וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי העוטף מחכים למשוחררים הראשונים: "האבל לא נגמר אף פעם"

עודכן לאחרונה: 23.11.2023 / 23:59

חברי הקיבוצים שעודכנו כי מחר צפויים להשתחרר לחופשי כמה מחבריהם, לא מצליחים באמת לשמוח. "עקרו לנו את הקיבוץ, מה אני אמור לחשוב?" אמר אחד מהתושבים. "כל אחד שישוחרר זו הרגשה מצוינת, לעומת זאת נרגיש רע מאוד על מי שלא ישוחרר", הוסיף חבר קיבוץ אחר

דובר צה"ל: כשתיכנס ההפוגה כוחותינו יתייצבו בקו הפסקת האש בתוך הרצועה/דובר צה"ל

עסקת החטופים צפויה לצאת לדרך היום (שישי) בשעה 16:00, כש-13 חטופים צפויים להשתחרר משבי חמאס בעזה. לפי הודעה של שר החוץ הקטארי ישוחררו במסגרת הפעימה הראשונה כמה חטופים שהינם בני משפחה אחת, כשהפסקת האש תתחיל ב-7 בבוקר.

כל משפחות החטופים עודכנו טלפונית לגבי אם קרוביהם צפויים להשתחרר או לא בפעימה הראשונה. טרם הגעת החטופים הביתה, תושבי הקיבוצים שכבר עודכנו כי היום צפויים להשתחרר לחופשי כמה מחבריהם ובני משפחותיהם, לא מצליחים באמת לשמוח.

ההפקרה שחוו בבוקר ה-7 באוקטובר, ההודעות הסותרות שקיבלו מתחילת המלחמה והאנשים הקרובים להם יותר מכל שכרגע שנשארים מאחור, בשבי חמאס בעזה, גורמות להם לתחושות מעורבות. שמחה שמהולה בכעס רב.

"מה שעשו לנו זה פשוט זוועה, הפקירו לנו את החיים", אמר אחד מתושבי הקיבוצים בעוטף עזה, שכרגע נמצא באילת. "אם אני לא מחזיק את הדלת רוצחים לנו את כל המשפחה. כל רגע משנים את הדיווחים - כן משתחררים, לא משתחררים. עקרו לנו את הקיבוץ, מה אני אמור לחשוב?"

ההרס בזירת הטבח בקיבוץ כפר עזה. 17באוקטובר 2023. אילן רוזנברג, רויטרס
"מה שעשו לנו זה פשוט זוועה, הפקירו לנו את החיים". ההרס בקיבוצי עוטף עזה/רויטרס, אילן רוזנברג
הבית של הגר בקיבוץ ניר עוז. שירז ברזילאי, אתר רשמי
"היו לנו כבר כ-30 הלוויות בקיבוץ במשך מעל חודש". תיעוד מזירות טבח ה-7 באוקטובר/אתר רשמי, שירז ברזילאי

הקושי להתקדם הלאה מהדברים שעבר מאז הטבח הנורא לא הופך את היום המיוחל לקל יותר עבורו. התחושות שהוא לבד במערכה - מול ממשלה מנותקת וציבור שלם שלא יכול להבין את שעבר עליו - לא עוזבות אותו. "אנחנו בשיגעון טוטאלי, אם אני לא באילת עם המפונים כולם חושבים שאני משוגע", אמר בזעם. "הייתי בת"א, אנשים חשבו שאני משוגע. רק פה מבינים אותי".

לצד הכעס והשמחה, קיים גם עצב רב של אזרחים רבים שעדיין חיים את אותה שבת שחורה. "היו לנו כבר כ-30 הלוויות בקיבוץ שנמרחו במשך מעל חודש", אמר תושב אחר שהתגורר בקיבוץ בעוטף טרם המלחמה. "האבל לא נגמר אף פעם. הקיבוץ סביב זה כל הזמן, הלוויות ואבל. כל אחד שישוחרר זו הרגשה מצוינת, לעומת זאת נרגיש רע מאוד על מי שלא ישוחרר".

הפעימה הראשונה של עסקת החטופים תשחרר לחופשי נשים וילדים, אך דבר זה לא מרים את רוחו של אותו תושב, שחי במשך שנים לצד חטופים רבים שכרגע הולכים להישאר לעוד זמן לא ידוע בשבי בעזה. "אני מכיר את הצרכים של האנשים המבוגרים שיש שם והם בהחלט יכולים למות בשבי. אם ישחררו את המבוגרים הסיכוי שלהם לשרוד הוא יותר גדול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully