וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפט המאפיה הגדול באיטליה: יותר מ-200 איש נשלחו ל-2,200 שנות מאסר

עודכן לאחרונה: 21.11.2023 / 13:59

בתום משפט שנמשך שלוש שנים תחת אבטחה כבדה, הושתו עונשים ממושכים על חברי הנדרנגטה, שמקורה מקלבריה שבדרום איטליה. בין המורשעים היו פוליטיקאים ואנשי עסקים, שהיו חלק מהרשת הענפה של אחד מארגוני הפשיעה הגדולים בעולם

בווידאו: משפט המאפיה הגדול באיטליה: יותר מ-200 איש נשלחו ל-2,200 שנות מאסר/רויטרס

יותר מ-200 נאשמים באחד ממשפטי המאפיה הגדולים ביותר באיטליה זה עשרות שנים נידונו אתמול (שני) ליותר מ-2,200 שנות מאסר. במשפט, שנמשך שלוש שנים, עמדו לדין אנשים הקשורים למאפיית הנדרנגטה, כולל סנאטור לשעבר, על פשעים שונים, מסחיטה באיומים ועד לסחר בסמים. הם עדיין יכולים לערער על עונשם, בעוד שיותר ממאה נאשמים אחרים זוכו.

המשפט המתוקשר המחיש את השפעתה הרחבה של המאפיה על הפוליטיקה והחברה בדרום איטליה. מומחים אמרו כי הרשעותיהם של עובדי צווארון לבן, כולל פקידים מקומיים, אנשי עסקים ופוליטיקאים, מראות את ההשפעה מרחיקת הלכת של הפשע המאורגן על מוסדות רשמיים באיטליה.

בין האנשים הבולטים שנגזר דינם היה ג'אנקרלו פיטלי, עורך דין וסנאטור לשעבר מטעם מפלגתו של ראש הממשלה לשעבר סילביו ברלוסקוני, "פורצה איטליה". פיטלי נידון ל-11 שנות מאסר בגין קשירת קשר עם המאפיה.

אחרים שהורשעו כללו עובדי מדינה, אנשי מקצוע מתעשיות שונות ופקידים בכירים, שהיו קריטיים להצלחת הנדרנגטה לחדור לכלכלה ולמוסדות המדינה. השופטים שניהלו את התיק היו תחת הגנת המשטרה מחשש לביטחונם.

מקורה של הנדרנגטה הוא במחוז קלבריה העני. היא נחשבת לאחד מארגוני הפשע המסוכנים בעולם, כשלפי ההערכות, היא שולטת בכ-80% משוק הקוקאין באירופה עם מחזור שנתי של כ-60 מיליארד דולר.

דיון במשפטם של 355 חברי מאפיית "נדרנגטה" בלמזיה טרמה, איטליה. GettyImages
הנאשמים הושבו בכלובים. מרכז התקשורת שהוסב לאולם בית המשפט/GettyImages

המשפט נערך במוקד טלפוני בפאתי העיירה למזיה טרמה, שהוסב לאולם בית משפט מאובטח המצויד בכלובים להחזקת הנאשמים. היה בו מספיק מקום כדי להכיל כ-600 עורכי דין וכ-900 עדים. סעיפי האישום כללו רצח, סחיטה, סחר בסמים, הלוואות, שימוש לרעה במשרה והלבנת הון.

במשך שלוש שנים, התובעים הראו כיצד הארגון הרחיב את פעילותו על פני יבשות שונות, ובסופו של דבר הגיע עד לדרום אמריקה ואוסטרליה. חבריו חדרו לכלכלה המקומית, למוסדות ציבור ואף למערכת הבריאות, זייפו מכרזים ציבוריים ושיחדו פקידים מקומיים.

במשפט, הגדול מסוגו מאז שנות ה-80, בחנו השופטים אלפי שעות של עדויות. מאפיונרים לשעבר שהפכו למשתפי פעולה עם מערכת המשפט העידו על פעילותם של משפחת מנקוזו ומקורביהם, המחזיקים בשליטה נרחבת במחוז ויבו ולנטיה. משפחת מנקוזו, מהעיר לימבאדי, היא אחת מ-150 השבטים החזקים ביותר המרכיבים את הנדרנגטה.

מרבית הנאשמים נעצרו בדצמבר 2019, בתום חקירה נרחבת שהתפרסה על פני לפחות 11 מחוזות באיטליה והחלה בשנת 2016. כ-2,500 שוטרים השתתפו בפשיטות, ויותר מ-50 מאפיונרים לשעבר הסכימו לשתף פעולה עם החוקרים, בהם אחיינו של אחד מראשי המאפיה לואיג'י מנקוזו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
משפט המאפיה הגדול באיטליה: יותר מ-200 איש נשלחו ל-2,200 שנות מאסר
21.11.23. רויטרס
השופטים קיבלו אבטחה צמודה. חיילים מחוץ לבית המשפט, אתמול/רויטרס

המשפט חשף כי חברי המאפיה הסתירו כלי נשק בבתי קברות, השתמשו באמבולנסים להובלת סמים והטו את אספקת המים הציבורית לטובת גידולי מריחואנה. אלה שהתנגדו לארגון הפשע המאורגן התמודדו עם תוצאות עגומות, כולל מציאת גורים וראשי עזים מתים שהושארו מול בתיהם, מכוניות מוצתות וחלונות ראווה שהושחתו.

"סבב המשפטים הראשון הזה מדגים עד כמה קשה להילחם בנדרנגטה בגלל הקשרים הפוליטיים, הכלכליים והפיננסיים שלה", אמר אנטוניו ניקסו, סופר ומומחה לפשע מאורגן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully