וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ביטחוני מזהיר: "בעולם לוחצים על ישראל להימנע מהמשך התמרון"

עודכן לאחרונה: 24.11.2023 / 9:58

לאחר שהמלחמה בעזה נעצרה במסגרת העסקה להשבת החטופים, גורם ביטחוני בכיר אומר כי על ישראל מופעל לחץ בינלאומי שלא להרחיב את הכניסה הקרקעית אל דרום רצועת עזה. עם זאת, הגורם הודה: "לפרק את חמאס יותר קל מאשר להחזיר את החטופים. צריך לעשות הכול ולהחזיר את כולם"

דובר צה"ל: כשתיכנס ההפוגה כוחותינו יתייצבו בקו הפסקת האש בתוך הרצועה/דובר צה"ל

גורם ביטחוני בכיר אמר היום (שישי) לוואלה! כי יש לחצים בינלאומיים על ישראל להימנע מהשלב הבא של התמרון לדרום רצועת עזה. זאת, ברקע הפסקת האש כחלק מהעסקה לשחרור הישראלי שנחטפו לרצועת עזה בידי מחבלים ב-7 באוקטובר.

היום ה-49 למלחמה - כל העדכונים

לדבריו הגורם הממשלה החליטה כי יש לעמוד במטרות המלחמה, ולהשיב את החטופים הביתה. "לפרק את חמאס יותר קל מאשר להחזיר את החטופים. צריך לעשות הכול ולהחזיר את כולם הביתה", אמר הגורם.

יצוין, כי משרד הביטחון ופורום המטה הכללי של צה"ל תומכים באופן מלא בהמשך התמרון הקרקעי על כלל מרכיביו, בגיבוי של ראש שב"כ וראש המוסד.

הפסקת האש נכנסה לתוקפה הבוקר, והיא צפויה להימשך כארבעה ימים. זאת, במסגרת עסקה הכוללת שחרור כ-50 חטופים ישראלים וכ-150 אסירים פלסטינים שהורשעו בעבירות טרור. בני הערובה הישראלים צפויים לצאת מרצועת עזה עד השעה 16:00.

חיילי צה"ל פועלים ברצועת עזה. 24 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
חיילי צה"ל פועלים ברצועת עזה. 24 בנובמבר 2023/דובר צה"ל

שר הביטחון יואב גלנט אמר אתמול כי העצירה בלחימה לא תימשך זמן רב. "זו תהיה הפוגה קצרה, בסיומה תימשך הלחימה בעוצמה, ויווצר לחץ שיחזיר חטופים נוספים. צפויה לחימה נוספת של חודשיים לפחות".

"אני מעריך שבחודש - חודשיים הקרובים לפחות תהיה לחימה עצימה, ולאחר מכן יהיו הרבה מבצעים בהם לשייטת יהיה מה לעשות - עד למצב שלא יתקיים איום צבאי מתוך רצועת עזה ויהיה לנו חופש פעולה לעשות מה שאנחנו רוצים בכל רגע נתון", אמר גלנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully