וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסקר שמדאיג את בן גביר וסמוטריץ'? משרדי האוצר והביטחון לאומי בתחתית שביעות רצון הציבור

עודכן לאחרונה: 24.11.2023 / 6:19

הציבור מביע אי שביעות רצון גבוהה מראש הממשלה בנימין נתניהו, 73% אינם מרוצים מתפקוד הממשלה. 42% סבורים כי צריך לתמוך בהחזקת נשק פרטי. חצי מהנשאלים פתוחים במידה כזו או אחרת לתיאוריות קונספירציה בנושא מתקפת ה-7 באוקטובר.

בווידאו: גיל, שבת דודתו חטופה בעזה, קרא לבן גביר לא לקדם את עונש מוות למחבלים: "אתם מסכנים את השבויים"/ערוץ הכנסת

המשרד לביטחון לאומי ומשרד האוצר נמצאים מתחתית שביעות הרצון מכלל משרדי הממשלה, רוב הציבור לא סבור כי הממשלה לא קשובה לבעיותיהם - כך עולה מסקר שערך המכון לחירות ואחריות באוניברסיטת רייכמן בשיתוף חברת iPanel בשבוע השישי למלחמה.

רק 29% מהציבור מרוצה מתפקוד משרד הביטחון לאומי תחת שר האוצר איתמר בן גביר ו-24% ממשרד האוצר של בצלאל סמוטריץ'. עוד בתחתית נמצא משרד המשפטים תחת יריב לוין, עם 25% שביעות רצון. משרד הביטחון ומשרד הבריאות נמצאים בראש הרשימה עם 61% ו-55% בהתאמה.

בקרב כלל הציבור, 73% אינם מרוצים מתפקוד הממשלה. 78% ענו כי אינם סבורים שהממשלה קשובה לבעיותיהם. אי שביעות הרצון מתבטאת גם ביחס לראש הממשלה בנימין נתניהו, כש-73% מהנשאלים אינם מרוצים מתפקוד ראש הממשלה.

לעומת היחס לממשלה, הציבור שומר על רמה גבוהה של אמון בצה"ל: 72% מהנשאלים סבורים במידה רבה כי צה"ל מסוגל לשמור על ביטחון המדינה. 18% סבורים כך במידה מסויימת ורק 9% במידה מועטה.

בן גביר, סמוטריץ. אתר רשמי, פלאש 90
משרדיהם נמצאים בתחתית רשימת אי שביעת הרצון. השרים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ/פלאש 90, אתר רשמי

רק חצי מהציבור דוחה תיאוריות קונספירציה סביב מתקפת ה-7 באוקטובר. לשאלה האם אתם מאמינים בטענה לפיה גורמים בכירים במערכת הביטחון ידעו על המתקפה ב-7 באוקטובר אך הסתירו זאת מנתניהו, כ-46% דחו בתוקף את תיאוריית הקונספירציה. 18% מהנשאלים סברו שהיא נכונה, 9% אחוז הביעו עמדה נייטרלית ו26% השיבו שאינם יודעים. פירוש הדבר - בערך חצי מהנשאלים פתוחים במידה כזו או אחרת לתיאוריות קונספירציה בנושא המתקפה הקטלנית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

מאז פרוץ המלחמה, המשרד לביטחון פנים הקל על הוצאת רישיון לנשיאת נשק. 42% מהנשאלים סברו כי צריך לתמוך בהחזקת נשק פרטי בימים אלה. 27% ענו שהם מתנגדים כי אזרחים פרטיים יחזיקו נשק ו-31% החזיקו בדעה נייטרלית. התמיכה בקרב הנשאלים הערבים הייתה נמוכה במיוחד (9%), לעומת 51% תמיכה בקרב יהודים.


הסקר נערך על ידי המכון לחירות ואחריות באוניברסיטת רייכמן בשיתוף חברת iPanel בשבוע השישי למלחמה (13-16/11), בקרב מדגם מייצג של 803 משיבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully