וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדילמות של צה"ל לקראת הפסקת האש והדאגות של קצינים בכירים בצבא

עודכן לאחרונה: 22.11.2023 / 11:03

הפוגה היא מילה רכה, שפירושה הפסקת לחימה, שלא ברור מתי ואם תתחדש. מדינות ערב ואירופה יגיעו לתת סיוע הומניטארי, והן יהיו הראשונות להתנגד למהלך מלחמתי נוסף

שר הביטחון יואב גלנט "כולנו נידרש להכרעות קשות, חשובות בימים הקרובים"/צילום: שחר יורמן

הפוגה בלחימה בעזה היא הפסקת אש. לכך גם מתייחס הלקסיקון הצה"לי, ובעצם הלחימה תיעצר ולא ידוע אם ומתי תתחדש.

לדברי קצינים בפיקוד הדרום, ההיערכות נכון לשעות האחרונות של הכוחות היא בהגנה. כוחות ההנדסה של שלוש האוגדות יצרו מגננים (סוללות עפר - א.ב), והלוחמים נמצאים בעמדות קרב ברמה מוכנות גבוהה עם טנקים וצלפים, ובשלב זה עם חיפוי אווירי וארטילרי, למעט חלונות הפסקת האש.

"הכוחות בזמן הפסקת האש יהיו במצב מלחמה אבל לא ילחצו על ההדק במצב יזום, אלא רק במצב של זיהוי אמצעי וכוונה של מחבלים שמאיימים עליהם", הסביר קצין בכיר בפיקוד דרום, והוסיף "כולם יהיו דרוכים ויעשו את כל הפעולות המבצעיות, אבל לא יתקדמו למקומות אחרים במסגרת התמרון. לא ברור לאף אחד אם יהיה או לא יהיה חיפוי אווירי באש בזמן החלון ההומניטארי. ההנחיות עוד לא ירדו".

קצין בכיר נוסף אמר, כי נכון לשעות האחרונות עדיין לא ירדו הפקודות לדרגי השטח, למעט תחילה של פעולות תכנון על מיקום הכוחות לימים הקרובים והשלב הנוסף של התמרון הקרקעי.

חייל צה"ל בעזה. 12 בנובמבר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
נכון לעכשיו, עדיין לא ירדו הפקודות לדרגי השטח. חייל בהפוגה רגעית בעזה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

צה"ל יעמוד בדילמה

הדאגה של קצינים בכירים באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה (אט"ל) בצה"ל היא מהמשך הפעולות הלוגיסטיות של צה"ל, בעיקר בזמן הפסקת האש. ציר התנועה מהעורף הישראלי אל הכוחות בעומק השטח שבו ינסו מחבלי חמאס לפגוע בטענה כי מדובר בפעילות מאיימת. "האוגדות יצטרכו לנהל את צירי האספקה בתוך הפסקת האש ומחוצה לה בחוכמה רבה, ובדיוק כדי למנוע חיכוך מיותר. מה שחשוב הוא שבכל סיטואציה תהיה ידינו על העליונה בכל מקרה", אמר קצין באט"ל.

לא סתם סינואר לא משחרר את כל החטופים, זאת כדי להרוויח ימי הפוגה - מה שיוביל למאמץ הומניטארי רחב היקף בדחיפה של מדינות ערב ושאר המדינות שחותרות להפסקת הלחימה. מדינות ערב ומדינות אירופיות - כולן יגיעו לתת סיוע הומניטארי, והן יהיו הראשונות להתנגד למהלך מלחמתי נוסף בדרום. צה"ל יעמוד בדילמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully