לי במוח ולהכניס לי את הלוחמה הפסיכולוגית שלהם. אני לא רואה חדשות ולא שומעת שום אינפורמציה. עד שזה לא קורה אנחנו בתקווה שגלי חוזרת בריאה ושלמה. הבת שלי אמרה לי 'אימא, הדבר היחיד שאת צריכה לחכות לו הוא כשאני מרימה אלייך טלפון ואומרת גלי איתי'".

גלי טרשנסקי שנחטפה לעזה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
גלי טרשצ'נסקי, חטופה בעזה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הערב, מקיימות המשפחות עצרת תחת הכותרת "50 ימים של גיהנום - לא עוצרים עד שכולם חוזרים". אלון, נכדה של יפה אדר בת ה-85 שחזרה מהשבי ובן דוד של תמיר אדר שעדיין חטוף, אמר בנאומו בעצרת כי הוא "חי את הקונפליקט בין השמחה הגדולה מהחזרה של סבתא לתחושות לגבי מי שעדיין שם".

אלון נאם בכיכר ואמר כי "לראות את סבתא שלי חזקה, עוצמתית ומעוררת השראה נותן תקווה שכולם יחזרו. אנחנו מבינים שכדי שכולם יחזרו חיביים להמשיך להילחם. סבתא שלי ביקשה כבר היום להגיע לעצרת ולתמוך. חשבנו שזה עדיין מוקדם. אני בטוח שהיא מסתכלת עלינו עכשיו וגאה בעם המדהים שלנו, מבקשת שתעזרו לנו להחזיר את כולם עכשיו". עוד הגיעה לעצרת גם משפחתה של עדינה משה, שהוחזרה אתמול מהשבי.

המשפחה של עדינה משה, החטופה שחזרה אתמול מהשבי, באה לתמוך בשאר המשפחות בככר החטופים.. אדר איל, אתר רשמי
משפחתה של עדינה משה, שהוחזרה מהשבי, תומכת במשפחות החטופים/אתר רשמי, אדר איל
כיכר החטופים ברחבת מוזיאון תל אביב מתמלאת לקראת העצרת המציינת 50 ימים ל-7 באוקטובר. תל אביב. אורי סלע
כיכר החטופים, הערב/אורי סלע

נעמה ויינברג ואורי בן דוד, בני דודים של החטוף איתי סבירסקי, אמרו כי העיכוב "קשה, אבל באיזשהו מקום צפוי". המשפחה הוסיפה ואמרה כי "חמאס יעשה כל מה שהוא יכול כדי להתעלל בציבור הישראלי. זאת הטקטיקה שלו בכל עסקה שעשה. הם משחקים במשפחות. אנחנו מאמינים שאין לחמאס אינטרס להפר את ההסכמת אש ושיעבירו אותם לקראת חצות, הם לא רוצים שצה"ל יחזור ללחימה מלאה. המשפחות כבר הגיעו לבתי חולים, זאת סיטואציה קשה מנשוא".

משפחות אחרות מנסות להימנע מעדכונים חלקיים. "לא התעדכנתי עדיין במה שקורה. כרגע אנחנו מאושרים מכל הילדים, האימהות והסבתות שחוזרים", אמר עמית לוי, אחיה של נעמה לוי בת ה-19. "גם את זה הלב לא יכול להכיל, לא רק את נעמה. זה נותן אוויר לנשימה. אנחנו מקווים ופועלים לייצור מומנטום לשחרור קרוב של האחרים כמה שיותר מהר", אמר.

איתי סבירסקי שנחטף לעזה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
איתי סבירסקי שנחטף לעזה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
נעמה לוי מרעננה שנחטפה לעזה ממסיבת הטבע ברעים. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
נעה לוי, נחטפה לעזה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
כיכר החטופים ברחבת מוזיאון תל אביב מתמלאת לקראת העצרת המציינת 50 ימים ל-7 באוקטובר. תל אביב. אורי סלע
תושבי בארי יגיעו לעצרת באוטובוסים/אורי סלע

בין הנואמים בעצרת הם נכדה של יפה אדר, אלון. עוד יישאו דברים שרון שרעבי, ששני אחיו, יוסי ואלי, נחטפו מבארי, אורנה ורונן נאוטרה, הוריו של עומר שנחטף לעזה, שובל צרפתי, בת זוגו של אופיר מרפתי שנחטף מהמסיבה ברעים, וילדיה של מיה גורן, שנחטפה מניר עוז - אסיף, בר, גל ודקל.

אל העצרת הגיעו תושבי ישוב בארי, שלנים כעת במלון המפונים בים המלח והגיעו לתל אביב באוטובוסים. עוד הגיעו גם מפונים נוספים בטיסות מאילת. לעצרת יגיעו גם יו"ר ארגון נפגעי פעולות האיבה, אייבי מוזס, ראש העדה הדרוזית מואפק טריף, רב ישיבת הר עציון יעקב מדן שבנו נפצע קשה במלחמת חרבות ברזל וראש המועצה האזורית אשכול לשעבר חיים ילין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully