וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשפחתו חששו שנרצח - אך החטוף התאילנדי שוחרר בחיים: "אני לא מת"

רויטרס

עודכן לאחרונה: 27.11.2023 / 16:55

פועל החווה, וטון פום, ערך שיחת וידאו עם אחיו הגדול שתיאר את האירוע כ"נס". בין המשוחררים מתאילנד אתמול - אישה שנפוצו עליה שמועות כי היא ילדה בשבי. ממשלת תאילנד אמרה כי 20 מאזרחיה נותרו בידי חמאס

חמאס מוסר את החטופים לאנשי הצלב האדום/מערכת וואלה!

משפחתו של וטון פום חששה כי פועל החווה התאילנדי נרצח על ידי חמאס במתקפת הפתע על ישראל ב-7 באוקטובר, עד שנודע לה היום (שבת) כי הוא שוחרר בחיים מרצועת עזה. "הוא אמר לי לא לבכות, להגיד לאימא שהוא חוזר", סיפרה רונגרון ויצ'אגרן על אחיה הצעיר לאחר איחוד מרגש בשיחת וידאו. "הוא אמר, 'אני לא מת, אני לא מת'", סיפרה רונגרון על דבריו של אחיה, שכינה את הישרדותו "נס".

לכל העדכונים על המלחמה

וטון, בן 33, השוהה בישראל כבר חמש שנים, הוא אחד מעשרה בני ערובה תאילנדים ששוחררו על ידי חמאס אתמול, עם כניסתה לתוקף של ההפוגה הראשונה בלחימה מאז שפרצה המלחמה לפני שבעה שבועות. לפי משרד החוץ בבנגקוק, הם ישובו לבתיהם לאחר 48 שעות בבית החולים. עוד נמסר כי ארבעה מהם לא היו ברשימות החטופים שהעבירה ישראל.

נתהווארי מולקאן, סנטי בונפורם, בונתהום פאנקונג,מנגקול פראצ'ואפון,וויתסהון פומיי
וויצ'אי קלאפאט,באנצ'ה קונגמאני,בודיי סינגהון,הותאי ת'ונגסרי,והותאי סינגואן
התאילנדים ששוחררו משבי החמאס, 25 בנובמבר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
החטופים מתאילנד ששוחררו אתמול/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ממשלת תאילנד אמרה כי 20 מאזרחיה נותרו בשבי של חמאס, וקראה לשחרורם המידי. "אני שמח מאוד לשמוע על אישור שחרורם של עשרה עובדים תאילנדים המטופלים במרכז הרפואי 'שמיר' בישראל במאמץ מתואם של משרד החוץ", כתב ראש הממשלה סרתה תאביסין ברשתות החברתיות. הוא קרא לשחרר את "בני הערובה התאילנדים החפים מפשע" בהקדם האפשרי.

כ-30 אלף אזרחים תאילנדים עובדים בישראל, רבים מהם בענף החקלאות המתקשה לתפקד בלעדיהם מאז פרוץ המלחמה. וטון אמר למשפחתו שהוא זעק "תאילנד, תאילנד!" כשהמחבלים התקרבו אליו ב-7 באוקטובר, והוא נתפס והוחזק במנהרות, אם כי הוא לא נפצע או עונה. לדבריה, הוא קיבל אוכל ומים ולא נראה שירד במשקל. חבריו האמינו שהוא מת, אך המשפחה עקבה אחר החדשות "מבלי לישון", בתקווה שהוא נלקח כבן ערובה. "ראיתי שבני הערובה ישוחררו, ואז מישהו שלח תמונה", אמר רונגרון. "ברור שזה היה אחי הקטן".

עוד בוואלה!

יוני אשר, שאשתו ובנותיו חזרו מהשבי בעזה: "לא אחגוג עד שיחזור אחרון החטופים"

לכתבה המלאה

בין השבויים ששוחררו הייתה האישה התאילנדית היחידה שככל הידוע הוחזקה בידי חמאס, עובדת מפעל ואם מאזור כפרי עני שרבים מתושביו עוזבים אותו כדי לחפש הזדמנויות בחו"ל. במהלך שהותה בשבי נפוצו שמועות, שאותן קידמה רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו, שלפיהן היא ילדה בעודה חטופה.

בתמונות שהפיץ משרד החוץ התאילנדי נראו האזרחים המשוחררים נפגשים עם רופאים בישראל. גורם שתודרך על המשא ומתן אמר כי השחרור אינו קשור להסכם הפסקת האש עם ישראל וכי הוא מגיע לאחר מסלול נפרד של שיחות עם חמאס בתיווך מצרים וקטאר. המשרד הודה לממשלות מצרים, איראן, ישראל, מלזיה, קטאר והצלב האדום הבינלאומי, כמו גם למעורבים נוספים ב"מאמצים הכבירים" שהובילו לשחרור. טונגקון אונקאיו אמרה לרויטרס כי הרשויות אמרו כי בנה, נטאפורן אונקאו, עובד משק בן 26, לא היה בין הקבוצה הראשונה ששוחררה. עם זאת, היא אמרה, "אני מחכה לחדשות טובות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully