וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

320 נאשמים, 913 עדים: משפט המאפיה הגדול של איטליה

13.1.2021 / 13:56

באחד התיקים הגדולים ביותר אי-פעם נגד הפשע המאורגן במדינה, יעמדו לדין ראשי משפחת הפשע נדרנגטה, שבסיסה בקלבריה, ושותפיהם. הם נאשמים ברצח, סחיטה וסחר בסמים, והרשויות מקוות לשבור את נדרנגטה כפי שעשו עם קוזה נוסטרה

בווידאו: באיטליה החל משפט המאפיה הגדול מאז 1980/צילום: רויטרס

אחד ממשפטי המאפיה הגדולים אי-פעם באיטליה יצא לדרך היום (רביעי) עם יותר מ-320 מאפיונרים ושותפיהם שעומדים לדין על מגוון עבירות, כולל רצח, סחיטה, סחר בסמים וגניבה. המשפט מתמקד בחברי ארגון הפשע נדרנגטה, שבסיסו בקלבריה, בקצה המגף של איטליה. הארגון מוגדר על ידי התביעה כארגון הפשע החזק ביותר במדינה, הרבה יותר מאשר קוזה נוסטרה מסיציליה, המפורסמת יותר.

המשפט נערך במוקד טלפונים, שהוסב לאולם דיונים בעיר למזיה טרמה בקלבריה. הנאשמים מוצבים בכלובי מתכת, ובאולם פרוסות שורות של שולחנות עבודה שהוקמו למאות עורכי הדין, התובעים, העיתונאים והצופים הצפויים להגיע למשפט. רבים מהנאשמים הם עובדי צווארון לבן, כולל עורכי דין, רואי חשבון, אנשי עסקים, פוליטיקאים מקומיים ושוטרים. התובע הראשי בתיק, ניקולה גרטרי, אמר כי הם סייעו מרצון לנדרנגטה בבניית אימפריית הפשע שלה.

בשיחה עם עיתונאים בכניסה לבית המשפט, אמר גרטרי כי החקירה עודדה את המקומיים לספר על מה שהתרחש. "בשנתיים האחרונות ראינו זינוק בתביעות מצד יזמים ואזרחים מדוכאים, קורבנות ריבית, אנשים שחיו במשך שנים תחת איומי נדרנגטה", אמר התובע, שנלחם במאפיה ב-30 השנים האחרונות.

דיון במשפטם של 355 חברי מאפיית "נדרנגטה" בלמזיה טרמה, איטליה. GettyImages
אבטחה כבדה. כלובי הנאשמים במשפט (צילום: GettyImages)/GettyImages

המדינה תזמן 913 עדים ותתאר 24 אלף שעות של שיחות שיירטו החוקרים כדי לגבות את התיק עב הכרס. גרטרי אמר כי הוא מצפה שהמשפט יימשך שנה, ובית המשפט אמור לדון בתיק במשך שישה ימים בשבוע.

92 חשודים נוספים בחרו במשפט מהיר בתיק זה, והדיונים בעניינם יתחילו מאוחר יותר החודש. קבוצה קטנה יותר של נאשמים תעמוד לדין בפברואר על חמישה מעשי רצח - כולל של מחסל של המאפיה. לפי התביעה, הוא נרצח כי היה הומו.

עוד בוואלה!

מחלקים מזון ומלווים בלי ריבית: המאפיה מנצלת את הקורונה באיטליה

לכתבה המלאה
דיון במשפטם של 355 חברי מאפיית "נדרנגטה" בלמזיה טרמה, איטליה. רויטרס
"יש עוד דרך ארוכה מאוד". אולם הדיונים, היום/רויטרס

הפעם האחרונה שבה איטליה העמידה לדין מאות אנשי מאפיה בו-זמנית הייתה בפלרמו בשנת 1986. התיק היה נקודת מפנה במאבק נגד הקוזה נוסטרה, ואחריו החלה שקיעתה.

למשפט ההוא הייתה השפעה עצומה מאחר שהוא התמקד במשפחות רבות. המשפט שנפתח היום בקלבריה מתמקד בעיקר בקבוצה אחת, בשבט מנקוסו ממחוז ויבו ולנטיה, כך שרבים מההנהגה הבכירה של 'נדרנגטה נותרו ללא פגע.

"יש עוד דרך ארוכה מאוד, אבל אסור לנו לוותר כי יש אלפי אנשים שמאמינים בנו. אנחנו לא יכולים לאכזב אותם", אמר גרטרי לסוכנות הידיעות רויטרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully