וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוני חזר למכוניתו 5 דקות אחרי האזעקה וכמעט שילם על כך בחייו

עודכן לאחרונה: 21.11.2023 / 11:09

האזעקה למרכז תפסה את רוני בכביש. מה שגרם לו לצאת מהאוטו שלו ולהתגונן ליד מבנה. הוא חזר אל המכונית שלו מהר מדי כאשר רסיסים פגעו בה, ויש לו רק דבר אחד להגיד: "צריך להקשיב להוראות ולחכות 10 דקות. כל דקה מצילה חיים"

בווידאו: רסיסים פגעו במכוניתו של תושב חולון/פיקוד העורף

אמש (שני) אחרי כמה ערבים שקטים במרכז הארץ, נורה מטח של טילים מעזה, שכמה מרסיסיו פגעו בקרקע. במטח שנורה אל העיר חולון פגעו רסיסים במכונית של רוני זנגי תושב העיר. עם קבלת ההתרעה יצא רוני מהמכונית ושב אליה לאחר 5 דקות בלבד. מיד לאחר מכן, כשהוא מתכוון להניע את רכבו, רסיס פגע באוטו.

"בזמן האזעקה ירדנו מהמכונית והלכנו לבמין ממול", סיפר זנגי. "נצמדנו אליו. נשכבנו על הרצפה. נגמרה האזעקה ואחרי 5-6 דקות חזרנו למכוניות. באתי להניע את האוטו ואז היה פיצוץ. כל הצד האחורי התפרק, קיבל רסיסים, נשברה הזכוכית הגלגל התפוצץ", הוא סיפר וסיכם: "צריך להשמע להנחיות, לחכות עשר דקות. כל דקה קריטית. זה מציל חיים".

רסיסים פגעו במכוניתו של תושב חולון
21.11.23. פיקוד העורף
רסיסים פגעו במכוניתו של תושב חולון 21.11.23/פיקוד העורף

הוראות פיקוד העורף להתגוננות במתקפת טילים

בעת קבלת התרעה על ירי רקטות וטילים, היכנסו למרחב מוגן בהתאם לזמן ההתגוננות העומד לרשותכם ושהו בו 10 דקות. יש להיכנס למרחב מוגן לפי סדר העדיפויות הבא: ממ"ד (מרחב מוגן דירתי), ממ"ק (מרחב מוגן קומתי), ממ"מ (מרחב מוגן מוסדי), או מקלט - סגרו את הדלת על ידי סיבוב הידית בזווית של 90 מעלות וודאו שחלון הפלדה החיצוני וחלון הזכוכית הפנימי סגורים.

אם אין באפשרותכם להגיע למרחב מוגן יש לגשת חדר מדרגות פנימי, חשוב שיהיה ללא חלונות, פתחים וקירות חיצוניים. שבו על מדרגות ולא בחלל הקומה. בבניין מעל שלוש קומות - יש לשהות בגרם מדרגות שיש מעליו שתי קומות לפחות. בבניין מתחת לשלוש קומות - יש לשהות בקומה האמצעית. חדר פנימי - עם כמה שפחות קירות חיצוניים, חלונות ופתחים. שבו בפינה פנימית, מתחת לקו חלונות ולא מול הדלת. מטבח, מקלחת או שירותים אינם יכולים לשמש כחדר פנימי.

אם אינכם נמצאים בתוך מבנה, היכנסו למקלט או לחדר מדרגות במבנה קרוב. אין לשהות ברחבת הכניסה. בשטח פתוח, שכבו על הקרקע והגנו על הראש באמצעות הידיים, הדף הפיצוץ מסכן את העומדים או היושבים בפגיעה של רסיסים.

על הנמצאים בתוך רכב לעצור בצד הדרך, לצאת מהרכב והיכנסו למקלט או לחדר מדרגות במבנה קרוב.אם לא ניתן להגיע למבנה בפרק הזמן העומד לרשותכם - צאו והתרחקו מהרכב מעבר לשולי הדרך או לגדר ההפרדה, שכבו על הקרקע והגנו על הראש באמצעות הידיים. רק אם לא ניתן לצאת מהרכב, עצרו בצד הדרך והתכופפו מתחת לקו החלונות.

באוטובוס בין-עירוני ובהסעות תלמידים, על הנהג לעצור בצד הדרך ולפתוח את הדלתות, ועל הנוסעים להתכופף מתחת לקו החלונות ולהגן על הראש באמצעות הידיים. באוטובוס עירוני - על הנהג לעצור בצד הדרך ולפתוח את הדלתות כדי שהנוסעים יירדו וייכנסו למבנה קרוב. אם לא ניתן להגיע למבנה בזמן העומד לרשותכם, התכופפו מתחת לקו החלונות והגנו על הראש באמצעות הידיים, בנסיעה ברכבת - על הנהג להאט למהירות של 30 קמ"ש למשך 10 דקות, ועל הנוסעים להתכופף מתחת לקו החלונות בקרונות ולהגן על הראש באמצעות הידיים.

רוב האזורים בארץ הוגדר זמן התגוננות של דקה וחצי. באזורים הקרובים לגבולות הוגדר זמן התגוננות משתנה שנע בין טווחי הזמנים הבאים: מיידי, 15 שניות, 30 שניות, 45 שניות ודקה. בכל מקרה, יש לשהות במרחב המוגן 10 דקות. משך האזעקה הוא זמן ההגעה למרחב המוגן. אם האזעקה נשמעת באזורכם - עליכם להגיע למרחב המוגן לפני תום האזעקה. אם האזעקה מסתיימת לפני שמספיקים להגיע למרחב מוגן, יש לשכב על הקרקע ולהגן עם הידיים על הראש למשך 10 דקות.

ישנם כמה אזורים יוצאי דופן, בהם משך האזעקה לא תואם את זמן ההגעה למקלט. באזורים "קו עימות" ו"גולן צפון" - משך האזעקה 15 שניות, אך זמן ההגעה למרחב המוגן הוא מיידי. באזור "עוטף עזה" תישמע אזעקת "צבע אדום" וזמן ההגעה למרחב המוגן הוא 15 שניות. באזור "ערבה" - משך האזעקה דקה וחצי, אך זמן ההגעה למרחב המוגן הוא שלוש דקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully