וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם עסקת החטופים תמנע את התמרון של צה"ל בדרום רצועת עזה?

עודכן לאחרונה: 22.11.2023 / 19:29

מחר צפויה לצאת לדרך עסקת החטופים, שתוביל גם למספר ימי הפוגה בלחימה. לפי ההסכם עולה כי על כל 10 חטופים מעבר לעסקה המתוכננת, תעניק ישראל יום נוסף של הפוגה. ההערכות בצה"ל: המתווה מול חמאס יגדיל את הסיכוי למסירת עוד חטופים, מאחר והשקט יכול לסייע לו

בווידאו: גלנט: "גם בימי ההפוגה יהיה לכוחות בעזה ליווי מודיעני שיאפשר את ביטחונם". 22.11.23/משרד הבטחון, אריאל חרמוני, אלעד מלכה

חמאס אמור להעביר הלילה (רביעי) רשימה של 12-10 חטופים דרך התיווך הקטארי לישראל. עדיין לא ברור היכן תתקיים המסירה. לדברי גורמי צבא זה תלוי מהיכן יביאו את החטופים, "אם החטופים יגיעו מדרום הרצועה המסירה תתקיים במעבר רפיח כמו שמסרו את שתי האזרחיות האמריקאיות, ואם מצפון רצועת עזה הם ימסרו ככל הנראה על ידי הצלב האדום ממעבר ארז".

לכל העדכונים מהיום ה-47 למלחמה

בכל מהלך אמור צה"ל לקלוט את החטופים על ידי לוחמים וצוות רפואי, להעביר אותם במסוק לבתי החולים להמשך בדיקות וטיפול רפואי, ומשם האחריות תהיה של מטה של ההסברה הלאומי והממשלה.
כמו כן, לקראת מחר יוקמו חמ"לים מיוחדים שישלטו בתהליך מסירת החטופים.

הפעילות הקרקעית של כוחות צה״ל ברצועת עזה. 7 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
הפעילות הקרקעית של כוחות צה״ל ברצועת עזה. 7 בנובמבר 2023/דובר צה"ל
הפעילות הקרקעית של כוחות צה״ל ברצועת עזה. 7 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
הפעילות הקרקעית של כוחות צה״ל ברצועת עזה. 7 בנובמבר 2023/דובר צה"ל

החשש בצה"ל הוא שהציבור בשיראל "יתאהב" בשקט ובירידה הקיצונית של שיגורי הרקטות, על רקע הכוונות להמשיך ולתמרן לעומק דרום רצועת עזה. כאמור, לפי ההסכם בין ישראל לחמאס בתיווך מצרים וקטאר, על כל 10 חטופים מעבר לעסקה המתוכננת, יש יכולת לקבינט להעניק לחמאס עוד יום של הפסקת אש ללא הצבעה פרטנית מחודשת של הממשלה, אך במידה ויעברו 10 ימים יחדשו את הדיונים על ההסכם עם חמאס.

אם יעברו עשרה ימים מרגע כניסת הפסקת האש יידרש הקבינט לדון בסוגיה מחדש. לפי הערכות בצה"ל המתווה מול חמאס יגדיל את הסיכוי למסירת עוד חטופים, מאחר והשקט יכול לסייע לו. הערכות בצה"ל כי חמאס יידע להביא את החטופים שנמצאים בידי חמולות חמושות שמתגאים בהחזקת חטופים. הקושי המחודש יהיה מול ארגון הג'יהאד שמחזיק גם הוא בחטופים. גורמים בכירים בצה"ל מזהירים כי הצבא טרם השלים את המשימות שהציב לו הדרג המדיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully