וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת בדרום על התוכנית להחזרת תושבים סמוך לגבול: "עוד מוקדם לשוב הביתה"

עודכן לאחרונה: 21.11.2023 / 12:45

בעוטף התייחסו לפרסומים על תוכנית לאפשר לתושבים במרחק ארבעה עד שבעה קילומטרים מהגבול לשוב לבתיהם: "בחלק מהיישובים אין רבש"צים, אנחנו עדיין לא מוגנים וחוששים". גורמים בצה"ל: קיימת היערכות, אבל התוכנית טרם אושרה

פינוי רכבי חמאס מעוטף עזה/אבי רוקח

"תחושת הביטחון לא חזרה, עוד מוקדם לשוב הביתה" - כך מגיבים היום (שלישי) בדרום לדיווחים על תוכנית של צה"ל לאפשר לתושבי העוטף במרחק ארבעה עד שבעה ק"מ מהגבול לשוב לבתיהם.

חלק מתושבי הדרום, שערכו בירור מול צה"ל בעקבות הפרסומים על התוכנית, סיפרו כי בירורם העלה שמדובר בתוכנית עתידית, שטרם אושרה ולא יועדה לפרסום. גורמים בצה"ל אמרו כי אף שאכן קיימת היערכות להשבת תושבי העוטף לבתיהם, היא טרם אושרה.

ראשי רשויות שונים בדרום הביעו התנגדות לתוכנית, אף בטענה שמוקדם מדי לדבר על חזרה לבתים בשלב זה של המלחמה. "זה נשמע לא הגיוני", אמר ראש מועצת חוף אשקלון איתמר רביבו, "אנחנו עדיין לא מוגנים. יש יישובים בלי רבש"צים, ואני לא מוכן להחזיר את התושבים במצב כזה. לפני שמדברים על חזרה, קודם כל צריך שידברו איתנו, ראשי הרשויות, ויבטיחו לנו מענה ביטחוני ואזרחי".

כוח צה"ל בעוטף עזה. רויטרס
"זה עדיין אזור מלחמה". כוח צה"ל בעוטף עזה/רויטרס
חיילי צה"ל, עוטף עזה, 13 באוקטובר 2023. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
תוכנית עתידית שלא נועדה להתפרסם. חיילי צה"ל בעוטף/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו
בני נוער מפונים מהעוטף מתארחים במלון מעלה החמישה. משרד הרווחה, אתר רשמי
"עוד לא הזמן". בני נוער שפונו מהעוטף מתארחים במלון/אתר רשמי, משרד הרווחה

גם ירון סמימי, ממושב שוקדה שבעוטף עזה, התבטא ברוח דומה. "מבחינתנו, עדיין אי אפשר לחזור לישוב. עדיין יש פעילות משמעותית של צה"ל באזור, נשמעים פיצוצים חזקים ומתנהלת לחימה. אנחנו מגיעים לקחת דברים מהבתים, אבל מבינים שאי אפשר לשהות במקום לזמן רב. התושבים עדיין חוששים, ותחושת הביטחון לא חזרה במלואה. רק אתמול מצאו ברהט מחבלים שנכנסו מעזה והסתתרו במשך חודש. עדיין מוקדם לחזור".

במועצות האזוריות אשכול ושער הנגב שבדרום אמרו כי אינם מכירים כל הוראה רשמית שלפיה אפשר לחזור בבטחה ליישובים בטווח של ארבעה עד שבעה קילומטרים מגדר הגבול. "כל חזרה של תושבים, אם וכאשר תתאפשר בידי משרד הביטחון, תתנהל בצורה הדרגתית ומסודרת, כל יישוב בקצב שלו", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully