וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיכר החטופים בתל אביב: המשפחות דרוכות עם חזרת 13 השבויים

עודכן לאחרונה: 24.11.2023 / 17:52

במטה משפחות החטופים מול הקרייה מעורבים כעת שמחה ודריכות עם תחושות קשות. אושר על חזרת החטופים, עם דאגה לאלו שעוד נותרו בשבי. "החטופות שלי, בנות 36 ו-39, לא ישתחררו", סיפר גיל דיקמן, "אבל הפכנו במטה למשפחה, הילדים שישוחררו, זה כמו אחים שלי שמקבלים אותם"

כיכר החטופים | שידור חי

LIVE

במטה משפחות החטופים והנעדרים מתערבבות התרגשות ודריכות לקראת הגעתם 13 המשוחררים הראשונים - והעברת רשימת הבאים בתור, שיגיעו מחר (שבת) לפי העסקה שסוכמה. "זה צוהר ראשון של תקווה שאנחנו חווים", אומרים במטה. במסגרת ההיערכות הוצמדו מלווים ואנשי מקצוע לכל משפחה מטעם המטה, בהם גם מטפלים נפשיים. השר בני גנץ הגיע לכיכר ומשוחח עם המשפחות.

משפחות החטופים בכיכר החטופים שבתל אביב. 24 בנובמבר 2023. אורי סלע, מערכת וואלה
משפחות החטופים בכיכר החטופים שבתל אביב. 24 בנובמבר 2023/מערכת וואלה, אורי סלע

"אנחנו מרגישים בעיקר התרגשות חיובית אבל גם מתח שלא ישתבש. אני יודע שיש אנשים שלוקחים את האירועים האלה קשה. החטופות שלי למשל בנות 36 ו-39 וככל הנראה לא ישתחררו", אמר לוואלה! גיל דיקמן, שהגיע למטה. "זה שלי כמו שזה של כל שאר המשפחות", הוא מסביר.

"דיברתי עם אנשים שעומדים להשתחרר להם ילדים עכשיו, וזה כאילו אחים שלי מקבלים אותם. נהיינו משפחה. הצמרמורת לא רק אצלנו. כשיגיעו הילדים לבתי החולים, יפגשו את המשפחה שלהם בפעם הראשונה, תהיה כמעט אופוריה, לצד הכאב. זאת נקודת פתיחה של שלב חדש במה שהמדינה עוברת. היינו במלחמה - עכשיו אנחנו בחזרה הביתה", אומר דיקמן.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
איתמר בן גביר מחבק את גיל דיקמן. טוויטר, צילום מסך
זה שלי כמו שזה של כל שאר המשפחות", דיקמן/צילום מסך, טוויטר

אל כיכר החטופים הגיעו היום, בנוסף למשפחות החטופים, עוד מאות בני אדם, שעורכים במקום קבלות שבת, מנגנים בפסנתר ושרים יחד, תוך האזנה מתוחה לחדשות. אחת מהם היא שרון גידו, שפונתה ממשגב עם ב-10 באוקטובר. מאז היא נעה מבית לבית.

"אני פיזית היום בתל אביב, אבל עוד לא מצאתי מקום משלי", היא אומרת, "זה יום מאוד משמעותי. אני עוסקת בגיל הרך ויודעת שרוב החטופים שיוחזרו ילדים, ואני נקרעת מזה לגמרי. מצד אחד זה מאוד מרגש אותי, ומצד שני כואב על העובדה שהיו בשבי, שחוזרים לפעמים לבית בלי הורים, עם טראומה ומשקל כבד על כתפיהם. היה לי חשוב לבוא ולהזדהות עם המשפחות והמאמצים שעשו. אני מרגישה חלק מהדבר הזה. כאילו כל ילד שחוזר הוא קצת שלי".

בווידאו: זהבה בן שרה בכיכר החטופים בתל אביב/מערכת וואלה!
המונים מתכנסים בכיכר החטופים, תל אביב. 24 בנובמבר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
המונים מתכנסים בכיכר החטופים, תל אביב. 24 בנובמבר 2023/פלאש 90, יונתן זינדל

13 החטופים שישובו, יעבור תחילה לידי נציגי הצלב האדום והארגונים הבינלאומיים. אותם ארגונים יוציאו אותם מרצועת עזה ויעבירו אותם לידי צה"ל דרך מעבר רפיח.בצה"ל נערכו בשבועות האחרונים לקליטה של אותן נשים וילדים עם הנחיות מפורטות לאיך צריך להתנהג לאותם חטופים ששבים הביתה.

אחרי בדיקה ראשונית של מצבם של החטופים, יובהלו לבית החולים שנקבע מראש. משם, יאספו את משפחת החטוף לנקודת מפגש באחד מחמשת בתי החולים שהתארגנו לכך מראש. לכל אחד ייעוד מסוים משלו לקליטת "החוזרים הביתה".

המונים מתכנסים בכיכר החטופים, תל אביב. 24 בנובמבר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
כיכר החטופים, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

בבית החולים הם יתאחדו לראשונה עם המשפחות והקרובים, כמו גם יעברו סדרת בדיקות מקיפה עם הצוות הרפואי במקום עד החלמתם. במתחמים המבודדים שהוכנו בשביל כל חטוף הוא ייחשף בהדרגתיות ולפי הערכת מצב לגורמי ביטחון שונים שיגיעו כדי לתשאל אותו וגם, ככל הנראה, למציאות הישראלית החדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully